Ik weet het even niet meer! Ik ben 3 januari bevallen van een meisje. Ze woog 3975 gram. Dus een flinke meid. Nu is ze erg hongerig. En zijn we 5 dagen verder en lust ze al een flesje van 90 cc. Is dit niet te veel? Ik heb zo veel medelijden met haar als ze huilt en hongerig is. Ik huil dan met haar mee. De kraamverzorgster zegt dat het best mag. Maar ik lees ook dat je niet te veel mag geven. Sommigen zitten aan het einde van de week pas op 80 cc. Heeft iemand een soortgelijke situatie gehad?
Het is inderdaad best veel voor haar gewicht en zeker voor hoe oud ze is. De richtlijn voor na de kraamweek is 150 ml x gewicht. Dan kom je net over de 500 ml per dag, met 8 voedingen zit je op 70 ml per flesje. Het kan ook zijn dat ze met een paar dagen weer stagneert hoor, of juist weer iets minder wil. Heeft ze geen zuigbehoefte of pijn oid? Hoe drinkt ze de fles: rustig of snel? Een pasgeborene mag zeker 15 minuten over een flesje doen. Hopelijk heb je hier wat aan.
Hier dronk mijn zoon met 3/4 dagen ook al 90. Verloskundige zei bied het maar aan en kijk maar wat hij opdrinkt. En nooit geen problemen gehad. Af en toe liet hij wel wat staan.
Ze heeft wel krampjes. De verloskundige heeft vandaag ook aangegeven dat het geen probleem is. Maar de laatste 2 voedingen heeft ze geen 90 cc opgemaakt. Ze heeft 80 cc en 60 cc gehad. Dus echt 90 cc drinkt ze niet. Dat was dan waarschijnlijk een uitzondering. We zullen zien hoe het verder gaat...
Ik zou het de komende dagen gewoon even aankijken. Houd gewoon eens een paar dagen bij wat ze drinkt en hoeveel voedingen ze per dag krijgt. Mocht blijken dat ze echt 'teveel' voeding krijgt kan je daar altijd nog wat in veranderen, maar tussen de 60-90cc is gewoon netjes hoor. Daarbij is het inderdaad wel belangrijk dat je kindje 15-20 minuten over een flesje doet. Misschien zou je daar nog iets aan kunnen veranderen, bv. een andere fles of kleinere speen?