Ik ben nog geen 2 maar zeg nu al nee....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nora1983, 28 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Nog meer kindjes van +- 20 maanden die lekker dwars kunnen liggen?
    Hier een tempramentvolle dochter die heel goed weet wat ze wil en vooral wat ze NIET wil:D Ze luistert soms zo slecht! Dan rent ze de andere kant op en moet ik haar echt gaan vangen, met een krijspartij tot gevolg. Ik probeer rustig te blijven en haar duidelijk te maken dat wat ze doet op dat moment niet kan/mag. Pak haar stevig bij haar hand en neem haar mee, 9 vd 10x loopt ze gelukkig wel mee(al dan niet jankend:D), maar soms zakt ze door haar knietjes en gaat dramatisch zitten doen. Ik pak haar dan op en dan word ze nog kwaaier en rukt mijn bril van mijn hoofd of krabt in mijn gezicht. Dit gebeurt overigens thuis, als ik naar de winkel ga gaat ze altijd in de buggy of in een karretje, want los laten lopen lukt echt nog niet. Soms "oefen" ik dat wel eens, in een bekende winkel, als ik geen haast heb of veel spullen nodig heb, want we zullen het toch allebei moeten leren.

Ook zie je haar gewoon lachen en ondeugend kijken als ze ons uit probeert, echt zo irritant! Soms weet ik echt niet wat ik moet doen. Dan vraag ik me af hoe ik consequent kan blijven. Pffff, opvoeden is echt lastig soms!:$

Herkenbaar?

2. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Ik moet zeggen dat het nu weer iets beter gaat.

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Herkenbaar! Hier nu al eventjes aan de gang, ik gok zo'n 2 maandjes... Ik krijg regelmatig de opmerking dat ze wel heel erg vroeg aan het peuterpuberen is: 'bereid je maar voor!' ;)

4. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Pfff hier nog zo een! Haha.. vind t meestal wel vermakelijk maar soms.... Hij loopt altijd de andere kant op, gaat gewoon liggen als ik hem mee probeer te krijgen aan de hand en bij het dragen zet hij het op een krijsen... Hij kan ook al heel goed neehee zeggen :)...

5. kar lijn

kar lijn Actief lid

5 nov 2012
    231
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde geweest een maand of 2 terug.
    Heb het slechte gedrag genegeerd en afgeleid.
    En als hij niet luisterde inderdaad ook bij de arm pakken en al krijsend verder gelopen en er geen aandacht aan gegeven. Uitleggen waarom zijn gedrag niet kon en zeggen hem te begrijpen heeft volgens mij ook geholpen. Bijvoorbeeld, mama snapt dat het heel leuk is om hier te rennen, maar er rijden hier auto's en dat vindt mama gevaarlijk, straks ga je met de auto botsen. Je moet mama nu even een handje geven.
    Nu loopt hij tegenwoordig netjes met me mee en in de AH met zn eigen kinder karretje, mama helpen met de boodschappen.

T is een fase dus hou vol, haha!

6. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Heel erg herkenbaar...boodschappen doen is hier een drama...zo'n boodschappenkarretje voor kinderen is leuk maar het moet ook weer terug gebracht worden na het boodschappen...dan is het krijsen...!

Gedrag negeren helpt maar haar even op de trap zetten en zeggen waarom ze daar zit helpt ook. De hond heeft het soms wel te verduren..maar ook daarvoor gaat ze op de trap

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier ook!
    Zo erg hebben de oudste 2 het nooit gehad. Dwingen, krijsen, slaan, stervende zwaan...

Het is een faaaase haha

Deel Deze Pagina