bestaat er een sprongetje tussen de 15-16 maanden? Wordt een beetje gek van mvr drakula/ mvr de koningin Alleen maar zeuren, jammeren, verzetten, huilen enz enz
nee wel met 17 mnd... ( heb het mailtje binnen gekregen van oei ik groei ) maar ik vind sowieos het ontwikkelen van het eiegn ikje wel een happening...leren praten, tandjes, ziekzijn bladiebla....soms komt alles tegelijk
Hier ook zo ervaren hoor...pffff... was overigens wel iets later dan die 15-16 maanden, maar kon geen stap verzetten of mw zette haar zeurende klaagzang weer in!! Of steeds aan je broek gaan hangen als je bv aan het koken bent of zo... Ineens was het ook weer over! En toen kon ze 'ineens' lopen, veel meer woordjes zeggen, weer alleen spelen etc. Heerlijk weer... Dus nu zitten we weer even in rustiger vaarwater, voor zolang als het duurt! Ben bang dat je het toch moet 'uitzingen'...
Thnx meiden! Het lopen kan het niet zijn. Dat kan ze al.. Maar ze begint steeds meer te brabbelen.. Misschien dat daar iets dwars zit had ik niet eens bij nagedacht dat dat het ook zou kunnen zijn!
sanjor, hier zget mn zoontje nu sinds 2 weken elke dag nieuwe woordjes na of uit zichzelf...is er echt onwisj ee bezig
Wat leuk! Hier kan ze alleen maar daaag en papa zeggen... Dus niet veel whaha. Maar jouw zoontje is natuurlijk iets ouder
Ik ben benieuwd! Ze heeft ook vaak nu dat ze echt al het onmogelijke wil.. En dan natuurlijk huilen omdat het niet lukt Bijv: op haar fietsje gaan zitten.. In het loopkarretje staan en dan vooruit rollen.. In haar houten bankje gaan zitten
Er is volgens de Oei ik groei-theorie een sprong die is afgerond met 15 maanden en een die is afgelopen met 17 maanden. Wij hebben net de 15 maanden sprong achter de rug. De sprongen vallen hier wel mee, er is meestal wel te merken dat ons zoontje dan wat gefrustreerder is en meer aandacht nodig heeft. Van vriendinnen om mij heen hoor ik wel dat deze periode vaak wel tot ongeveer 18 maanden duurt. Waarschijnlijk inderdaad vanwege het leren praten, dingen duidelijk willen maken, ontdekken van de eigen wil etc.
Ik geloof niet in sprongen, maar ook hier een zeurkont. Ze laat me geen moment met rust. Zeuren en jammeren als ze dr zin niet krijgt. Aan mijn benen hangen... Ze loopt nog niet los, maar kan het wel, durft gewoon nog niet. Wil dus constant aan mijn hand lopen... En als ik weiger, is het huilen! Ze heeft het vooral bij mij, minder bij mijn man. Denk dat het ook komt doordat ik hoogzwanger ben en dat ze misschien iets voelt. Plus ze heeft sinds deze week weer ontzettende luieruitslag en kan niet goed slapen. Ik vermoed een kies of hoektand. Het lijkt inmiddels alweer iets beter qua aanhankelijkheid... Ze speelt soms eventjes alleen
Hier ook alleen maar luieruitslag... Helemaal gek wordt ik ervan... Daar had ze vanavond lekker van mee kunnen genieten
Ze had gisteren zo'n last ervan dat ze trilde van de pijn Wat hier goed lijkt te helpen is een lauwwarm badje. Ik zet haar dan in een klein laagje water in het babybadje. Vandaag was de luieruitslag stukken minder. Ook smeren we een zalfje tegen schimmel. Vind het zo zielig. Ze heeft ook weer de hele nacht bij ons in bed geslapen
Aaahh arm meisje! Ik denk dat het hier geen schimmeltje is.. Met die zalf gaat het niet weg.. Soms heeft ze het ook een paar dagen en dan is het een paar dagen weg.. Had haar net zonde luier laten lopen.. Heeft ze geplast whahaha. Heerlijk dat doe ik dus ook maar niet meer.. Ik kan het badje ook wel proberen
Whahahaha dat deden wij gisteren na bet badje. Even met dr blote billen op ons bed laten kruipen. Gaat ze plassen op ons dekbed! en een grote plas! haha, en dat ding paste niet in de wasmachine, dus wij hebben hem met de hand gewassen in bad... 40 weken zwanger en een nat dekbed van 2x2,40 proberen uit te wringen Dat doen we dus ook nooooit meer
Hahaha sorry meis! Maar zie het helemaal voor me! Straks heb je er 2 met luieruitslag in het ergste geval Hopelijk is de kleine er snel! Lijkt me onwijs zwaar als je ook een kleine dreumes hebt rondlopen...
Hier gaat het de afgelopen maanden ook snel met de woordenschat!! Ze zegt nou vanzelf al veel dingen na of uit zichzelf... Zo leuk! Rond de 15 maanden was het nog beperkt tot papa, mama en bal. Inmiddels is het niet meer bij te houden met het aantal woordjes (papa, mama, opa, oma, bal, bumba, auto, boom, appel, mooi, wauw, eten, happen, alle dieren na doen, bobo (dat konijn!) en nog wat meer maar kom er nou niet eens op!). Dit kwam ook allemaal ná die sprong, of hoe je het ook noemen wil! En wat betreft dat dekbed: dat is buiten een zwangerschap al kl#te om te doen, laat staan als je 40wkn bent!! Vreselijk!
Leuk om te lezen, Kristel! Hier zegt ze ook nog erg weinig, ben benieuwd of ze dadelijk opeens ook zoveel woorden kan!
Ja, het is ook echt leuk! Zeker nu ze die jengelfase (oftewel sprong) weer achter zich heeft gelaten, haha... Ze kwebbelt de oren van je kop en herhaalt gewoon uit zichzelf woordjes die wij zeggen! En als ze iets wil hebben waarvan ze niet weet hoe het heet zegt ze 'die' en dan wijzen met dat vingertje...