Reflux vraagjes..!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inge88, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Hallo dames,

Vandaag ben ik met ons dochtertje naar de huisarts geweest. Hij vermoed dat ze reflux heeft. We hebben hiervoor nexium gekregen. Mocht dit binnen een week niet werken dan worden we doorgestuurd naar een kinderarts. Daarnaast heb ik op advies van mede-forumleden (pure) johannesbroodpitmeel gehaald. Nu heb ik nog een paar vragen, ik hoop dat er hier wat ervaringsdeskundigen zijn die mij kunnen helpen..!

- hoe kan ik de goede hoeveelheid jhbm afmeten voor een flesje van 120 ml?
    - moet ik met jhbm een andere speen op de fles gebruiken?
    - hoe snel werkt nexium?
    - hoe hoog moet ik het bedje bij het hoofdeind zetten?
    - Nog andere tips?? :)

Alvast bedankt!

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Over jhbm kan ik niets zeggen, heb ik zelf nooit gebruikt omdat ze daar enorme krampen van kreeg. Maar ik denk dat je de dosering van de nutriton aan zou kunnen houden.

De kinderarts vertelde ons toen dat de nexium na 2-3 weken begon te werken, maar dit werkte echt veel sneller. Denk binnen 2-3 dagen al.

Geloof dat ze altijd adviseren het bedje en box in een hoek van 45 graden te zetten, maar wij vonden dat zelf erg schuin. We hebben twee pakken papier onder het bedje staan, dat is hier voldoende.

Belangrijke tip als je het bedje schuin zet: rol een handdoek op en leg deze tegen de billen aan, stop de handdoek dan goed in aan beide kanten van het matras. Dit om te voorkomen dat ze onder het dekentje zakt. Doordat het bed schuin staan kan ze namelijk naar onder schuiven. Dus dit is echt heel belangrijk!

Andere tips: Na de voeding een tijdje (wij deden dat in het begin een half uurtje) rechtop houden. Zo spuugde ze hier al veel minder.

Succes!

3. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dank je voor je tips! We gaan op zoek naar iets om onder t bedje te zetten! En idd goede tip van die handdoek :)

4. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ago heb jij de voeding helemaal niet verdikt? En was nexium dus voldoende? Ik ben ook zo bang voor krampjes..!

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Hier werken de medicijnen al heel snel wel hebben een ander dochtertje er voor terug gekregen

Ik heb gewoon nutriton dus van pure jbpm weet ik niets.

Ook wij hebben het bedje schuin staan.

Onze dochter huilde 10 uur per dag en wou niet in bed enz slapen. Nu ze medicatie heeft huilt ze alleen als ze honger heeft enz en slaapt ze heel goed in bed

6. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ninja2 heeft jou dochtertje geen last van krampjes door de nutriton?

Ik hoop ook dat het bij ons snel zal helpen..! Vind het zoooo sneu voor haar.. :( vanavond heeft ze voor het eerst gehad.. Nu is het dus afwachten!

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    nee geen krampen door de nutriton hier. Ik gebruik ook niet heel veel eigenlijk 1 schepje op 120 ml. Spugen is nu wel veel minder.

8. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Nog een vraagje trouwens, het is slim om haar na de voeding een half uur omhoog te houden maar verschonen jullie dan ook pas na dat half uur?

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik verschoon voor een voeding altijd. Ik houd haar overdag wel langer rechtop of zet haar in de wipper. Maar in de nacht leg ik haar vrij snel weer terug in bed.

10. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Oke! Ja ze spuugt nu echt veel :( zelfs als ik haar na de voeding omhoog blijf houden. Ik ben nog steeds aan het uitzoeken hoeveel pure jhbm ik toe moet voegen. Wordt de voeding ook echt zichtbaar dikker?

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja de voeding word idd zichtbaar dikker en hoe kouder de melk word hoe dikker die word.

Ja zielig als ze zoveel spugen. evy stikte er steeds bijna in haar spug die hielt het steeds binnen

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft dan wel geen reflux maar gebruik wel nutriton(laatte flesje) en heeft ook geen last van krampjes :)

Gewoon proberen zou ik zeggen ;)

En met jhpm word het idd zichtbaar dikker hoor.. Je ziet het niet meteen als je het roert(zorgt ook voor minder lucht dus minder krampjes)
    Maar soms maak ik de fles en verschoon m en geef m dan eten... Nou dan moet ik echt even de fles heen en weer doen om t weer vloeibaar te maken...(gebruik 1 schepje en een beetje nutrion op 150 ml)

13. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Lees stiekem even mee. Wij zijn pas begonnen met zantac. Ook mijn zoon kreeg erge krampjes op jbpm. Wij geven het als papje ivm borstvoeding. Kinderarts Adv het papje dunner te maken. Jbpm word namelijk pas echt dik in contact met de maag zei hij. Volgens de gebruiksaanwijzing van nutriton werd het zeg maar echt behangplaksel nu doen we maar de helft daarvan en is het veel dunner. Nu heeft hij veel minder last van krampjes en voeding in de maag dikt inderdaad nog genoeg in.

14. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Oh ik had net wat toegevoegd aan de fles en t werd niet dikker. Maar had ook maar een heeeeeel klein beetje pure jbpm toegevoegd. Volgende fles maar wat meer! Op de verpakking staat 1/4 theelepel per 100 ml, maar ja in theelepel formaten zit ook weer verschil :)

Sam20; dus zo dik kan t worden?? Is t schepje van nutriton vergelijkbaar met t schepje van de voeding?

15. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik neem aan de dat je de pure hebt van natufood? je kan minder gebruiken als met nutriton. Wij hadden al verdikte voeding (friso comfort) en deden daar 1/3 nutritonschepje van natufood bij voor 180 cc, ik denk dat dat een voor jou een mespunt is? De voeding wordt er zichtbaar dikker van. Ik zou het wel eerst mengen met je melkpoeder, dat voorkomt klontjes. Ik zou vanavond als de kleine op bed ligt gewoon gaan exprimenteren met hoeveelheden en dan ook kijken hoe dik het na 5 en na 15 minuten is. Wij hadden het de dikte van dunne yogurt (dat was na ongeveer 5 minuten)
    Je moet dus ook een andere speen gaan gebruiken, vaak de nr 2 maar daar moet je al doende achter komen. Ze moet ongeveer 15 minuten over de fles doen.

Nexium; hielp hier na ongeveer 4/5 dagen. Ze kreeg hier 1 zakje per dag maar was al 2 maand en woog toen 5 - 5,5 kg volgens mij.

Bedje verhogen; idd ongeveer 2 pakken papier, wij hadden hem iets lager. Hier gleed ze eigenlijk maar weining naar onder maar we maakte haar wiegje wel heel laag op.

Wij verschoonde ook voor de voeding ivbm met in slaap vallen tijdens de fles. half uur rechtop was bij ons de eerste 3 maand "in slaap vallen op de buik van mama" ;)

Verder hielp inbakeren hier redelijk tegen het niet kunnen slapen maar buikslapen nog het allerbeste. na 4 maand kon ze ook goed op haar rug slapen

Succes!

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Jaa zo dik kan het worden :p maar dat is meestal de bovenste ongeveer... Vergelijk het met een vel wat over de jus komt als je het even laat staan:p behalve dat hier geen echt vel op komt ;)
    Maar even rustig de fles heen en weer rn dan is het weer normaal :)

nee dat schepje is veeeeeel kleiner... Denk ongeveer een halve cm hoog en zo groot als een paracetamol ongeveer...

17. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    schepje van de nutriton is veel kleiner dan van de voeding, ik denk wel 3 keer zo klein. Hoe heter het water is als je de melk en JBPM toevoegd hoe beter het indikt is mijn ervaring (met pure JBPM, is echt anders dan nutriton). Wij gebruikte qua voeding friso comfort tegen krampjes en spugen, dat is van naure al dikker door toegevoegd JBPM, dat maak je aan met de helft kokend water, dan melkpoeder en JBPM erin, goed roeren en dan de de andere helft heel koud water erbij. dan had ik niet zoveel exra nodig maar ja, elke voeding is anders dus weet niet zo goed hoe ik je op afstand het beste kan adviseren

18. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Stefanie; Super bedankt voor je tips :) ik gebruik inderdaad jbpm van natufood! Ik ga straks meteen even experimenteren, dat is een goede tip!
    4/5 dagen is nog wel te doen, hoop dat het bij ons ook binnen die tijd effect heeft. Begin er zo wel een beetje moe van te worden :( ze heeft pijn, maar ik kan het niet voor haar oplossen a la minuut :(

Ik ga ook voortaan voor de fles verschonen. Vooral s nachts valt zoë ook vaak in slaap (indien het geen strijd is geworden). Ik wil haar ook wel bij mij op de buik in slaap laten vallen (dit vind ze heeeerlijk) maar ik ben zo bang dat ik ook in slaap val! Dan zou ik het in ieder geval niet bij ons in bed moeten doen..

19. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Oh dat is een stuk kleiner ja!

Slimst is dus om de voeding goed heet te hebben (water in de magnetron), en dan gewoon wat af te laten koelen voordat ik het geef?

Ik geef trouwens friso H.A!

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hey, hier hebben we eerst zantac gekregen tegen de reflux maar dat zette geen zoden aan de dijk, met nexium zag ik al we snel verschil. ze heeft verborgen reflux dus spuugde maar mondjes maar slikte continu en veel niezen en de hik, dat werd echt al snel minder. Hou er wel rekening mee dat ze nog wel snel spuugt maar het zure gaat er gewoon vanaf dus ze heeft er minder last van (en het stinkt ook veel minder)

Deel Deze Pagina