Vlekjes raadsel.... Wat zou het zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jerami, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje (15 mnd) zit nu al 5 dagen onder de pukkeltjes... Op zijn rechter onderarm/hand, linker hand, nek en hals en gezicht. Het zijn rode bultjes met bij ong. de helft een wit puntje. Je zou bijna aan jeugdpuistjes denken. Het zit echt op de huid. Hij heeft er zo nu en dan ook echt jeuk van. Op het ene moment is het heel rood en geïrriteerd en op andere momenten heel licht.

Hij had vorige week de 6e ziekte, maar hier lijkt het absoluut niet op! Ook is hij 1½ week geleden geopereerd aan een liesbreuk, maar heeft geen ab gehad, dus daar is het ook geen reactie op.

Ben al bij de ha geweest en die weet ook niet precies wat het is. Ze denkt aan een allergische reactie of een virusziekte. Het probleem alleen is dat hij te klein is om voor allergieën te testen en er zijn zoveel virusziektes waar vlekjes/bultjes/uitslag bij voorkomen dat ze niet kon zeggen wat het was. Enkel dat ik in de gaten moet houden of hij koorts krijgt of opeens ziek wordt.

Ik vind het maar raar, dat niemand weet wat het is.... Het is in de afgelopen dagen ook erger geworden ipv minder. Iemand een idee.
    Zal proberen een foto te maken, maar meneertje kan nooit stil zitten.

2. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik ben benieuwd naar je foto, want ik moet opeens denken aan de hand, mond en voetziekte. Mijn zoon heeft dat toen gehad na onze vakantie. Zijn handjes, beentjes, voetjes enzo zaten onder met bultjes zoals jij omschrijft. Het is niet heel bekend, want onze (vervangende huisarts toen) herkende het niet, maar onze eigen huisarts herkende het wel.
    Heeft hij ook bultjes in zijn mond?

Ik zou het anders niet weten eigenlijk.

3. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb even gegoogeld en naar plaatjes gekeken, maar hij heeft absoluut geen blaasjes. Het zijn echt pukkeltjes/bultjes.

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Nee maar dat had mijn zoon ook niet. Dat waren echt rode vlekjes met een witte punt erin.

Vervelend hoor, die bultjes moeten toch ergens vandaan komen!
    Heeft Mike die 14 maandenprik al gehad? Want daarvan kun je als symptoom vlekjes krijgen.

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Mijn dochter had dat laatst, denk ik ook. Ze had een paar puistjes op haar arm, en 1 op haar been. Ben naar de ha geweest, die wist het ook niet, maar veel kindjes hebben dat wel eens.. Wat hier hielp: niet elke dag in bad, en geen creme smeren...

6. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hij heeft de 14 maanden prikken nog niet gehad vanwege zijn operatie. Hij gaat hier zoizo niet elke dag in bad/douchen. Nu mag hij ook helemaal nog niet in bad. Pas volgende week weer. Ik kreeg als advies dat ik iets verkoelend kon smeren als hij jeuk had.

De bultjes moeten idd ergens vandaan komen. Mn man is er eind van de middag weer, dan proberen we even een foto te maken van zijn nek en arm. Daar is het meest zichtbaar.

7. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Heb duidelijke foto's kunnen maken van de 2 ergste plekken (arm en nek) Bij heel goed inzoomen op de foto zien we toch een soort van blaasjes op bepaalde plekjes. Maar hij heeft niks in zijn mond of op voetzolen en handpalmen...

Bekijk bijlage 227231

8. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland

Deel Deze Pagina