Daisy ligt nu op haar rug in haar bedje, maar het is al vanaf dag 1 dat 1 oortje waar ze om en om op ligt steeds dubbelgewouven zit tegen haar hoofdje aan hebben jullie dat ook? dus ze draait haar hoofdje en als ze terug draait en het oortje zit dubbel valt ze in slaap met als gevolg dat we steeds dat oortje terug moeten vouwen. Is dat nu al schadelijk? Het schijnt ook de oorzaak van flaporen te zijn maar volgens mij is er niks tegen te doen toch? Patrick
Voor zover ik weet is een flapoor een aangeboren kwestie, en kan die op deze manier niet veroorzaakt worden. Ik had zelf ook een flapoortje als baby nl. (ben er op latere leeftijd aan geopereerd). Ik was altijd bang dat Iman ook geboren zou worden met 1 flapoor, omdat mijn vader ook 1 flapoor had. Toen ze dat niet had vroeg ik aan de kraamverzorgster of ze het nog zou kunnen krijgen en zij zei van niet.
Verplaatst naar Baby en dreumes. Volgens mij zijn flaporen inderdaad erfelijk bepaald en komt het niet door er op te liggen. Misschien heeft haar oortje in de laatste weken van de zwangerschap ook klem gezeten en klapt het daarom makkelijk om.
Tegen mij zei de kraamhulp dat we er op moesten letten dat het oortje niet dubbel zou komen te liggen. Maar ik denk ook niet dat je er echt vat tegen kunt doen, nu. Waarschijnlijk wordt het kraakbeen in het oortje binnen een paar weken al weer steviger, waardoor het niet zo makkelijk meer klapt
is niet erg hoor tenzij je kindje in je buik steeds der oortjes vast had zoals youame die heeft nu net van die elfen oortjes maar klat ook steeds dubbel hoor is niet erg ons oor ligt ook wel s dubbel
Tymen had dat in het begin ook, komt gewoon doordat ze nog geen tot weinig kraakbeen hebben in hun oortjes. Tymen is nu vijf maanden en je ziet er niets meer van!
Dit had mijn dochtertje ook een tijdje. Ging vanzelf weer over en heeft heel normale (geen flap)oren. Jente
Joey zijn ene oortje zat (en ZIT) ook altijd dubbel gevouwen, in zijn bedje... of in de kraag van zijn jasje ... Maar hij heeft gewoon weer een normaal oortje daarna hoor
Lynn heeft dit ook en ik heb me daar ook zorgen om gemaakt. Maar het schijnt geen kwaad te kunnen. Nu zit haar oor nog wel eens dubbel. Dan duw ik het weer terug en leg haar hoofdje de andere kant op.
keira haar ene oortje ligt ook altijd dubbel.. maar zij is gewoon geboren met dombo oortjes, dat komt niet door het dubbelgeslagen oortje.. net als dat flapoortjes ook niet rechtrekken door een hoofdbandje om te doen ofzo. als ze oud genoeg zijn kunnen ze het operen, tot die tijd laat ze gewoon lekker haar haar erover heen groeien. het is een familie erfenis!
Ik ken iemand die zo bang was voor flaporen, dat ze de oren van haar dochter heeft vastgeplakt aan het hoofd met een stukje tape (echt waar, en ze schaamde zich er zelf voor toen ze het vertelde, maar de angst voor flaporen, was sterker dan de schaamte... )
om eerlijk te zijn vind ik het kei schattig haha... Hebben 2 pleegneefjes e de jongste had ook flapoortjes kei leuk, wel werden wij apart aangekeken als we op die 2 pasten en op pad waren, aangezien mijn vriend ook flaporen had haha, kindjes ware 2 en 3 en iedereen zag je kijken van zo vroeg begonnen haha, omdat de flaporen overeen kwamen lol... ma goed, tja wat ze bij en kennis als advies hadden gegeven vanuit het CB was zo'n stoffe haarband over de oren doen, kan iets helpen tegen flaporen maja, als je nou eenmaal hebt kan je toch nie tegen werken