Sprongetje.... of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juud, 14 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Speentje 2 kan geloof ik vanaf 3 maanden.
    Hopelijk heeft het cb goede tips voor je!

Groetjes, Wendy

2. Niet meer actief

Pfff wat een dag. Ze slaapt steeds 3 kwartier en dan wordt ze huilend wakker.

Zou het dan echt een sprongetje zijn?

3. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Als alle andere oorzaken uitgesloten zijn, dan zou dat heel goed kunnen. Ik heb even de 'symptomen' van dit sprongetje voor je op een rijtje gezet:

- je baby is lastiger en onrustiger dan normaal
    - je baby huilt meer dan normaal
    - je baby slaapt slechter, met name als hij alleen in zijn bedje ligt
    - je baby lijkt steeds honger te hebben

De belangrijkste nieuwe vaardigheid van dit sprongetje is dat je baby meer interesse krijgt in zijn omgeving, meer om zich heen kijkt, luistert, en reageert door geluidjes te maken of te glimlachen.
    Misschien zie je al dingen aan jouw kindje die dit bevestigen.

Groetjes, Wendy

4. Niet meer actief

Nou wat jij opneemt kan ik allemaal een vinkje achterzetten.
    Precies wat jij opnoemt daar heeft ze last van.

Vooral dat slapen ik word er gek van. Nu ligt ze wakker rond te kijken boven en dadelijk begint het gehuil weer, de enige oplossing is dan: wandelen, maar ik heb onderhand blaren op mijn voeten.

Wanneer gaat dit over? Dit is afgelopen vrijdag begonnen.
    Ze lacht nu ook veel meer en kijkt meer om zich heen. Zou dat het zijn? En honger heeft ze de hele tijd, na de fles meteen huilen.
    Dit was onze dag, klinkt dit als een sprongetje?

Half 6 wakker; flesje; goed geslapen, wel huilen tussendoor.
    Half 10 flesje; half 12 wakker, gewandeld
    13.00 flesje; veel gehuild; half 3 wakker
    In badje gedaan (dan is ze wel stil, zelfs lachen)
    15.30 uur flesje, viel in slaap onder flesje, in bedje huilen 10 min. toen stil maar nog niet slapen.

zucht; ik ga nu maar vast eten, dadelijk gaat toch niet.

5. Niet meer actief

Ja zie je; nadat ze een uurtje in bed ligt en zo half en half slaapt, wordt ze opeens wakker en begint ze zomaar te huilen....

Is dit een kenmerk van een sprongetje?
    Want ze is nu niet meer stil te krijgen, alleen door te wandelen.

Krijg vanavond ook nog bezoek. :cry:

6. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    kan het met zo'n sprongetje ook zijn dat hij de ene dag het heel goed doet en de andere dag er weer een puinhoop van maak zeg maar

want zaterdag deed mijn zoontje het heel goed kwam om de vier uur voor een fles kwam toen op 6 flessen van 150 ( waarvan een nachtvoeding)
    zondag kwam hij om de 2 uur en huilde veel ook als hij de fles op had en als je hem slapend naar bed bracht werd hij na vijf min weer wakker en bleef huilen (heeft toen 7 voedingen gehad waaronder een nacht vind het wel erg veel maar was niet anders)
    gister weer net als zaterdag moest hem zelf 2 keer wakker maken voor zijn voeding dat moest ik zaterdag trouwens ook
    en vandaag maakt hij er weer een puinhoop van net als zondag

ik ben onderhand een beetje ten eine raad ik weet niet meer wat ik moet doen om hem stil te krijgen

groetjes daphne

7. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Gelderland
    kan het met zo'n sprongetje ook zijn dat hij de ene dag het heel goed doet en de andere dag er weer een puinhoop van maak zeg maar

want zaterdag deed mijn zoontje het heel goed kwam om de vier uur voor een fles kwam toen op 6 flessen van 150 ( waarvan een nachtvoeding)
    zondag kwam hij om de 2 uur en huilde veel ook als hij de fles op had en als je hem slapend naar bed bracht werd hij na vijf min weer wakker en bleef huilen (heeft toen 7 voedingen gehad waaronder een nacht vind het wel erg veel maar was niet anders)
    gister weer net als zaterdag moest hem zelf 2 keer wakker maken voor zijn voeding dat moest ik zaterdag trouwens ook
    en vandaag maakt hij er weer een puinhoop van net als zondag

ik ben onderhand een beetje ten eine raad ik weet niet meer wat ik moet doen om hem stil te krijgen

groetjes daphne

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik haat die sprongetjes! hahahahha

Tijn heeft er altijd extreem veel last van! Huilen, krijzen..grrrrrr... de eerste 2 sprongetjes maakte me bloednerveus, ging zelf mee janken! hahahah

Het enige wat ik kan zeggen is probeer hem aan zijn ritme te houden, en zorg dat ze slaap pakken, want hoe minder slaap hoe huileriger ze worden! Ze raken dan oververmoeid, kunnen minder makkelijk in slaap komen en raken dus nog moeier! zo zit je in een cirkel!
    Ik heb een draagzak gekocht, hier slaapt hij heerlijk in..was bang dat ik hem zou verwennen, maar na zijn sprongetjes slaapt hij gewoon weer in zijn bedje. En ik merk gewoon, hoe meer hij slaapt, hoe minder last van zijn sprongetje!

Nu in het staartje van de 4 maanden sprong..pffff..hihi maar merk dat ik er veel beter tegen kan! heb heel straks zijn ritme aangehouden, dus minder de deur uit geweest, maar wel ene kindje dat minder huilt.

Moet overigens wel zeggend at als ik over "sprongetjes" begin bij het CB, dat ze kijken alsof ik onzin praat! Ze staan er duidelijk niet achter en zien de problemen ook niet. Hoe zit dat bij jullie CB?

sterkte, kus miek

9. Niet meer actief

Daphne21, jij ook weer hier? :D
    Ik heb echt precies hetzelfde als jou! Zaterdag goeie dag gehad. Zondag was het puin, maandag weer beter en vandaag is het helemaal verschrikkelijk.

Nu heb ik haar om half 4 de fles gegeven en om 5 uur begon ze weer. Ik heb haar gewoon laten liggen en nu is ze nog steeds stil....maar ik loop werkelijk op mijn tenen. Had ook nog net de wasmachine aangezet (die staat boven bij ons) en die maakte een herrie, ik was doodsbang dat mijn dochter ervan wakker werd.
    Af en toe huilt ze even, maar volgens mij slaapt ze dan nog gewoon.

Maar ik ben nu bang dat ze dadelijk niet slaapt, na de fles van 8 uur (want normaal is ze altijd wakker om deze tijd)! Erg he? Maar ja, we krijgen bezoek en dan voel ik me totaal niet op mijn gemak.

Als ze in elk geval vanacht maar weer lekker slaapt. Wanneer is dit sprongetje afgelopen?

Onze dochter is nu dus 6,5 week, is dit echt een sprongetjes tijd? En wanneer is het dan afgelopen en wanneer komt de volgende?

10. Niet meer actief

Ik heb het trouwens nog niet met het CB erover gehad.
    Ik had vandaag wel naar het bureau gebeld wat ik met die voeding moet doen.

Want net zoals Daphne21 zegt kom ik soms ook op 6 flessen van 150 als ze zo'n baaldagje heeft. Dan vind ik zo veel voor 6,5 week.
    Ik heb wel gezegd dat ze huilerig is vandaag, die vrouw aan de telefoon zei dat ze rond deze tijd meer buikpijn kunnen hebben. (ook een soort sprongetje?)

Ik ga donderdag wegen en dan zal ik het er zeker over hebben. Ben benieuwd wat ze dan zeggen. Geloven hun er niet in dan?

11. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Gelderland
    ja ik ook hier :D
    ik heb precies het zelfde wat jij zegt mijn zoontje heeft vanaf vanmorgen 10.30 tot zo 18.00 niet geslapen werd er vandaag helemaal gek van nikis hielp om hem stil te krijgen ( ben nu zo blij dat hij even slaapt)

morgen moet ik naar het cb om hem te wegen en te meten ben heel erg benieuwd hoeveel hij gegroeid is en hoe zwaar hij nu is

daarom vraag ik me af of hij misschien ook een sprongetje doormaakt

wat ik wel heb gemerkt hij kijkt sinds gister wel meer rond en hij pakt echt al dingen vast

groetjes daphne

12. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dan zit hij waarschijnlijk in zijn eerste sprongetje. Hij zou er ook bijna weer uit kunnen zijn.

Bij mijn CB wuiven ze het sprongetjes-idee een beetje weg. Erg vervelend, omdat ik dus wel bij Siem zie, dat het echt zo werkt.

Ben inmiddels helemaal zeker dat zijn buien van niets anders dan het tweede sprongetje kwamen. Hij heeft nog steeds wat moeite met overdag in zijn bedje slapen, maar wordt al steeds vrolijker. Met zijn handjes spelen is nu helemaal zijn ding en hij kijkt ontzettend om zich heen. Hij heeft echt een nieuwe wereld ontdekt en die was aanvankelijk waarschijnlijk gewoon iets te eng.

Ik ben er zeker van dat ik vandaag en morgen nog wat moeilijkheden heb, maar we gaan weer de goede kant op. Even rust, en dan weer de volgende... ;)

13. Niet meer actief

Ik hoop maar dat het vandaag hier beter gaat.

Onze dochter lacht wel meer en kijkt wel meer maar ze pakt nog niets vast eigenlijk. Ze is zaterdag 7 weken ben benieuwd wanneer dat gaat komen.

Ik ga vandaag in elk geval rustig aan doen. Vanmorgen kwam ze ook opeens om half 5.

Maar het zal dan wel een sprongetje zijn....

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    De sprong is genomen! Wat een heerlijk kindje is het nu, nu hij zijn nieuwe wereld heeft omarmd.

Jippie!

Deel Deze Pagina