eczeem....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marietje, 21 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

sinds een paar weken heeft bryan wat last van eczeem. op zich is het met bepanthen en om de 2 dagen in een zemelenbadje redelijk tegen te houden. maar het gaat dus niet helemaal weg....
    het zijn rode plekken in zn knieholtes en zn ellebogen. het zit ook een beetje op zn bovenbeen. niet in zn gezicht.

nou ben ik niet zo van de hormoonzalf. alleen als het echt niet anders kan.... dus ik ben op zoek naar meer alternatieve middelen (bijv paardenmelkzalf of iets dergelijks). zijn er hier meer mensen waarvan de kleine eczeem heeft of heeft gehad? en wat hebben jullie er aan gedaan?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Is het begonnen vrij snel na het starten met bijvoeding of wijziging in voeding?

3. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee niet echt... ik ben met 4 maanden begonnen met bijvoeden. toen had hij het niet...

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oke. :)
    Sommige kindjes krijgen het door bijv koemelk. Als men dan bijvoorbeeld van bv overstappen naar fv kan dit opkomen of als ze ineens koemelk producten gaan geven.
    Of door ander wasmiddel/wasverzachter.

Dus vandaar mijn vraag ;)

5. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hier ook. Ben wel begonnen met hydrocortison, heeft wel wat geholpen. Maar is nog niet weg. Nu vette koelzalf gekregen. De arts adviseerde om het goed vet daarmee te houden.

6. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine man heeft ook eczeem ook op die plekken maar ook in t gezicht steekt af en toe de kop op.
    De plekken zelf smeer ik wat hydrocortison op, gekregen van de ha en verder de huid goed vet houden dat doen we met lanette creme of weleda olie, verder niet te vaak in bad of onder de douche

7. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Hier ook...in ellebogen, plooitjes bij oksels en knieholtes sowieso, en vaak op haar schouders en bovenramen ook plekken. We smeren de hele dag door met Bepanthen, dat werkt beter dan alle vette zalf van de kinderarts/huisarts. Hydrocortison werkt ook niet voldoende, nu gebruiken we triamcolin ofzoiets en dat werkt wel, maar zodra we stoppen op een plek komt het terug. Dus als er nou toch es iets zou zijn wat je kon blijven gebruiken en wat zou werken....?

Gelukkig heeft ze er geen last van of jeuk aan ofzo. Het is meer 'esthetisch' en gelukkig is ze met haar 9 maanden nog veel te jong om daarmee bezig te zijn :)

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik smeer 2x daags met vaseline lanettte en zo nodig hormoonzalf. Nu hebben we het redelijk onder controle. Verder gaat ze 2x per week in bad, was ik haar kleren met neutral zonder wasverzachter en hoop ik dat ze er gauw overheen groeit. Hier zit het overal behalve gezicht (*klopthetgauwaf) en haar rug.

9. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Mijn kleintje heeft er ook last van. Met vaseline lanette 2 x per dag is het goed onder controle. Ze heeft het alleen in haar gezicht en op de behaarde hoofdhuid. Ze heeft het best erg gehad en nu wel allemaal littekens in haar gezicht in de vorm van rode vlekjes. Weet iemand of die littekens Nog weg zullen trekken? Want baal er best van.

10. megacarls

megacarls Niet meer actief

Hier een kleintje met flink eczeem. Enkels, knieholten, polsjes en rond zijn mondje. Gelukkig in zijn gezichtje het minst heftig. Plsjes en enkeltjes zijn het heftigst. (schilfers, rood, open en nat, korstjes)
    Na lang met vriendelijke zalfjes te hebben gesmeerd (cetomacrogol, vaseline lanette, bepanthen) ben ik uiteindelijk toch bij de hormoonzalf uitgekomen. Je ziet het direct rustiger worden bij 2 keer per dag smeren, het afbouwschema geeft aan dat ik bij verbetering door moet naar week 2; 1 keer per dag, maar dan speelt het wel meteen weer op. Tussendoor smeer ik bij elke luier verschoning nog cetomacrogol. Kinderarts gaf aan dat hij het niet zal gaan redden met deze zalf en dat we nog een stapje hoger zullen moeten. Maar de kinderarts gaf ook aan dat dit, op deze leeftijd, totaal geen kwaad kan.

11. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hormoon zalf mag je maar een week of twee gebruiken. De huid wordt er erg dun van en kunnen zelfs blauwe plekken van komen. Ik ben dus nu ook gestopt daarmee en hou het vet met koekalf of vaseline. Laat het ook lekker aan de lucht drogen, dus lekker in blootje naar buiten. Niet vol in de zon, natuurlijk en goed beschermd;)

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik ben van de vette zalf (zoals Lanette of vaseline) overgegaan op een lijn van Avène die speciaal voor droge/eczeem huid is. Zit o.a. ook bronwater in uit Frankrijk die een bewezen rustgevend effect op de huid heeft, plus natuurlijk nog andere ingrediënten.
    Avène XeraCalm heet het.

Is ook vet, maar blijft niet zo vet op de huid achter. Trekt lekker in en werkt echt prima. Ik heb de badgel en de balsam om te beginnen (ipv de creme die is sterker zeg maar).

Ze hebben met het oog op de zomer ook zonnebrandcreme voor de gevoelige huid.

13. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! het is wat met de kleintjes...

heeft iemand van jullie ook een idee of aardappelen ook een sterke reactie kan geven?? Ik ben echt een leek wat betreft eczeem.... maar ik zat eens te denken wat er verandert is in zijn voeding en hij krijgt nu wel sinds een paar weken aardappelen door de groenten. dus misschien komt het daardoor???

ik stop nu maar een paar dagen met de aardappelen, kijken of het dan beter word....

14. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Hier vlamt het door iedere verandering weer extra op. Tandjes, verkoudheid...gegarandeerd grotere en rodere plekken.

Hier heet het trouwens nummulair eczeem; het is vooral heel droog en het zijn ronde plekken.

Deel Deze Pagina