Zijn jullie kindjes even dol op beide opa's en oma's?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Larissa1982, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Ben eens benieuwd, hier is hij dol op beide, maar hij is natuurlijk nog niet zo oud.
    Ik ben wel bang dat hij een voorkeur zal gaan ontwikkelen omdat hij bij de ene kant (schoonouders) meer komt dan bij mijn ouders.
    Die voorkeur daar doe je niks aan, dat weet ik, maar ik zou het toch erg vinden tegenover mijn ouders.
    Hebben jullie kindjes een voorkeur?

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Tja...hier hebben mijn kinderen een duidelijke voorkeur voor mijn ouders en niet zo zeer voor mijn schoonmoeder.
    Mijn schoonouders zijn al jaren uitelkaar en me schoonvader en mijn ouders zien ze regelmatig.
    Mijn schoonmoeder zien ze dus veel minder.
    Het duurt dan ook even als me schoonmoeder er is voordat ze uberhoud naar haar toetrekken.
    En als ze op verjaardags visite is bij ons terwijl mijn ouders er ook zijn zie je dat helaas ook heel erg.
    Maar er speelt wel wat meer mee dan alleen maar het feit dat ze hun andere oma minder zien hoor.
    Mijn ouders zijn nog jong (pa is 51 geworden en me moeder is pas 49 geworden) en zijn veel actiever met de kinderen.
    Spelen met ze...stoeien met ze enz...
    Mijn schoonmoeder is veeeel rustiger...vind het leuk als ze bij haar op schoot zitten enzo.
    Maar houd niet zo van stoeien en druk doen.
    Helaas houden mijn kinderen daar wel van en vinden ze hun andere opa en oma dus leuker.
    Daar kan je helaas gewoon niets aan doen.

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee moest erg wennen aan mijn schoonvader, die zag ze niet zo heel vaak, me schoonmoeder past zo ie zo 1 dag per week op dus dat ging al gelijk goed.
    mijn schoonouders hebben een stomerij dus vandaar dat ze haar opa niet zo veel zag, het heeft dik een jaar geduurd voor dat ze hem ook leuk begon te vinden.
    maar moet wel zeggen ze is gekker met mijn ouders dan met me schoonouders.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Nee, Merel heeft (nog) geen voorkeur en ziet ze beiden evenveel denk ik zo. Maar we willen gaan verhuizen naar de andere kant van het land en dan ziet ze schoonouders waarschijnlijk veeeel vaker. Ik ben benieuwd of ze dan wel een voorkeur krijgt.....

5. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    van mijn kant hebben mijn kids geen opa meer die is overleden toen de luca net 2 mnd was, maar op oma zijn ze ( luca iig ) gek en haar zien ze heel vaak. Mijn schoonmoeder en haar vriend ( noemen wij ook opa ) zien ze niet vaak maar hij vind ze allebei heel aardig is en reageert leuk op ze. Mijn schoonvader en zijn vriendin, tja dat verhaal apart, die zien we nog minder en haar zie ik niet als oma mede omdat ze veel jonger is dan mijn schoonvader en zelf nog een dochter heeft van 7. Luca wil van hun beide niet zoveel weten.....

6. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mijn dochter is gek op mijn vader. Zodra hier de deur open gaat is het..opa? Mijn schoonouders ziet ze misschien 3x per jaar. Tja...daar kan je niet echt een band mee opbouwen. Ze zal later wel weten, dat het ook haar opa en oma zijn, omdat ze dan de familieband gaat begrijpen. Gevoelsmatig zullen het denk ik altijd wel vreemde mensen voor haar blijven.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, ze heeft nu al een voorkeur voor mijn ouders, net als wij trouwens. Mijn schoonouders stinken naar rook en praten onwijs hard, dus ik kan het me voorstellen.

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna ziet mijn ouders meer dan mijn schoonmoeder, maar echt een voorkeur...nee denk ik niet.

Met opa is ze wat gekker (mijn schoenmoeder is een redelijk rustig type) maar dan heb je het ook gehad.

Misschien als ze wat groter is dat ze met spelen enzo meer naar m'n vader toe gaat trekken, maar ik hoop voor m'n schoonmoeder van niet.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, m'n stiefkids vinden mijn ouders al leuker, dus dat geeft wel te verwachten dat Thirza dat straks helemaal wel heeft...
    Mijn ouders zijn actiever met de kids, steen veel beter in bij hun belevingswereld. M'n schoonouders stinken daarbij erg naar rook, (noemen de kids zelf als minpunt, wij hebben het daar nooit over met ze - hun eigen moeder waarschijnlijk wel: we hebben wel eens gehoord dat als we met de kids bij opa en oma waren geweest voordat we ze naar hun mams terug brachten, dat ze dan gelijk schonen kleren aan moesten trekken omdat ze dan helemaal naar rook stonken. Ik geef haar geen ongelijk: het is ook smerig. Wij hebben een extra tweedehands maxicosi speciaal voor als we naar mijn schoonouders gaan, zodat Thirza niet nog een week lang in een stinkende maxicosi de auto in hoeft). En de kids zijn een beetje bang voor mijn schoonvader altijd in het begin. Na een half uurtje zijn ze wel weer gewend, maar ze blijven een beetje schrikkerig voor 'm: hij praat erg hard, kan echt een beetje ruw zijn en is vrij onvoorspelbaar, (niet op een rare manier hoor, maar voor kids wel onvoorspelbaar en dus toch een beetje onveilig).
    Ben dus wel benieuwd hoe dat straks met Thirza en een eventueel tweede kindje hier zal gaan.

10. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    beeb is ruim 8 maanden en heeft mijn ouders 5 keer gezien omdat ze het vertikken in de trein te stappen.
    Toen ze laatst dus voor de 5e keer kwamen was het krijsen krijsen krijen, heb gezegd dat het oorontsteking was, wat moet je anders?
    m.a.w. hij is gek op schoonopa en oma en ik snap hem waarom!

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sven en Lasse zien mijn ouders heel veel, mijn schoonouders haast nooit. ze ontwikkelen dan automatisch een voorkeur. daarbij vind de sven de manier waarop mijn schoonmoeder met hem omgaat maar raar, dat werkt dus ook niet mee.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn moeder heeft een zekere manier van omgaan met kindjes...tja op de een of andere manier spreekt dat die kleintjes erg aan.
    Mn vader daarentegen....moet t eerste kind nog zien die hem leuk vind...maar goed..das ook n speciaal geval :p
    Mn schoonouders zijn n heel stuk ouder en allebei erg lief. Mn jongens zijn gek op ze. En Wendy is nu nog niet zo heel een kennig dus gaat t ook nog steeds goed.
    Maar ik zit vaker met mn moeder op cam en dan heb ik Wendy op schoot. Dus ziet ze oma op de "tv" zeg maar. En dat blijkt ook mee te helpen.
    Het is gewoon n andere manier van omgaan denk ik...niet persee of de een leuker is als de ander.
    Heb het erg getroffen met mijn moeder en mn schoonoudjes :)

13. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Mijn dochter is gek op mijn ouders. Ze zijn wel gescheiden, maar ze passen ieder één dag in de week op. Ze is ook gek op de vriend van mijn moeder. De vriendin van mijn vader kent ze nog niet zo goed, daarvoor ziet ze haar te weinig.
    Ze is niet zo gek op mijn schoonouders, maar ja die komen hier ook bijna nooit. Wel bij haar iets oudere nichtje trouwens, en die woont 100 meter verderop :(

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft ook een duidelijke voorkeur voor mijn schoonmoeder maar dat komt omdat hij haar iedere week minstens 2x ziet. Mijn moeder woont te ver weg om elke week langs te komen of daar naar toe te gaan.

Soms vind ik dat idd wel vervelend, maar het is nu eenmaal niet anders. Ik vind het ook meer vervelend voor mijn moeder dan voor Jelle want (dit klinkt heel hard) Jelle weet niet beter...

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier nog geen voorkeur, maar Milan is ook pas 8 maanden. Mijn ouders gaan binnenkort wel verhuizen, en dan zullen we ze iets minder vaak zien (wel nog zeker 1 x in de week). Mijn schoonmoeder komt elke dag wel even langs (mijn eigen moeder nu ook nog). Maar mijn schoonvader vindt 'ie eigenlijk net zo leuk, en die ziet 'ie 1 à 2 x in de week (die heeft een eigen bedrijf, dus niet zoveel tijd). Ik denk dus niet dat Milan een voorkeur gaat krijgen voor mijn schoonouders omdat 'ie mijn ouders minder ziet. En ach, als het wel gebeurt doe je er toch niks aan.

16. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Mijn dochter heeft ook een voorkeur, dit komt simpelweg omdat ze de ene oma veel vaker ziet dan de andere! Die past 1 dag per week op haar.....

Ik heb ook echt iets moeten bedenken qua naam voor de andere oma, ze was namelijk steeds teleurgesteld als de andere oma kwam!

Gr Tamar

17. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hai

mijn kinderen hebben ook meer met mijn ouders dan met de ouders van paps

18. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    chayenna kan goed met beide kanten opschieten, dus als chayenna bij mijn schoonpa is dan heeft ze het naar haar zin, en bij mijn ouders ook, maar zodra me schoopa bij ons is en mijn ouders ook, trekt ze toch altijd naar mijn ouders, vind dan altijd zo lullig tegen over mijn schoonvader.

Maar moet er wel bij zeggen mijn moeder past 3 dagen in de week op, en tussendoor als ik vrij ben dan ga ik ook nog naar mijn ouders toe, want mijn schoonvaders werkt zowat alleen maar, dus ziet die zijn kleinkind ook minder vaak.

19. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    aha leuke vraag dit..

Mijn ouders is ze dol op.. als ze die ziet is het meteen lachen en met haar handjes omhoog of strekken zo van pak mij ff... vooral met mijn vader zie je een band.. knuffelen.. klieren enz..
    Maar met de kant van mijn vriend...pfff als ze die ziet zet ze het op een huilen zeg...
    Die ziet ze ook minder vaak en ook al komen ze vaker ze blijft het doen.. gek is dat toch he

20. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hier ook een voorkeur voor mijn ouders..
    Heel gek, want hij is pas 6 maanden oud maar weet het echt precies!
    Als hij mijn moeder ziet, die ook 1 dag in de week oppast.. dan is het glimlachen van oor tot oor! En met mijn vader doet hij altijd gek en mag hij aan zijn baard en bril trekken.
    Mijn schoonouders ziet hij ook 1 x in de week, want dan eten we daar, maar doet hij vrij weinig mee.
    Alsof hij voelt dat mijn schoonmoeder erg hard is en best een taaie tante..
    Terwijl mijn moeder juist een beetje hetzelfde is als ik..

Deel Deze Pagina