9 maanden met waterpokken (tips?)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JinxieWeasel, 15 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Wie heeft er tips voor me? Mijn meisje van 9 maanden heeft de waterpokken.
    Ik heb schuim waar ik haar s'ochtends en in de avond mee insmeer. Ik weet dat je niet mag zwemmen, maar hoe zit dat met t bad of douchen?
    Kortom, alle info is welkom!

2. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Oja..... nu vergat ik te vertellen dat ze heel veel van die waterpokjes op haar hoofd heeft. En dan echt op haar schedeltje, onder haar haar. Ze heeft een behoorlijk koppie met haar, dus ik smeer haar daar niet in met dat schuim, want dat wordt echt een enorme kleverige plak boel. Wat kan ik daar mee doen?

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ook met waterpokken mag je kindje gewoon onder de douche. Zorg er wel voor dat het water lauw of koel is, want warm water verergert de jeuk. Gaat je kindje liever in bad, dan mag dat ook, maar liever niet te lang zodat de korstjes niet verweken. Dep je kindje na afloop zachtjes droog om de gevoelige huid en de korstjes te ontzien.

Overige tips:
    Houd de nagels van je kindje kind schoon en kort.
    Laat je kindje wijde kleren van katoen dragen.
    Geef je kindje (anti-krab)wantjes en –sokjes aan, eventueel alleen in bed.
    Bij blaasjes in de mond kan een waterijsje of koude drank de pijn tijdelijk verzachten. Geef je kindje liever geen zure vruchtensappen, deze kunnen erg prikken. Vermijd om die reden ook gekruid eten.
    Was of douche je kindje kort met lauw of koel water. Warm water versterkt de jeuk juist. Dep je kindje zachtjes droog om de korstjes te ontzien.
    Blaasjes in de vagina kunnen prikken bij het plassen. Het helpt dan om direct na te spoelen met lauw of koud water.

Tja voor de blaasjes in het haar heb ik eigenlijk geen tips. Misschien toch proberen met een ander middeltje, calandulan of zo?
    Ik neem aan dat je met het schuim poxclin bedoeld. Als je op hun website kijkt kan je ook veel informatie vinden.

Verder is het gewoon uitzieken (maar ze mag wel naar het kdv of naar buiten of met andere kindjes spelen) en hopen dat je kindje het niet nog een keer krijgt omdat ze onder het jaar is.

Deel Deze Pagina