Als jullie je kleine mee nemen in de kinderwagen doen jullie hem/haar dan een jasje aan? Sven ligt lekker warm onderde dekens en dat ding zelf van de kinderwagen er nog over heen. Omdat het nu kouder wordt vroeg ik me dat af.
Hier lagen ze (geboren, eind september) onder alleen een dekentje+lakentje en ik had ze eigenlijk altijd een vestje aan en een mutsje op. Heb dat de hele winter gedaan, met het echte koude weer, wel het dekentje dubbel overigens! Maar voor nu zou ik zeggen gewoon zn romper en truitje, dan het lakentje/dekentje en dan nog die 'hoes/dekentje' (weet niet hoe je dat noemt maar weet wel wat je bedoeld) erover heen zodat het lekker warm blijft daaronder wel genoeg. Neem anders een vestje voor hem mee tijdens het wandelen, voel af en toe in zn nekje, word het wat koud, dan doe je hem het vestje aan.
Wat voor ons de stelregel was: wat wij zelf aanhebben + 1 laag. Maar de deken&afdek is ook wel een dikke laag. Eventueel zou je een klein rondje kunnen lopen, als hij dan een koel nekje heeft (beste voelplek, handen/voetjes zeggen niet zoveel op jonge leeftijd) dan kun je hem beter nog wat extra's aantrekken de volgende keer bij die temperatuur.
Ik vind het toch wel een beetje koud voor die kleintjes, alleen in een truitje onder de dekens. Volgens mij komt er toch altijd wel wat kou bij het nekje en schouders, dus wij deden altijd een vestje of jasje als het erg koud was.
Hier een winterbaby. Een jasje vonden wij altijd zo'n gedoe. Hier een extra dekentje over bij erge kou. In het begin nog een mutsje op en lekker diep onder de dekens. Neusje nog te zien.. Er komt dan echt geen wind bij.. En een extra dekentje over.. Kun je er altijd afhalen.. Ik zou met laagjes gaan werken.. laken, deken, nog een dekentje..
ik deed (alyssa past niet meer in de wagenbak, dus nu is het anders) bij alyssa altijd een vestje aan als ik een jas aandeed en dan een dekentje eroverheen. als het hard waaide of zacht regende die hoes er nog over. voor de winter zou ik voor een extra dekentje kiezen en dan een vestje aan. een jasje lijkt me niet zo lekker liggen. liefs doris
Milan heeft altijd een vestje aan, met een capuchon. En dan onder een dekentje + lakentje. Jasjes op zo'n jonge leeftijd lijkt me echt niet handig! En zonder iets extra's aan is het volgens mij toch iets te koud.
romper... truitje... en dan weer een soort vestje er over.... en dan in de bak... laken.. en deken er over heen...
En onze kraamhulp zei dat dat weer anders was nu,en dat je kleintje niet een extra laag aan/over hoefde. Ik trek haar trouwens -bijna-nooit een jasje aan,dat ligt vast niet lekker.En aangezien ze uit de wind ligt,kan het naar mijn mening gewoon kleren +evt vest,en het dekentje.
Zelfde kleren als binnen en dan lekker in de Bunker (van Lodger). Staat wel een foto in mn album. Baby blijft heerlijk warm. Heel in het begin een mutsje. Jasjes vind ik op die leeftijd echt een drama.