ervaringen met domperidon voor baby met reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kemjansen, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Hallo,
    Van de kinderarts heb ik domperidon voorgeschreven gekregen, vanwege de reflux van ons zoontje. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik had liever gehad dat ze zantac voorschreef. Ik hoor hier goede verhalen over namelijk. domperidon voor baby's ken ik niet.

Gr Karin

2. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Domperidon is een middel tegen misselijkheid. Het zorgt er ook voor dat de maaginhoud sneller naar de darmen stroomt wat de reflux dus logischerwijs zou moeten verminderen. Hier hielp het echter niet. Fleur werd er hyper van en als je de bijsluiter leest over invloeden op het zenuwstelsel dan wordt je ook niet vrolijk als je dat je kind moet geven.

Ik heb toen tegen mijn HA gezegd dat ze er niet goed op reageerde en ben toen met Zantac verder gegaan en dat ging 6 weken goed. Ik zou dus als ik jou was om Zantac vragen. Daarna had Fleur nog een tijdje de iets sterkere Losec.

Misschien hebben anderen wel goede ervaringen met Domperidon wat ook wel eens Motilium wordt genoemd.

Succes,

Marijn

3. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Bij mijn dochter werd ook aan reflux gedacht (bleek uiteindelijk iets anders te zijn) en mijn kinderarts (staat in verbinding met Sophia kinderziekenhuis) zei dat ze domperiodn niet meer geven, omdat het vaak weinig effect heeft en wel bijwerkingen en dat ze dus liever zantac of lesec gebruiken.
    Wil je verder niet ongerust maken hoor, maar dit is wat ons verteld is.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.432
    36.321
    113
    Hier domperidon en zantac gekregen, maar op eigen initiatief toch maar gestopt met de domperidon ivm de negatieve verhalen hierover.

Deel Deze Pagina