Mijn dochtertje gilt het standaard uit (en trapt ook met de voetjes en zwaait met armen) als je haar na het eten effe schoon wil poetsen met een snoetepoetser. Ook al geprobeerd of het verschil maakt als het gewoon met een droge doek gebeurt, maar helaas...... Herkennen jullie dit en wat kan ik eventueel nog proberen? Buiten afleiden om dan, liedjes zingen, benoemen, spiegel erbij pakken zodat ze zelf ziet wat er gebeurt.... Het is geen optie om haar met de stroopvegen in wenkbrauwen, neus en clownsmond rond te laten lopen
haha de mijne is nogal klein maar begint ook te brullen als ik dat doe. ik laat haar gewoon brullen. het moet toch schoon en ze went er vanzelf aan. als ik klaar bent stopt ze met brullen haha
Dat wennen valt hier dus wel mee Ze is ondertussen 13 maanden en huilt nog steeds alsof ze vermoord wordt. Nu kan ik me er trouwens heel veel bij voorstellen hoor, moet ook geen gepluk aan mijn gezicht hebben en ook altijd bang dat neus of mond afgesloten worden, dus daar let ik bij haar altijd extra goed op. Dat ik haar geen extra benauwd gevoel geef.
haha ik zou doen alsof mn neus bloed haha maarja zo ben ik... ik ken geen alternatieven, het moet toch schoon he!
Daar heb je een punt Natasja Toch blijf ik het zielig vinden dat het zo moet gaan. Vandaar dat ik graag iets zou vinden waardoor het voor haar niet zo'n ellende hoeft te zijn, het is toch een noodzakelijk iets dat vaak terugkomt.
misschien moet ik inderdaad maar wat 'harder' zijn dan, als ik jullie reacties zo lees... Is het gek dat ik dit zo vervelend vind? Niet meer mama's met die ervaring dan?
Vind het ook niet leuk om te zien hoor, maar tis wel gewoon een beetje aanstellerij van ze hoor.. doet geen zeer.
Nee ik vind het hartstikke vervelend als ze iets niet fijn vind. maar sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren toch? als ik het kon verlichten deed ik dat dus je hebt groot gelijk maar denk niet het echt te helpen is. ze vind het gewoon niet fijn... groot gelijk heeft ze mensen moeten ook niet aan mijn gezicht zitten. misschien moet je het haar zelf leren? het zoontje van mn vriendin vind het ook niets. we hebben het hem zelf geleerd. nu vind hij het super om te doen. hij poetst daarna ook de tafel enzo hahahaha hij is overigens 15 maanden. succes
Ik vind het niet gek dat je het zo vervelend vindt, aangezien je kindje heftig reageert. Ik heb het niet met het afvegen na het eten, maar ik had het wel een tijdje met het neus afvegen (veel verkouden, dus veel loopneuzen..). Op een gegeven moment merkte ik dat als ik het ´aankondigde´ (Je hebt een snottebel!), dat ze dan rustig haar gezichtje naar me toekeerde en zich alvast ´schrap´ zette. Zo gepiept! Ik vond het zo´n openbaring dat ik nu veel vaker dingen aankondig. Blijkbaar begrijpt ze veel meer dan ik dacht. Mijn meisje is nu trouwens 15 maanden (en ze maakt de tafel ook schoon ) groetjes Amber
hmm bij ons was de oplossing "snoetepoetsers" deden het eerst met een washandje of een billendoekje maar de snoetenpoetsers ruiken heel anders.. en nu is het geen probleem meer daarna nog doekje voor mevrouw om zelf te poetsen en dat alles zonder een centje pijn eigenlijk
Bedankt voor de tips meiden! Heb inderdaad zelf ook ervaren dat het aankondigen of uitleggen van dingen veel scheelt bij ons meisje, Amber70. Fijn dat je me er weer even op attent hebt gemaakt hier nog beter op te letten. Ook de tip van Marscha is het proberen waard. Lekker handig ook als ze zelf even snoet en tafel poetst Saskia78, hier gebruiken we ook snoetepoetsers, maar met washandje, billendoekje en washandje is het dezelfde dramatische scène. We gaan de tips eens uitproberen! Meer tips zijn overigens nog welkom hoor
vaak heeft ze niks te willen en gebeurt het gewoon als ik geen hasst heb laat ik het haar zelf proberen dat gaat goed
Ik kondig al een paar maanden aan wat ik ga doen bij Eva en ze snapte het al snel. Nu hoef ik alleen maar 'neus' te zeggen en ze draait haar gezicht heel overdreven naar me toe . Hier maken we er altijd een spelletje van, dus vingertjes tellen, vindt ze heel interessant. En ze vindt het leuk om in het doekje te bijten, dus dat mag ze ook een paar keer doen en tussendoor poets ik haar gezicht. Heel vaak vindt ze het trouwens echt niet leuk en begint ook wild te schoppen en te slaan. Maar dan heeft ze gewoon pech . Zelfde met haar gezicht 's ochends schoon poetsen als ze verkouden is, haar gezicht zit dan onder het opgedroogde snot. Het is dan flink poetsen en ze vindt het echt niet leuk, maar het moet gewoon. Ik probeer wel altijd heel snel te zijn.
ook hier altijd een drama. Tot vanavond mijn man zijn favorietje liedje op de laptop aanzette(op youtube) en mijn zoontje keek naar de laptop en ik kon vegen wat ik wou en er was geen enkel probleem. Hopelijk gaatr het morgen weer zo
Mondje afvegen kan dus wel pijn doen of op zijn minst heel onaangenaam voelen, mondje, lipjes enz zijn bij kleine kindjes heel erg gevoelig. Afdeppen is beter dan wrijven iig. Ana-Lucia poetst nu gelukkig zelf haar mondje (of euh haar hele gezicht ) met een snoetenpoetser.
ik neem meestal een natte doek of washand, die doekjes zijn vaak niet nat genoeg, waardoor het extra vervelend is. ik doe eerst het ergste wegvegen en dan mag hij zelf. lukt meestal wel.
Jelle heft ook zo'n periode gehad en ik deed dan de snoetepoetser even een paar tellen in de magnetron zodat hij een beetje warm was... Dat hielp op zich al heel veel... Zo'n koud nat doekje in je gezicht is ook niet alles...
wij doen heel veel dingen met liedjes en spelletjes, en laten hem veel meehelpen. zo ook met zijn gezicht en handjes poetsen na het eten. ook zijn haar wassen was een drama, maar nu hebben we hem zo ver dat het feest is om zelf een bekertje water over zijn hoofd te doen. wij merken dat het zelf doen, en controle houden erg belangrijk is voor onze oudste. als we '1, 2...3!' zeggen en het dan doen, is het vaak een veel kleiner drama dan wanneer we het gewoon doen. of we gaan gekke liedjes bedenken en betrekken het gezichtpoetsen erin. is hier bijna altijd een succes onze zoon heeft overigens een vreselijk hekel aan snoetenpoetsers vanwege de geur! wij pakken tegenwoordig gewoon een spuugdoekje, helemaal nat maken met warm water, flink uitwringen, en poetsen maar.