Allereerst: Ik weet niet of dit onderwerp hier goed staat, zoniet, kunnen jullie het gerust melden. Nou hier mijn vraag. Mijn dochtertje is woensdag 25 maart jarig. En diezelfde dag is ze ook dus op het KDV. Nu zat ik dus te denken wat ik als traktatie wil doen, Omdat de leeftijden daar erg verschillen, dacht ik om de leeftijd van iedere baby & dreumes daar op te vragen (de leeftijden zijn ong. van 6 weken tot 22 maanden) En dan per baby/dreumes, afhankelijk van de leeftijd een traktatie bedenken. Is dit wel zo slim of hebben jullie andere ideeën. En als jullie het met me eens zijn, wat zou ik dan o.a. als traktatie kunnen doen?
Voor de kleintjes nijntje koekjes oid. Of joghurtrozijntjes, danoontje.. en de ouderen vinden cake versieren bijv erg leuk. Ik had zelf met de verjaardag van Justin voor de kleintjes een danoontje en voor de groteren zelfgemaakte koekjes gemaakt.
Dat is idd wel een goed idee ja. Maar vanaf welke leeftijd mogen baby's zelf gebakken en versierde cakejes dan? (&natuurlijk wat mag erop).. Aangezien de leeftijden op luna d'r groep zo erg verschillen..
Ik neem aan dat het kdv de traktaties mee naar huis geeft? Dat doen ze bij ons althans wel, zo kunnen de ouders zelf beslissen of ze willen dat hun kindje bepaalde lekkernijen krijgt. Ik heb toen voor Louise alleen getrakteerd op de groep waar ze zit, een winnie the pooh beker met een babykoekje erin en een rietje met een kaartje eraan waarop stond: Hoera, Louise 1 jaar. Als je toch voor zoveel kindjes verschillende dingen maakt is het misschien handig om te vragen of er kindjes met allergieen ofzo zijn zodat je voor hen iets anders kunt maken/kopen.
Ik heb voor mijn zoontje tasjes laten maken met dikke dik erop met dikkie dik uitdeel boekjes. Dat was erg in de smaak gevallen omdat er eigelijk altijd wel eten word uitgedeeld. Ik heb dit bewust word gedaan omdat er eigelijk bijna geen enkele ouder rekening houd met eventuele allergiën van kinderen of inderdaad te jong zijn om extra mogen te krijgen.
Milan is 21 januari jarig geweest en 17 februari voor t eerst naar de psz gegaan dus ik hoef er voorlopig nog niet over na te denken Maar vorige week vrijdag waren er 2 kindjes jarig in zijn klasje. Hij kreeg een blikje van Disney Prinsessen (het meisje wat trakteerde was daar helemaal weg van dus ook de jongentjes kregen dit) met daarin verschillende snoepjes, spekkies, wat zachte snoepjes en een lollie. Die lollie heeft Milan niet gekregen van me dat vond ik nog te link. Van het jongetje wat jarig was kregen ze een kleurboekje met een doosje in de vorm van een autootje met daarin viltstiftjes en 2 krulspekjes. Dit alles hadden ze in dat doorzichtige folie verpakt met een grote strik erom heen om die folie bij elkaar te houden. Was erg in de smaak gevallen dus misschien ook een ideetje
http://www.bol.com/nl/p/boeken/dikkie-dik-uitdeelboekjes/1001004001986053/index.html Ik vind dit zelf erg leuk en daar heeft een kind ook nog wat aan... Denk dan ook dat dit de tractatie wordt van Jamila.
Ik had voor alle kids 0-4 jr rozijntjes en daar aan de voorkant nijntje op geplakt en achterkant bolletje watten!
En in verhouding niet super duur dat vind ik ook wel leuk je betaald nog geen euro per boekje nou dat ben je voor de meeste tractaties toch wel kwijt, aangezien ik zelf nogal graag crea ben maak ik er nog wat bij ik zat zelf te denken aan; het boekje inpakken met groen papier (gras), een omgekeerd danoontje (of ander toetje) en dan met muizentrappetjes ed en oogjes girafjes/muisje ed te maken. Enige nadeel wat ik me nu bedenk is dat danoontjes volgens mij koel bewaart moeten blijven? Dit idee dus:
hmm bij ons op het kdv.. deelde anne alleen uit aan de babies lekker makkelijk... want die krijgen gewoon hetzelfde als anne wij hadden een bekertje met daarin een nijntje koekje en rozijntjes en dan bovenop een minibadeend/kikker/kip etc (zakje van 5st. 1 euro bij de zeeman) gezellig in een jip en janneke beker.. zag er superleuk uit en verder krijgen ze inderdaad vaak de tractaties mee naar huis of ze krijgen 1 dingetje uit de tractatie en dan gaat de rest mee laatst werd er een kindje 1 jaar.. en dus deelde die uit op anne dr groep maar daar zat een pennywafel en in een chocolaatje.. en nog iets anders hards wat ik anne niet wilde geven en verder een spekje.. (nou zijn wij niet zo'n fan van suiker.. maarja dat spekje mocht ze dan wel opeten) en verder nog 2 hangertjes voor aan ritsjes en dat hele zwikje mooi ingepakt in een grote plastic beker superleuk... maar stiekum voor ons best wel zinloos en anne is echt niet de kleinste daar dus ik denk dat meer mensen dat gedacht hebben gelukkig vind papa pennywafels erg lekker.. dat scheelt dan weer
die kleine kartonnen boekjes hebben wij een keer gekregen, maar was niet echt een succes... Ik heb badeendjes laten trakteren en heb er baby en dreumeskoekjes bijgedaan. Die hebben ze daar lekker opgegeten. De badeendjes had ik ingepakt in folie en er een kaartje aan gedaan. Waren niet zo duur, 10 euro voor 10 ofzo.
Hier een uitdeelzakje van de Hema met daarin een banaan, een doosje rozijntjes, een vingerpopje en een badspeeltje. Was volgens mij wel een succes!
Nou dames! Ik heb heel veel aan jullie tips gehad. Ik ga dus wat doen met de rozijnen, baby/dreumes koekjes, met de bekertjes en de badeendjes, haha.
toch deelt iedereen best veel uit ik deelde op mn verjaardag zelden meer uit dan waterijsjes maar dat kan tegenwoordig kennelijk echt neit meer