sprongetje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Allahinkulu, 25 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Even maar een nieuw onderwerp aangezien ik nergens antwoord krijg hihi..
    Eslem zit hoogstwaarschijnlijki n een sprongetje..wil opeens weer bij mij in slaap vallen en zodra ze merkt dat ze in haar bedje ligt dan zet ze het op een krijzen terwijl ze juist sinds een week zo heerlijk sliep en bijna de hele dag vanaf het moment dat ik met de huil techniek was begonnen..

Nu is mijn vraag (daarom een beetje 'spoed' omdat ik haar dus nu steeds in bed leg en ik wil niet iets fouts doen) of ik haar hetzelfde moet behandelen als eerst of dat ik me moet aanpassen aan het sprongetje..
    Ik merk dus dat ze echt bij me wilt zijn als ze gaat slapen..zodra ik dus wegloop gaat ze huilen en ze wilt het liefst bij mij slapen..
    Moet ik haar nu gewoon weer bij mij in slaap laten vallen ofmoet ik haar laten huilen..wat dus echt nauwelijks effect heeft want ze huilt zich echt helemaal gek..en ik blijf elke keer naar haar toe gaan..elke keer als ze doorheeft dat ik weg ben begint ze dus weer...

Verpest ik nu alles wat ik haar had 'aangeleerd' door haar weer veel bij me te nemen? Dus begin ik straks weer helemaal op nieuw met de huiltechniek?

Oftewel hoe moet ik me gedragen tegenover en met haar..hihi..sorry voor al mijn vragen..
    Een moeder wilt het nu eenmaal altijd goed doen :)

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Tijdens een sprongetje moet je toegeven aan de behoeftes van je beeb... De wereld veranderd voor haar en dat is eng... Daarom wil ze het liefst bij jou zijn, jij bent vertrouwd. Terug naar mama noemen ze dat... Als je denkt dat het sprongetje ver voorbij is pak je je ritme weer op zoals gewend!

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ooooff dankjewel linda! :)
    Ik moet zeggen..dat gevoel had ik zelf ook al..ik was echt hard geworden in het laten huilen..maar nu kon ik het echt niet meer gewoon..alsof ze echt schreeuwt om liefde en aandacht enzo..kan het niet uitleggen moeder gevoel denk ik hihi..

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    moet wel zeggen dat ik het (tot nu toe) alleen merk aan het niet alleen in haar bedje in slaap willen vallen dus steeds wakker worden en huilen..
    Ze is als ze wakker is heel helder en gezellig..

5. sweetangel100

Als Iman een sprongetje heeft dan wil ze eigenlijk ook niet in bed slapen, maar de laatste keer heb ik wel doorgezet, maar toen had ze ook maar 2 dagen last ervan (Iman is 1 sprongetje verder dan Eslem)... Ze wilde opeens die nacht wel weer 3 x drinken :( ...
    Als je merkt dat het sprongetje voorbij is, pak je het ritme weer op!

6. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    De kleine uk van mij is ook bezigmet z'n "sprongetje". 4 dagen lang alleen maar huilen en inderdaad constant bij je willen zijn. Daarbij was hij ook nog eens lekker verkouden, dus helemaal fit voelde hij zich ook al niet.
    Maar heb nu het idee dat Lucas uit z'n "sprongetje" is. Voor het eerst heeft hij vannacht doorgeslapen! \:D/
    Om 24:00u heeft hij z'n laatste fles gehad en om 07:00 vanochtend toen ik ging kijken begon hij pas een beetje wakker te worden. :D
    Laten we maar niet te vroeg juichen. Hij begon deze week ook pas echt te emmeren na een uurtje of 10:00u tot een uurtje of 23:00u 's avonds. 's nacht had hij maar 1x behoefte aan een flesje en voor de rest sliep hij wel. Waarschijnlijk dan helemaal dood op na weer een hele dag huilen en nieuwe indrukken die ze krijgen. ;)

Greetz :)

7. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey is ook aan het springen geweest :) , wil ook al de hele week niet lekker slapen 's nachts, alleen maar bij me hangen en het liefst ook bij mij slapen. Patricia schreef in augustusmama's over een alarmpje van de 'sprongetjes meter'... kan iemand voor mij toelichten wat dat is? Is dat op internet te vinden of is dat nav het boek oei ik groei?

8. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
  9. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ah, dankje, ik ga meteen even kijken :)

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Pff hadden jullie dan ook tijdens zo'n sprongetje alsof je weer helemaal bij 'af' was..en het gevoel alsof het nooit meer goed komt..
    Ik was zooo blij dat ze eindelijk veel sliep..het is de hele dag al halfuurtjes wordt er doodmoe van..heb niets kunnen doen joh..elke keer valt ze in slaap en wordt ze wakker en begint te huilen..en laten huilen heeft echt geen nut gewoon pfff..

Ik kom misschien zeurderig over..maar ik begon net een beetje tot mezelf te komen hehe en nu zakt het weer weg :D
    Hopelijk blijven de nachten wel goed gaan..die heb ik echt nodig..

11. sweetangel100

@ Saona... Bij die sprongenwekker is het wel handig om het boek te hebben... Dan kan je lezen wat je te wachten staat... Maar anders weet je in elk geval dat er een sprongetje aan komt!

12. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    @ Gulay, heel herkenbaar ik had soms ook echt het idee dat ik terug bij af was. Nu heeft Lotte gelukkig nooit extreem veel last van haar sprongetjes gehad, meestal was ze gewoon wat hangerig, huilerig en minder snel tevreden. Slapen heeft ze altijd prima gedaan..

Ik ben er altijd lekker in mee gegaan, hield me ook nooit vast aan een bepaalde dag planning omdat het alleen maar frustrerend kan zijn als zo'n planning in de soep loopt.

13. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    het boek oei ik groei staat genoeg op MP :) ik heb het geleend bij de bieb

erg leuk om te lezen
    die sprongenwekker is leuk van ze maar zeggen alleen dat er een sprong aankomt niet wat voor een sprong :)

daarom idd wel leuk als je het boek er ook bij hebt

succes met de sprongetjes

14. sweetangel100

En let bij een tweedehands boek er op dat je de druk van na 2004 te pakken hebt!
    Toen hebben ze namelijk hoofdstukken toegevoegd!

15. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd dat zag ik ook , want de boeken die op internet staan bij MP zijn wel erg dun

mijn boek was net nieuw binnen en was behoorlijk dik

dus idd een puntje om op te letten :)

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nee een dagplanning kan ik toch niet meer hebben..

Ze wou gister avond niet slapen wat een hel was het hey..uiteindelijk heb ik de bank als slaapbank gemaakt en hebben we met zijn drieen in de woonkamer geslapen...en ze heeft van 9 tot 4 uur in een stuk doorgeslapen die doos! Maar in haar eigen bedje ho maar..
    niet dat ik lekker heb geslapen natuurlijk met haar eerst boven op me en daarna naast me..mijn kop bonkt uit elkaar :)

Ik ben het wel super zat nu..ze is doodmoe..zie het omdat ze gaapt en haar oogjes gaan dicht maar het lijkt alsof ze zichzelf tegen houdt in slaap te vallen..ze kan even de hort op ik laat haar lekker huilen nu..ben het zo zat..klinkt super zielig maar ze moet gewoon slapen punt kan moeilijk de hele dag met haar rondzeulen..

17. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hopelijk is ze toch in slaap gevallen in haar eigen bedje nu?

Deel Deze Pagina