Sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Noek86, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Ik lees wel eens wat over een sprongetje, maar wanneer hebben ze deze?
    En wat zijn de kenmerken ervan;) en hoe lang duurt het ongeveer?

Ons dochtertje wil de laatste 3 dagen bijna niet drinken (stopt na 10 minuten en gaat dan liever lachen en rondkijken, probeer je de fles te geven dan gaat ze gillen...)
    Ze slaapt overdag minder maar 's nachts slaapt ze langer door.
    Ook heeft ze het erg druk met dingen ontdekken zoals vuistjes in de mond, gilletjes (erg lief:)) en speeltjes in de mond steken...
    Ze huilt/ jengelt ook meer als normaal.

Hoop wel dat ze snel weer wat meer gaat drinken

Alvast bedankt!

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Zou goed kunnen! Deze sprong (die bij het aantal weken past) duurt zo'n 2 weken. Maar kan ook al met een paar dagen over zijn.

Wij merken soms veel en de andere keer weinig van een sprong.

Maar dat slechter eten hoort er zeker wel bij.

Ik heb een sprongen kalender via iemand van hier op mn computer staan, maar weet niet hoe ik die hier moet plaatsen.

3. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Hoop dan idd dat het een sprongetje is, vanmorgen weer heel weinig gedronken.
    Gister heeft ze totaal maar 550cc op en de dagen er voor ook veel minder.
    Begin me dan toch meteen zorgen te maken...( ook met de warmte nu)

Maarre 2 weken, dan hebben we nog even:p

Ik zal eens gaan googelen naar een sprongenkalender, kan ik me op de volgende voorbereiden;)

4. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Dat is jammer, want ben wel erg nieuwsgierig.

Wij hadden het twee weken terug volgens mij een sprong (maar was ook ziekjes) Dus ik weet niet of daar mee te maken had. Ook iets minder drinken, wat meer aanwezig en overdag niet naar bedje willen. Eerst kon 1 a 1,5 wakker zijn en nu is het al twee uur wakker blijven en vrolijk spelen.

5. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Ze is hier ook voortaan langer wakker, blijft dan ook in bedje nog een beetje "kletsen".

@cyntje78 Zou je de kalender door kunnen sturen? (Ben toch wel erg nieuwschierig, kan het nergens vinden)
    Misschien via een prive bericht?

6. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Die sprongenkalender kun je zelf krijgen door je te melden bij de oei ik groei site, kun je het keurig bijhouden ;). Hier overigens een kind dat nooit tijdens de gemelde periode een sprong heeft gehad. Wel dit soort hangerige periodes, en slecht drinken, maar volgens een ander schema.

7. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Dank je wel!
    Ga meteen even kijken op de site:)

8. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Denk dat het toch een sprongetje was.
    Sinds gisteravond draait ze op haar rechter zij:)
    Ook drinkt ze sinds vandaag weer wat beter!

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    http://img.photobucket.com/albums/v225/sabrinamunne/EPSON012.jpg

Ik geloof dat het toch gelukt is met die kalender.
    Is een beetje lastig lezen maar de donkere wolken zeggen genoeg :D Volgens mij betekend de plek van het wolkje zo'n beetje de piek. En het gekleurde balkje zo'n beetje het begin en einde. Maar sommige kindjes rollen er wat gemakkelijker doorheen als de andere.

Zo hebben wij van sprong 4 amper wat gemerkt, alleen slechter drinken. Nu merk ik dat nummer 5 er aan zit te komen, of we zitten er nét in. Vooral het in slaap vallen in het begin van de avond....

10. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Zo moeten wij altijd 3 weken van zijn leeftijd aftrekken. Zo'n kalender valt schijnbaar samen met de uitgerekende datum en onze Lars was 3 weken te vroeg.

En ik denk dat wij beginnen aan sprong 5. Enorm klieren tijdens de fles pffff.... moet hem soms in de houtgreep houden anders slaat en duwt hij steeds de fles weg terwijl hij echt nog wel honger heeft :(

Ik had me trouwens aangemeld voor de sprongenwekker maar heb zowiezo al geen melding gehad bij de vorige sprong... of ik krijg steeds een melding als Lars er al weer uit is.

11. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Bedankt voor de kalender!
    Ik heb me ook voor de sprongenwekker aangemeld maar nog geen mail ofzo van gehad.
    Misschien bij de volgende sprong;)

Deel Deze Pagina