Ontzettend lichtslapende peuter, en baby op komst

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fleems, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik zit met een probleem. We hebben een geweldige dochter van bijna 2. Ze is nooit moeilijk eigenlijk, en gaat ook altijd wel gewoon zonder problemen lekker slapen. Het enige probleem is dat ze echt van elk mini geluidje wakker word, en dan gaat huilen. Als ze boven in haar kamer slaapt, en je doet de woonkamer deur zachtjes open om even naar de wc te gaan is ze al wakker. Als wij savonds zelf gaan slapen word ze meestal ook wakker van het lopen op de trap ( die kraakt best wel ). We hebben nooit extra zachtjes gedaan, juist omdat we wilden dat we gewoon alles kunnen doen terwijl ze slaapt. Maar zo is ze dus gewoon ( ben zelf ook een extreem lichte slaper ). Nu kunnen we er wel redelijk mee omgaan. maar ben nu bijna 35 weken zwanger van de 2e, en ik voorzie dus echt draaaamaaa's. Hoe moet dat nou straks met de nachtvoedingen bijv. ? Dan zal ik toch echt snachts naar beneden moeten enzo. Misschien overdrijf ik, maar ik ben echt een beetje bang. Mijn man is ivm zijn werk meestal alleen in de weekenden thuis. Dus dan zit ik waarschijnlijk elke nacht met 2 wakkere kids.. Zijn er meer dames met zo'n lichtslapende peuter en een baby? en hoe gaat dat bij jullie?

2. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemand? :(

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Onze oudtse dochter Kyra sliep altijd heel licht, werd van veel dingen wakker, dus ik was bang voor hetzelfde als jij...

Maar toen Dinja eenmaal geboren was is ze er nooit van wakker geworden....vreemd maar echt waar. We snapten er zelf ook niks van!

Dus ja er is hoop!!

4. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik heb er maar 1 ;) maar die slaapt ook wel licht. Het lijkt me erg vervelend voor je.. Maar mijn schoonzus kreeg een baby toen de middelste 1,5 was, ze moesten altijd bij hem liggen met een matras enzo, en ineens is het over, hij slaapt zelfs bij zijn oudere broer.. dus misschien valt het mee..

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    We hebben een zoon van ruim 16 maanden en een dochter van 3 maanden. Soms slaapt hij lekker door als zij huilt, maar soms wordt hij ook wakker. Ligt er net aan in welk gedeelte van zijn slaap hij zit denk ik.
    Hij wordt er namelijk vooral overdag wakker van en 's nachts vooral aan het begin van de ochtend.

Deel Deze Pagina