Hallo allemaal, mijn zoontje doet de laatste dagen anders. Hij wil alleen maar bij ons in de buurt zijn, heb hem dan ook de hele dag in de draagdoek waar hij redelijk rustig is, hij is huilerig en slaapt slecht. Nu gaat het ineens vandaag iets beter ineens, vannacht redelijk geslapen vanmiddag weer een flink dutje gedaan zoals ik dat van hem gewend ben eigenlijk want het was een flinke slaper. Hij word donderdag 5 weken. nu is het zo dat er dan een sprongetje is toch? Dus hij is. misschien bezig met een sprongetje, of kan dat niet al met 4 weken al? maar hij is geboren met 37 weken. En je moet dus uitgaan van de uitgerekende datum. Dat zou betekenen dat hij dus niet in een sprongetje zit. Ik vraag me dit eigenlijk af want anders overweeg ik om hem te laten onderzoeken door een ostheopaat want dan is er denk ik iets niet goed. Xx Marion
En het maakt niet uit dat hij met 37 weken geboren is ipv 40? hij is er nu vanaf, zo ineens. Hij sliep een nacht goed en ineens de volgende ochtend was hij weer zijn makkelijke zelf. We hebben er ook gewoon aan toe gegeven. De hele dag bij 1 van ons in de draagdoek en snachts bij ons geslapen.
Gooi het oei-ik-groei-boek weg: elk kind is anders en ze hebben op hun eigen moment last van lastige buien. Ik vind dat ding zo`n onzinnig, sorry. Waarom wil je eigenlijk hem laten onderzoeken? Poept/eet en slaapt hij goed op je arm/in de draagdoek? Hier wilde ze rond de 6 weken ook graag bij me zijn, dochter sliep alleen op me/in de draagdoek en zoonlief bleek wel zelf te slapen maar alleen op z`n buik (daarom liet ik hem overdag in de box slapen en `s nachts op z`n rug in zijn eigen wieg). Fijn dat het vandaag goed ging, hopelijk morgen ook en lekker bij je houden als hij dat nodig heeft. Ze geven wel aan wat ze nodig hebben. En in bed slapen komt wel als hij wat groter is.
Je hoeft het 'oei ik groei boek' echt niet weg te gooien. Maar je moet alles niet zo letterlijk nemen! Onze dochter was de afgelopen dagen ook ineens onrustig, huilde meer dan anders en wilde veel bij ons zijn. Rond de leeftijd van 4 á 5 weken maken baby's inderdaad een ontwikkeling door. Bij de ene baby zal dit zijn rond de 5 weken en bij de ander misschien met 4 weken en 3 dagen.
Ik wou hem laten onderzoeken omdat hij zo ineens ontzettend huilerig en hangerig was. Ik heb geen oei ik groei boek, maar doormiddel van lezen leerde ik van het sprongetje. Dat een kind af en toe lastig is geloof ik ook wel, ik accepteer dat gewoon, maar dit was anders,en het was geen dagje meer, ook de dag erna, uiteindelijk bijna een week. Hij heeft al last van reflux als er toch ergens een verborgen pijntje was dan wou ik t even aankijken bij de ostheopaat. Net toen ik zover was om dat door te pakken, verandert hij weer plots en is hij weer gewoon normaal! Vond da t toch vreemd, ook de lijst met klachten kwamn sterk overeen met waar Milan last van had, maa toen hoorde ik dat je moest rekenen vanaf uitgerekende datum, dat zou beteken dat ie 2 weken is, dan is er toch geen sprongetje. Ik wil het niet als onzin afschrijven aangezien het wel erg overeenkomt...
Milan is gewoon op tijd geboren en is nu gewoon 4 weken, pas voor 37 weken mag je er de dagen af trekken. Alle baby`s tussen de 37 en 42 weken zijn op tijd. En je mag best aan prongetjes doen maar als je er onzeker van wordt kun je het maar beter naast je neer leggen. Persoonlijk vind ik het dus een onzinnig boek.
Hihi dank je, bedankt voor je antwoord. Ik vind het eigenljjk wel fijn om aan sprongetjes te denken, ik kan er beter mee om gaan als er een verklaring is. Ik hoef niet voor alles een verklaring te hebben, dagjes uit zn doen oke, maar een week huilen... Ik haal het boek verder niet.