Sinds gisteren heeft mijn dochter last van een verstopt neusje. Vannacht was het een drama, zo zielig. Hartverscheurend huilen en helemaal over haar toeren. Ik heb haar vannacht een paar druppeltjes zoutoplossing gegeven en met een neuspeertje geprobeerd haar neus wat leeg te krijgen. Vanmorgen heb ik haar borst, hals en rug ingesmeerd met Luuf. Hebben jullie misschien nog tips? Ik vind het zo zielig voor haar. Gelukkig is ze nog wel het vrolijke meisje dat ik gewend ben. En ze eet en drink nog goed. Zou haar graag willen helpen er vanaf te komen.
hier doen we 3maal daags zoutoplossing sprayen, ook om te voorkomen dat het op de oren slaat. Daarnaast luuf insmeren voor het naar bed gaan en hoofdeinde omhoog zetten. Meestal gaat dit goed. Maar soms niet en dan ga ik 's nachts even met mijn zoontje beneden zitten, tot het weer beter gaat.
idd haar bedje aan het hoofdeinde omhoog zetten (op boeken ofzo) of iets onder het matras aan het hoofdeinde en een ui in 4 gesneden onder haar bedje dat werkt in combinatie met luuf en zoutoplossing prima hier
Bovenstaande tips doen wij ook, maar we doen voor we de nacht in gaan badderen en stomen(of wassen en stomen, om de dag). Gewoon voor je je Mara meeneemt de douche op levensgevaarlijk zetten en een handdoek voor de deur leggen, dan loopt het echt vol met stoom. Dan kindje ophalen, eventjes spelen op de commode, kan de stoom het slijm losmaken. Dan badje vol laten lopen en badderen, komt het meeste slijm eruit. Dan uit bad, douche weer aan en in de badkamer afdrogen, aankleden, insmeren met luuf en zoutoplossing. Daar slaapt hij dan heerlijk op, echt helemaal leeggelopen. Als het echt te erg is nog, kan je Mara nog even rechop tegen je aanhouden in de stoom dan loopt het makkelijker weg. Ow en na het stomen de deur goed open anders krijg je schimmel op het plafond.
Je kunt bij de appotheem een neusspoelling kopen genaamd Physiomer. Een neusspray spoelt de boel niet schoon en deze wel. Het lijkt heel gemeen en ze zal ff moeten wennen maar hier vind ze het niet eens zo erg meer en het zorgt er ook voor dat ze niet zo snel last van een verstopte neus heeft. suc6
Hier toevallig gister voor het eerst de neusspoeling van Physiomer geprobeerd (bij de etos gekocht) en het werkte echt super! veel beter dan de zoutspray, kon opeens weer ademen. Echt de moeite waard!
Sorry, ik had nog niet gereageerd. Dacht dat ik dat al gedaan had. Bedankt voor jullie tips en adviezen! Ik heb het een en ander ervan gebruikt. Mijn dochter is er zo goed als vanaf, de afgelopen dagen nog een beetje ratelig keeltje, maar nu ook niet meer. Ook haar neus is niet meer verstopt. Nogmaals bedankt!
Je legt je baby neer en draait het hoofdje naar de zijkant, stopt het neusstuk in 1 neusgat en srukt voor een sec of 2 -3 Je ziet het dan vaak door het andere neusgat naar buiten komen of het spoelt het keeltje in Echt heel leuk vinden ze het niet en ze worden ffies benauwd en zullen wat proesten, maar je spoelt het echt helemaal door en schoon en vind vaak wat slijm terug in de luier.
Hier ook, boeken onder de poten van het hoofdeinde van haar bed, neusspray, luuf op de borst en voetjes, ui onder het bed, en een vochtige handdoek op de verwarming die dan iets open staat zodat het water verdampt, en iets vochtig is op haar kamer.