Slaapjes baby 10 weken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by beebje2013, Oct 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beebje2013

beebje2013 Actief lid

Aug 13, 2013
    360
    0
    16
    Hallo allemaal,

Ons meisje is inmiddels 10 weken en slaapt op zich prima. Ze slaapt aardig wat uurtjes en over het algemeen gaat ze na even huilen (nog geen minuut) zelf slapen. Ze slaapt wel in een puckababy omdat ze super onrustig is met haar armen en beentjes.

Op zich prima zou je denken alleen ik merk sinds een aantal dagen dat ze aan het eind van de dag niet meer slaapt tussen twee voedingen. Dit zou geen probleem hoeven zijn als ze dan vrolijk is, maar ze huilt (krijst...) dan bijna continu. Ik leg haar op tijd in bed, maar na nog geen 5 minuten zet ze het op een huilen en ze houdt niet op. Alleen als ik haar "vermaak", in bad doe of met haar ga wandelen (ze slaapt dan niet) is ze rustig.

Even haar "schemaatje" van vandaag:
    07.00 uur Wakker, verschonen, fles (200 ml), knuffelen, spelen
    08.15 - 10.30 uur Slapen
    10.30 uur Wakker, verschonen, fles (180 ml), knuffelen, spelen
    11.45 - 14.30 uur Slapen
    14.30 uur Wakker, verschonen, fles (180 ml), knuffelen, spelen
    15.45 uur In bed gelegd om te gaan slapen, maar...wakker tot volgende fles
    18.30 uur Fles (180 ml)
    19.00 uur Slapen
    Daarna maak ik haar om 23.00 uur wakker voor een laatste fles en slaapt ze tot ongeveer 06.00/07.00 uur.

Nou slaapt ze dus in totaal ongeveer 16/17 uur en dat is meer dan genoeg, maar ik lees overal dat van voeding tot voeding wakker zijn niet normaal is voor zo'n jonge baby. Omdat ze ook nog eens niet vrolijk is dan ben ik een beetje aan het dubben over wat ik het beste kan doen...

Herkennen jullie dit en hebben jullie misschien tips? Of moet ik me er niet druk om maken?
    Ik ben zo bang dat ze steeds slechter gaat slapen....

2. baby1985

baby1985 Bekend lid

Jan 21, 2012
    780
    0
    16
    Mijn dochtertje heeft dat ook rond dat tijdstip :)

Share This Page