Sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendy1611, 22 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte is nu 8 mnd en een paar dagen oud en sinds gisteren is ze haar humeur kwijt :p

Wanneer ze beneden is gaat het prima, zolang ze maar door het huis heen kan banjeren. Wanneer ik haar even in de box zet en uit het zicht raak dan is het brullen. Zodra ze moe begint te worden leggen we haar in bed, doen we al 8 maanden op deze manier alleen vertikt ze het om te gaan slapen. Is huilen, huilen, huilen totdat ze er bijna in stikt. We treffen haar dan aan met een vuurrood hoofd van het krijsen. Zodra we haar er weer uit halen is het prima en wanneer ze weer naar bed gaat begint het liedje weer van voor af aan..

Het zal wel een sprongetje zijn alleen zijn we dit niet van haar gewend!

Hoe ging dat met jullie kids op deze leeftijd?

2. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0
    Weet van m'n zus met m'n nichtje dat het "uit het zicht raken" een gevoelig punt was. Zij deed vaak even kiekeboe met een spuugdoekje ofzo waarmee ze het idee had dat m'n nichtje het 'ik ben even weg maar zo terug idee' beter snapte.

Ging alleen niet zover dat ze ook alleen maar huilend in bed lag.

Lijkt me erg vervelend, succes!

3. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    ja hoor herkenning...hihi...

ik los dat zo op:
    in principe krijgen ze dan 1 kwartier schreeuwtijd. Ik ga er dan niet naar toe. Tenzij 't echt overslaat in echte paniek...Maar op krijsen reageer ik niet!

N 1 kwartier pak ik 't slachtoffer op en troost ik de dame in haar eigen kamer. Ik ga de kamer niet uit! (want DAT is wat ze wil) eenmaal rustiger leg ik haar terug en begint 't spel weer van voren af aan...

Ik heb het gevoel dat de kinderen daardoor zichzelf leren te ontspannen. Niet alleen mama kan dat. En ik heb het idee dat ze begrijpen dat 't krijsen niet leidt tot leuke dingen (terug de huiskamer in....)

sterkte!

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja ik doe het op dezelfde manier als Sabrina!
    Al moet ik zeggen dat dat hier niet veel voorkomt!

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ja ook hier met 8 maanden hommeles. Toen hij 10 maanden was ging het weer beter. Dat slapen is erg herkenbaar. Lars wilde overdag ook niet meer slapen toen. Ik was soms ene uur bezig maar dan sliep hij wel. Vaak maar voor 30 min.
    Het gaat over hoor, maar is wel super irri. Ik trooste mezelf met het feit dat hij 's nachts wel lekker sliep.

6. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Ik kan je geen tips geven hier is het al maanden hommels.........al moet ik zeggen dat het de laatste week goed gaat........ik denk net als de meiden dat het een periode is en dat je er niet te veel aan moet toegeven.

7. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    He Wen.....hoe gaat ie nu?.....Heb je al een beetje controle???

8. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Haha gelukkig is de controle er altijd wel geweest. Het was echt een fase, 2 dagen later was het over en ging ze gewoon weer lekker slapen 's avonds. Overdag is een ander verhaal, dan wil ze vaak echt niet als ze nog niet moe genoeg is..

9. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    dat heb ik met Giulian sinds zn geboorte, wel vol proberen te houden,hoor. Zeker als ze niet te remmen is, dan heeft ze juist die rust nodig. Met Giulian gaat t nu oké als ik hem met n fles op bed leg. Maar vaak genoeg gaat dat niet, dus dan schreeuwt (en gilt) ie maar een kwartier. Pas als ik denk dat ie echt verdrieig is, mag ie eruit. En dat denk ik niet vaak, hihi.

Deel Deze Pagina