overdag niet goed slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lunaatje, Mar 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lunaatje

lunaatje Actief lid

Dec 4, 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hallo,
    ons zoontje is 6 maand en een braaf kindje.
    alleen wordt ik soms heel zot van zijn gedrag overdag als hij moet gaan slapen.
    na zijn flesje(1.5 a 2 uur later)bv 7.30u eten,9.30u slapen(uurtje tot 10.30u)
    dan gaat het goed.
    hij wordt wakker,laat een fikse boer nog en speelt nog wat.
    eten is dan nog wat te vroeg.
    rond 11 u wordt hij dan heel moe en laat ik hem slapen.en dan begint de miserie...
    hysterisch huilen,niet willen liggen zitten,relax niet goed.
    krijsen en krijsen.
    moet 20 keer zen tutje geven,en dan valt hij voor een kwartier of halfuur int slaap.
    woon op een appartement.
    ik durf gewoon geen voet verzetten omdat ik hem dan zou wakkermaken.
    dit is heel vermoeiend!

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Bedoel je dat als voorbeeld of krijgt hij echt eten om 7.30 uur en dan pas na het slaapje van 11 uur? Ik kan me namelijk voorstellen dat hij dan weer hongerig wordt en dus niet goed kan slapen, ondanks dat hij moe wordt.

3. lunaatje

lunaatje Actief lid

Dec 4, 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hey,
    ik ben nu wel van belgie en daar hebben ze de gewoonte om om de 4 uur eten te geven.
    ik dacht ook van zodra dat hij wakker wordt na 2 uur om dan terug een flesje te geven(kleindere hoeveelheid) maar iedereen raad het me af...
    in de creche zeggen ze"geef hem wat water".
    ons moeder zei..tja dan moet je hem weer een flesje meer gaan geven,dan geraakt hij daar weer aan gewoon.
    en achtereen komt er dan toch brood bij enz.
    ze zei ook voor een koekje te geven of iets anders..
    ik weet het ook niet meer...waar doe je nu nog goed aan?

weet wel dat als hij wakker wordt en ik neem hem op ,dat hij dan een boertje laat.
    heeft dit er iets mee te maken ?
    ik weet het echt niet.
    en hij kan het nog niet zeggen he..

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ja hier is ook ongeveer om de 4 uur eten hoor, maar als je hem dan na 3,5 uur in bed gaat leggen is het bijna etenstijd. Vandaar dat hij misschien wat hongerig begint te worden en als het dan al geen al te beste slaper is, zal hij dan zeker niet lekker kunnen gaan slapen.

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ja, ik zou hem ook eerder in bed leggen. Ik leg mijn kindje redelijk snel na het flesje/hapje weer in bed, ze gaat prima slapen en als ze wakker wordt kan ze nog wat spelen en knuffelen tot aan het volgende flesje. Soms slaapt ze bijna 3 uur na een flesje!
    Als ze te moe is wordt ze ook huilerig en sjagerijnig. Misschien is dat bij jouw zoontje ook wel.

succes
    Amber

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ik doe het zelf zo. Wakker worden, verschonen, fles, spelen en dan ongeveer 2 uur na het wakker worden weer naar bed. Of iets eerder of later, afhankelijk van zijn vermoeidheidsverschijnselen. 's Morgens slaapt hij dan altijd 2 uur. 's Middags is het hier ook wel eens problematisch hoor maar ik zou niet 3,5 uur wachten met hem in bed te leggen, dan is het alweer bijna etenstijd voor 'm.

7. lunaatje

lunaatje Actief lid

Dec 4, 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    wel suzanne,
    ik doe het juist hetzelfde als bij jou.
    7.30u wakker,verschonen ,flesje.rond 9.30(2 uur later)in bedje gelegd en uurtje geslapen.10.30 wakker en normaal moest hij dan rond 11.30 a 12 uur groentepap hebben.
    maar omdat hij wakker was rond 10.30,begon hij rond 11 uur al terug moe te worden.uiteindelijk is hij dan int slaap gevallen en heeft geslapen tot 12.30 a 13 uur.

8. lunaatje

lunaatje Actief lid

Dec 4, 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hey amber.
    ik heb dit altijd al zo gedaan en nooit problemen mee gehad.
    het is begonnen toen hij snachts meer sliep ,waardoor hij overdag meer wakker was.

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

natuurlijk wel fijn dat hij 's nachts goed slaapt. Misschien heeft hij ook minder behoefte aan slaap overdag. Ik vergeleek het met mijn situatie omdat mijn kindje 'ongeveer' even oud is. (ietsje ouder). Moet eerlijk zeggen dat Lize, sinds ze 6 maanden is, vaak 'afwijkt' van wat we van haar gewend zijn. Dan weer veel minder eten en drinken. Dan weer huilen bij het naar bed brengen. Dan weer huilen als ik van de box wegloop en in de keuken verdwijn. Nu eet en drinkt en slaapt ze opeens weer heel goed! Kortom, bijna niet te voorspellen, en alles verandert ook zo vaak.
    Dus geen zorgen, over een paar dagen kan het weer anders zijn.

groetjes
    Amber

Share This Page