hoi, zoals de titel al aangeeft ben ik benieuwd wanneer en waar jullie kleintjes slapen. Hier gaat het meestal als volgt: tussen 6 en 7 eerste voeding, voeden op slaapkamer en daarna weer naar bed. Ze slaapt dan meestal nog een uurtje, dan van bed af, in de kleren en dan in de box tot aan de volgende voeding, dan in de kinderwagen, lekker naar buiten bij mooi weer, meestal slaapt ze dan goed. Als ze wakker wordt in de box totaan de volgende voeding, na deze voeding naar bed het is dan om en bij 2 uur s'middags, uurtje anderhalf naar bed en dan in de box tot aan de volgende voeding, na die voeding in de box, tot dat ze met pappa in bad gaat, voeding en dan naar bed. Is het noodzakelijk om haar s'middags in bed te leggen, lijkt mij wel handig om haar dat nu al aan te leren, later gaan ze toch ook s'middags naar bed? Hoe doen jullie dit? groeten Henriette
Alleen na de ochtendvoeding (7u) kruipt ze nog ff 2 uur bij mij in bed. De rest van de slaapjes in haar eigen bed. Of in de kinderwagen als ik boodschappen ga doen.
C sliep in het begin wel beneden in de woonkamer in de wieg, omdat ik niet zo mobiel was. Maar vanaf 6 weken slaapt hij al zijn slaapjes in zijn kamertje in zijn ledikant. Ergens anders in huis valt hij eigenlijk niet in slaap, gewoon teveel afleiding. En dat hoor ik ook wel vaker, juist vanaf die leeftijd krijgen ze meer interesse voor de omgeving, en vallen ze minder makkelijk in slaap. Dus kunnen ze beter in alle rust ergens slapen.
Kim laat ik ook elk slaapje in haar eigen bedje doen. Veel rustiger en volgens Rust en Regelmaat wat enorm werkt bij haar is het ook het beste om steeds dezelfde slaapplek te hebben. Dan herkennen ze het bedje en weten ze op een gegeven moment dat ze dus moeten gaan slapen. Maar ik heb ook een 4 jarige rondlopen die uiteraard niet de hele dag stil kan zijn
Hier ook elk slaapje in haar eigen bedje. Heel soms maak ik 's morgens een uitzondering en neem ik haar bij mij in bed. Vooral als ze niet meer wil slapen en ligt te jengelen, zodat ik steeds mijn bed uit moet om haar te troosten en een speentje te geven.. Als ik haar bij me neem slaapt ze zo nog 2 uurtjes en daar worden we allebei gelukkiger van.