Mijn dochtertje van bijna 10 maanden heeft een flinke verkoudheid die nu toch al 2 weken speelt je hoort haar echt "rochelen" van binnen, en ze kan ook zo moeilijk slapen door de benauwdheid omdat ze eigenlijk altijd met speen in slaap valt (en pas later uitspuugt) en zonder wil niet echt lukken, maar met speen heeft ze het zo benauwd we geven al neusspray, we doen al alles met ademvrij van zwitsal dus ook warm badje met eucalyptus we zijn ook al bij de huisarts geweest maar die zegt niks te kunnen doen en maar gewoon door te gaan met de neusspray misschien ervaren moeders die hier mij een tip kunnen geven wat je eventueel nog meer kan doen voor haar? ik vind dit zo zielig namelijk
Heb je al eens een halv ui op haar slaapkamertje gelegt s'nachts? Dit wil bij mijn dochter wel helpen als ze snotterig is.
Gewoon een rauwe ui doorsnijden inderdaad. Wat ook wel eens wil helpen, is stomen in de badkamer. Douche heet aanzetten en de deur dicht. En eventueel Luuf smeren, geeft ook verlichting.. Ik doe bij onze dochter ook weleens een klein beetje op het speendoekje.
tja, hier gewoon echt zonder speen in slaap gewiegd...hij wilde em ook niet omdat hij dus niet kon ademen...dus gebruik van gemakt...dan maar in mn armen wat jengelig en moeilijke rin slaap vallen, maar het werkte wel...vaak ook recht op dan bleef zn neusje open..ehct sneu...(hij was toen 8 mnd)...het wiegen is hij niet gewend aan geraakt ofzo...
ja ik heb het met wiegen geprobeerd maar helaas zonder speen wil ze niet in slaap vallen..... we gebruiken verder ook de speen amper, alleen puur daarvoor
wat wij nu doen is het volgende: een ui doorsnijden en onder het bedje. dit bij elk slaapje verversen (want hij wordt droog). Tussendoor goed het kamertje luchten! Luuf 2x per dag smeren (babydampo) matrasje iets omhoog, dmv kussens eronder. zodat ze wat omhoog ligt. zoutoplossing in haar neusje en snot verwijderen met een snotzuigertje. als ze heel moe is en niet kan slapen zonder haar duim, op schoot nemen. rechtop laten zitten en maar troosten... uiteindelijk valt ze uitgeput in slaap. elke avond douchen/stomen. en lekker het snot laten lopen.... o ja, als ze op haar buik ligt, lijkt het snot wat meer eruit te komen, dus daarna even met het snot zuigertje weer wat slierten wegzuigen... succes!
Wat ik deed als onze dochter flink verkouden was, dan zette ik een bakje heet water met een dampocapsule erin onder haar bedje. Zo was haar kamer dan voorzien van een mentholluchtje.
Hey BB, aerosollen met 1 druppel euketol helpt ook erg wij hebben zo een stoomtoestelletje in haar kamer die dus van die eukalyptusgeur verspreid, daarmee gaat het gauw beter