Waneer naar 1 slaapje? Hoe merk of weet je dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ons meisje is vandaag 10 maanden :D
    Ze slaapt nog 2 keer per dag, heeft ze ook nog nodig, dus dat is allemaal prima. Alleen vroeg ik me af wanneer gaan ze gemiddeld naar 1 slaapje? En hoe merk ik dat? En hoe doe je dat? Als ze nog maar 1 slaapje hebben op welke tijd is dat dan.....?
    Ik hoor het graag :)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Niet druk om maken: dat merk je echt wel: niet willen slapen op de normale tijd, eerder wakker zijn dan eerder altijd: dat soort dingen.
    En welke tijd ze dan moeten slapen? Nou, gewoon: als ze moe zijn... :)
    Go with the flow: moe=slapen, honger=eten en dan komt het echt wel goed :)
    Kan wel eens even een tijdje rommelen, als ze overgaan naar 1 slaapje, dat ze een fase hebben dat ze de ene dag nog 2 slaapjes doen en later op bed liggen, dan de volgende dag later wakker zijn en dan maar 1 slaapje doen enzo. Daar komt vanzelf weer een vast ritme uitrollen :)

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Vooral er nu nog niet bij stilstaan, het gaat zoals het gaat en is het moment daar zie @Rozemarijke :D ;)

4. raspberry

Wat zijn wij het toch lekker eens, MMarianne :D

5. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Je merkt het vanzelf. Mijn zoontje is nu 13 maanden en heeft geen slaapje nodig meer overdag. Als ik hem wel een dutje laat doen dan wordt hij om 1 uur s nachts weer wakker en wil niet slapen. Maar hij slaapt dan wel klokje rond in de nacht.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wel hè, scheelt me een hoop tikwerk als jij eerst antwoord geeft :D

7. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Mijn zoontje was 13/14 maanden dat hij in eens s middags niet meer wilde slapen. Z'n slaapje wat verschoven naar 1230 ongeveer en hij slaapt dan ongeveer 2 a 3 uurtjes. Om 19u gaat hij dan s avonds weer naar bed. Wat hier boven ook al is gezegd, gewoon mee gaan met het ritme van je kindje, dan komt het helemaal goed.

8. raspberry

OK, ga ik nu film kijken verder, kan ik straks jou steeds quoten :D

9. gusto

gusto Niet meer actief

Dochter wilde ineens haar middagslaapje niet meer. Bleef klieren in bed, maar rond 6 uur viel ze om. Toen het ochtendslaapje een uurtje later gedaan, en na een paar dagen nog wat later. Nu slaapt ze rond de middag ongeveer 2 uur, soms 2,5.

Ze gaf het duidelijk zelf aan. Dat was ongeveer een maand geleden, 12,5 mnd was ze toen.

10. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Mijn zoontje is sinds een paar weken over op 1 slaapje. Hij was bijna 13 maanden toen we merkten dat hij tijdens zijn ochtendslaapje niet in slaap wilde vallen. Dus conclusie was al snel getrokken. Hebben hem toen later op bed gedaan en dat werkte. Hij gaat nu tussen 12:00 - 13:00 in bed en slaapt dan ongeveer 2 uur. En blijft de middag lekker wakker, eet met ons mee en gaat rond 19:00 uur naar bed.

Deel Deze Pagina