Darmkrampjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rowenavb, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Mijn dochter heeft ´s avonds en ´s nachts echt heel erg last van buikkrampjes,ze huilt en krijst echt alles bij elkaar,zo zielig Ik word er gewoon moedeloos van... Vannacht was ze ook van 2 tot half 6 aant huilen
    Gisteravond hebben we geprobeerd haar lekker in een warm badje te doen maar ze werd alleen maar gekker!
    Ook hebben we cinababy gekocht op advies van de kraamzorg maar dat werkt volgens mij al helemaal niet!
    Mijn moeder had het over venkelwater maar dat mocht niet meer zei de kraamzorg.

Iemand tips ?!

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

ja vreselijk zielig he? En je wordt er zelf ook zo verdrietig en moedeloos van... wat wij doen (onze man heeft het vaak savonds een poosje) dan lekker vasthouden, heen en weer wiegen, op de luier zachtjes tikjes geven, cinababy geven wanneer de kramp komt, warme pittenzak op de buik leggen, beentjes optrekken en zachtjes rondjes mee draaien met de klok mee...

Verder is het lastig, je kunt verder niet zo heel veel.... succes hoor!

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Sab Simplex

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

dat is toch niet in nederland te verkregen? Hoe ben jij eraan gekomen dan?

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woon in Duitsland ;)

Ik ken veel mensen in Nederland die het bij de internetapotheek bestellen.

6. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    in nederland kun je infacol krijgen bij de apotheek, anders kunnen ze het bestellen.
    het heeft dezelfde werking als sab simplex en zitten dezelfde bestanddelen in, alleen met sinaasappelsmaak ipv framboos.
    de eerste dagen kreeg rico er iets meer last van omdat hij al zolang rondliep met krampjes en de lucht dus "los" moest komen.
    maar nu gaat het super met hem:)
    echt een aanrader

7. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

26 aug 2008
    160
    0
    16
    Hoofd Financiele Administratie
    Zuid Holland
    Bij ons heeft Orthiflor heel goed geholpen. Kun je halen bij de natuurwinkel en is volkomen veilig voor baby's.
    Binnen 2 weken hadden we een heel ander kindje :D

8. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik geef Duke tegenwoordig gewoon een paar theelepeltjes met venkelthee, binnen een kwartier zijn de krampen al aanmerkelijk minder. Meningen zijn er nogal over verdeeld, maar zolang als dat het helpt zie ik er het probleem niet zo van in.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Venkelthee kun je gewoon doen hoor: op KDV's gebruiken ze het namelijk wel gewoon... Waarom het afgeraden wordt, is niet duidelijk.

Maar, ook hier heeft Infacol geweldig geholpen, plus het volgende: ik geef BV en dat stroomt nogal snel toe. Ik kolf dus het eerste gedeelte af, zodat Thirza de dunne voormelk niet krijgt, (veroorzaakt het grootste deel van de krampjes) en zodat de druk wat afneemt, zodat ze minder snel hoeft te drinken. Halverwege de voeding ga ik ff verschonen, zodat ze de kans heeft even te boeren. Door het optillen bij het verschonen enzo, heeft ze mooi even die beweging die nodig is om de lucht vrij te laten komen. Daarna dus nog even verder voeden.
    Dat heeft hier geweldig geholpen.
    Mocht je Fv geven: overstappen op een ander merk kan ook nogal eens wonderen doen!
    Thirza is hier veranderd van een kind dat enkel nog huilde, naar een rustige tevreden baby die gewoon weer het grootste gedeelte van de dag slaapt.

Succes!

Deel Deze Pagina