Hoi, ik laat mijn zoontje van 3 maanden nog gewoon in zijn kleding van overdag slapen, behalve als hij een broekje aan heeft van stugge materiaal. Nu zei mijn vader gisteren dat hij dat vreemd vond. Hierdoor ben ik erover na gaan denken. Wie van jullie laat zijn kindje in een pyjama slapen? En hoe doe je dat dan bij de slaapjes overdag? Mijn zoontje slaapt ook nog in de puckababy, doen jullie dan nog kleding uit erin? groetjes, Cindy
Wij deden dit ook hoor toen Justin nog klein was. Pas met een half jaar ofzo deden we s nachts de pyama aan en overdag zijn kleertjes (excl broek en sokjes) nu nog trouwens.
Stijn slaapt altijd in zijn kleren overdag, doe altijd alleen zijn broek uit in de slaapzak. Hij is nu bijna 2 Toen hij een maand oud was deden we hem vaak snachts wel een pyama aan.
Overdag ligt Wendy hier vaak in n truitje en een mayootje. Dat deed ik bij mn jongens ook toen ze nog zo klein waren. Het is warm en je kan lekker bewegen zonder hinder. PLUS je raakt die vervelende sokken niet telkens kwijt als je ff trappelt Als het dan slaap tijd is dan leg ik dr in die kleding in een inwikkeldoek in de boks of de kinderwagen en dan slaapt ze lekker warm in. Zodra het tijd is om echt naar bed te gaan (rond 10 uur half 11 zoiets) Doen we een rompertje met lange mouwen en een slaapzakje aan en dan gaat ze zo naar bed. Pyamaatjes doen we nog niet aan en aangezien de meeste kleintjes er een grondige hekel aan hebben telkens omgekleed te worden zie ik eigenlijk ook niet in waarom je dit zou moeten doen... Straks als ze langer wakker zijn (uur tot uren) zodat er n duidelijk wakker en slaap tijd is dan zal ik wel met pyamaatjes en slaapzakjes gaan rommelen overdag. Net zoals ik met de jongens deed.
Kai slaapt overdag wel gewoon in zn kleding maar in de nacht in een pyama, en als het echt kouder gaat worden een slaapzak....Kai slaapt al vanaf dag 1 in een pyama snachts...
Hier ook 's nachts een pjyama aan. Tijdens de dag slaapt hij gewoon in zijn kleertjes. Waarom een pjyama, om hem te doen beseffen (voor zover dat al kan natuurlijk) dat hij een lange nachtrust tegemoed gaat. Tot hiertoe lukt het
Overdag blijven de kleertjes aan, meestal trek ik wel zijn broek uit. Hangt een beetje van de broek en de temperatuur af. Tijl heeft geen pyama aan in de nacht, maar een romper met lange mouwen en een dunne slaapzak zonder mouwen. Die slaapzak vervangt de pyama. Als de slaapzak er aan te pas komt is het hem ook meteen duidelijk: eerst is het brullen en even later probeert hij je te paaien door lief te lachen
Mijn zoontje slaapt overdag in zijn kleding (zonder de broek) en een slaapzak. 's Avonds trek ik hem zijn pyama aan. Dit om zo een beetje bij te dragen aan het dag/nacht ritme: lekker de hele nacht doorslapen... Alleen ligt zijn pyama nu in de was en zou ik er eigenlijk 1 bij moeten kopen....morgen maar eens kijken bij de HEMA...
Overdag slaapt ons ventje gewoon in zijn kleertjes. 's Avonds trekken we hem een pyamabroekje aan, het truitje van overdag laten we wel aan. Dit komt mede dat hij shirtje aan en uit niet leuk vindt.... Zolang het stof soepel is en niet vies, laten we het verlopig nog even zo en willen we hem er niet verder mee pesten. Als hij later beter kan zitten, zullen we hem helemaal een pyamaatje aandoen... Hopelijk gaat het aan en uittrekken dan wat makkelijker
overdag gewoon in zijn kleren, snachts slaapzak en pyamatruitje, tenzij hij een romper met lange mouwen aan heeft, dan alleen een slaapzak erover
Overdag slapen ze gewoon in hun kleding doe overdag wel bij Daan zijn broek uit. Maar 's avonds hebben ze vanaf dag 1 een pyama aan. Ik weet ook niet wat deoverweging daarvan was haha maar het was wel een hele speurtoch naar kleine maat pyama s 50/56
Vanaf anderhalve maand ongeveer zijn we s'nachts pyama's aan gaan doen. Overdag ligt hij is zijn gewone kleren, tenzij het een stug broekje is dan doe ik even een pyamabroekje aan.
Hier draagt fae ook alweer een tijdje een pyamaatje. Vanaf 8 weken denk ik? Dat kwam toen handig uit, omdat we haar s avonds altijd in bad deden, en dat was het net zo gemakkelijk om met het aankleden gelijk haar pyamaatje aan te doen en haar dan in de slaapzak te leggen. Als ik haar overdag in bad had gedaan, weet ik eigenlijk niet, of ik haar dan al omgekleed had (dus nog een keer).
Overdag gewoon in kleren onder dekentje, 's avonds na het badje krijgt ze haar pyama aan en slaapzakje.
overdag in zijn kleding en idd bij stugge broekjes gaan die uit. 'S nachts altijd in pyama of romper met lange mouwen in de slaapzak.... ik denk maar zo: ik slaap 's nachts ook niet in mijn kleding die ik overdag aan heb
Ik wel ... en Eva dus ook. Ik heb trouwens altijd een hemdje onder mijn kleren aan overdag waar ik dus 's nachts in slaap.
Gwen heeft nooit ,en ook niet in het begin geslapen in haar kleertjes, ze had toen ze echt kleiner was de eerst paar maanden geslapen in boxpakjes en nu snachts in een pyama of romper in de slaapzak!
Overdag gewoon haar kleertjes (dan slaapt ze eigenlijk ook niet trouwens). sAvonds in bad en daarna een boxpakje (? ben niet zo bekend met de nederlandse termen; zo'n pakje met armpjes en beentjes) aan. Al vanaf dag 1. Lekker geen band in dr taille of een shirtje dat omhoog kruipt.