Ik lees vanalles over sprongetjes van een baby. Mijn dochter was gisteren 5 weken oud maar is met 34 weken geboren. Nu was ze gister ineens heeeeeeeeeel erg aan het huilen, 3 uur achter elkaar. En snachts sliep ze ineens door en vandaag heeft ze helemaal geen huiluurtje en slaapt echt veel. Het is luier verschonen en verzorgen, voeding en weer slapen. Heeft ze nu een sprongetje gehad? Of is dat met prematuren anders met de weken?
Ja, uitgaan van de uitgerekende datum . Dus zowel bij 6 weken te vroeg als 2 weken te laat. (Zie foto van de app die ik heb) Dus ik denk geen sprongetje.. Herken het ook niet van Q trouwens, maar bij hem herken ik ook geen sprongen . Edit; het vele slapen herken ik wel, maar dat deed hij al vanaf z'n geboorte tot zo'n 3 maanden terug.
ja je moet idd de gecorrigeerde leeftijd gebruiken. het '6 weken'sprongetje heeft mijn dochter gehad op 16 weken. dus bij mij klopte het wel
Hier was er geen touw vast te knopen aan de sprongetjes: niet met de normale en niet met gecorrigeerde leeftijd. Dus ja ik heb er niet zoveel mee. Hier geldt tegenwoordig: go with the flow en hope for the best
Elk kind krijgt die sprongetjes op eigen tempo, zowel prematuren als aterme kinderen. Die weken zijn alleen een richtlijn, maar je kind kan zo 1 maand naast zitten met bepaalde ontwikkeling.