sprongetjes rekenen vanaf de uitgerekende datum?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danielle2911, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hai,

Onze boef is nu 12 weken oud en de laatste 2 dagen meer huilerig dan andere dagen. Moeilijker te troosten en lummelt met zijn flessen (laat vaker wat staan). Ik dacht aan de 12 weken sprong, maar nu lees ik dat je de sprongen moet rekenen vanaf de uitgerekende datum. S. Is ruim 3 weken te vroeg geboren. Klopte dat bij andere moeders met te vroeg geboren kindjes ook qua sprongen?

2. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Mijn oudste is 3 weken eerder geboren, de jongste 2,5 week.
    Bijna op de dag af vallen sprongetjes bij hun samen met hun geboortedag.

Vanaf de uitgerekende datum klopt hier dus niet.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Nee je rekent vanaf 40 weken. Dus de sprongetjes van jouw kleintje zullen 3 weken later plaatsvinden.

De Oei ik groei sprongetjes bedoel je toch?

4. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Indd vanaf uitgerekende datum, vooraan in de boek ook geschreven. Hier kan je je klok er echt mee gelijk zetten ;). Zoontje een week overtijd.

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ja idd vanaf de uitgerekende datum reken ik.. vandaag dacht ik ineens.. zullen we weer een sprongetje hebben? En mijn meisje is nu 35 weken en 2 week later geboren.. dus ja hoor, we zijn er weer in beland :D

6. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    #6 danielle2911, 19 sep 2014
    Laatst bewerkt: 19 sep 2014
    Dus zou hij nu 9 weken zijn... dan hoop ik dat we met het sprongetje van 8 weken te maken hebben, anders heb ik geen idee wat er met mijn vriendje aan de hand is... :( Hij is al 2 dagen zooo aan het huilen! Hij rommelt met zijn flesjes ( laat wat staan of brult om nog meer??) Hangerig, huilerig, hongerig zeggen ze toch? Toch is hij qua ontwikkeling al wel verder dan de 8 weken sprong... Nou ja, tanden op elkaar en doorbijten... het zal wel weer overgaan... (ik hoop zo snel mogelijk :))

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ons zoontje is met 41 weken geboren. Hij is met elk sprongetje iets later, alleen met de 12 weken sprong viel het juist.
    Verder de 14 maandensprong met 15 maanden. 17 maandensprong met 18 maanden,..

8. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Mijn dochter is ook ruim 3 weken te vroeg geboren. Het verschilt hier, de ene keer vanaf d'r geboortedatum en de andere keer meer bij de uitgerekende datum. Ik heb op de app haar dan ook 2x ingevoerd:p.

9. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier 8 dagen te vroeg geboren. Ene sprong kwam overeen met geboortedatum en andere met uitgerekende datum. Vaak ook totaal geen last van de sprongen gehad. Weet dus niet zo wat ik er van moet vinden.

10. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Nou zo nauw luistert het volgens mij niet hoor.. Bij ons zien de sprongetjes nu meestal ergens tussen de uitgerekende datum en zijn geboortedatum in. Het lijkt me toch niet dat je kindje denkt, zo nu ben ik eigenlijk 12 weken, tijd voor een sprong! Ze ontwikkelen toch allemaal op hun eigen tempo dus denk dat de precieze leeftijd van de sprongetjes ook wel zullen verschillen!

Deel Deze Pagina