Onze kleine lieverd is 3 maanden oud en hij heeft kinkhoest. Echt zo zielig om te zien, elke keer die hoestbuien en slijmspugen. We hebben n antibiotica kuur gekregen maar de arts zei al dat dit het hoesten niet minder maakt. En dan die angst bij elke hoestbui.. Zijn er hier mensen waarvan de baby ook kinkhoest heeft gehad? Wat hebben jullie er tegen gedaan? Is jullie kleintje opgenomen geweest?
Vervelend zeg, en zo jong nog! Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb vaak gehoord/gelezen dat homeopathie goed werkt bij kinkhoest. Dat een kindje binnen een week van de ergste hoest af is.. Veel sterkte!
Geen ervaring, hoe gaat het nu? Had wel gelezen dat ze ook kindjes opnemen ter observatie maar niet wanneer, misschien nog extra contact opnemen met de huisarts.zou zonde zijn om extra zorgen te maken in het weekend. Heel veel beterschap!
Ach meid wat sneu! Wijzelf geen ervaring maar goede vrienden van ons wel. Kindje is ook opgenomen geweest. Ik kan alleen maar adviseren om geen enkel risico te nemen en bij twijfel direct huisartsenpost bellen! Echt doen!
Ik zou idd op zoek naar een goede homeopaat arts, er is geen remedie tegen kinkhoest. Antibiotica maakt alleen dat ze niet besmettelijk meer zijn. Hoe eerder je erbij bent hoe beter. Een goede homeopaat arts helt je hiervoor ook in het weekend
Dankje voor jullie reacties. Opnemen dat doen ze alleen als het echt heel ernstig is....ja wanneer is dat want t kan natuurlijk erger worden, maar dan zouden ze 3 weken ofzo op moeten nemen omdat t hoesten zolang kan duren. De kinderarts vond dat niet nodig. Ik ga eens kijken voor een homeopaat. Thanx
Ach wat zielig. Ik hoop dat het snel weer wat beter met hem gaat. Ons meisje is er tegen ingeënt maar ik denk niet dat ze dat in Nederland doen.
Ze worden er wel voor ingeënt maar onze kleine is pas 3 maanden en heeft dus bij 2 maanden de eerste vaccinatie gehad. En ook al ben je ingeënt dan kun je het nog krijgen. Het heerst hier nu ook op het kdv. Alleen voor kinderen onder de 1 is het gevaarlijk.
Ik ben ook al hiertegen ingeënt toen ik zwanger was. Deze inenting zou schijnbaar via mij bij de baby terechtkomen. Heel veel sterkte! Het moet echt rot zijn om je kindje zo te zien!