Bijwerking bmr prik?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilsev85, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Vorige week maandag heeft mijn zoontje de bmr prik gehad. Afgelopen zondag werd hij wat hangeriger en kreeg hij koorts, gelijk 39,5. Hem een zetpil gegeven, want hij leek ook wat spierpijn te hebben.
    Nu is het inmiddels woensdag en is hij nog steeds hangerig en ook nog steeds hoge koorts die maar boven die 39 graden blijft hangen.

Hoelang duurt die uitwerking van de bmr?
    Ik dacht dat cb had gezegd 1 tot 2 dagen, maar daar zijn we dus al even voorbij.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het kan ook zijn dat hij nog een ander virusje heeft opgelopen. Dan kan het even langer duren voor hij de BMR en het virus heeft verwerkt..
    Er heerst hier een griep/heftige verkoudheid, dus misschien heeft hij die erbij..

3. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Hij is inderdaad wel verkouden sinds het weekend.
    Moet ik dan wel de h.a. bellen omdat hij al 3 dagen hoge koorts heeft of afwachten tot het minder wordt? Ik geef nog wel zetpil.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In principe mag je na het jaar ook wel aankijken tot 5 dagen (dacht ik). Het is meer of jij het vertrouwd?
    Hoge koorts is opzich geen drama, maar als ze ook suf worden of langer slecht eten/drinken kun je even na laten kijken of er niks geks aan de hand is.
    Of even kijken wat er gebeurd als je geen zetpil meer geeft, dan zou je morgen naar de huisarts kunnen gaan als het weer oploopt..

5. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Geen idee, hoelang de bijwerkingen precies zijn. Ik weet alleen dat mijn zoontje hem 2 weken terug op een woensdag heeft gehad. En er vrijdag, zaterdag en zondag (daarna dus) erge koorts van gehad heeft (+40 graden) en die week erna nog sloom en heel hangerig was. Eten en drinken deed hij overigens prima. Dus zolang hij dat maar deed, wist ik dat het door die prik kwam.

6. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Dan wacht ik het nog even af. Als het morgen of overmorgen dan nog niet weg is, ga ik wel even bellen. (Zoonlief is ook wel bekend met oorontsteking, dus dat laat ik wel even checken voor de zekerheid)
    Hij eet en drinkt wat minder, maar dat komt omdat hij erg verkouden is. Neemt tussen de slokjes door een pauze en dat doet hij anders nooit. Maar 'gewoon' drinken is ook erg lastig als je neus dicht zit!

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mijn zoontje kreeg op een maandag de bmr prik. Zondag een beetje hangerig. Maandag, dinsdag en woensdag heel erg ziek en donderdag en vrijdag nog een beetje hangerig.
    Bij hem was het van de bmr prik
    Hij was wel niet verkouden

8. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Vanaf woensdag is zoonlief gelukkig koortsvrij. 's ochtends nog flinke verhoging, na zijn slaapje niks meer aan de hand en was weer zichzelf.. voor even.. Hij speelt nog wel en is druk, maar slaapt veel en is wat jengeliger.
    Ook eet en drinkt hij erg slecht. Normaal is hij gek op brood, eet zo 3 boterhammen weg, maar nu zijn we blij als hij er 1,5 over de hele dag op eet. Ook zijn flesjes melk en bekertjes water gaan niet van harte en laat hij meerendeels staan. Avondeten 2 a 3 hapjes en dan spuugt hij het uit.
    Heb hem vanavond als toetje maar een banaan gegeven zodat hij tenminste iets binnen had, maar ook dit was na 4 hapjes klaar.
    Voor mijn gevoel krijgt hij te weinig binnen.

Zou dit allemaal kunnen komen nog door die prik, in combinatie met de verkoudheid?
    Ik wilde nog in zijn mondje kijken voor eventueel doorkomende tandjes of kiesjes, maar dat vind hij nooit zo leuk..

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het kan lang duren. Mijn oudste was verkouden bij de laatste dktp prik. Hij was maar iets verkouden en het ging alweer de goede kant ook. Na overleg met de arts besloten de vaccinatie te geven. Dat doe ik dus niet weer. De dubbele aanval op het lijf deed de verkoudheid opleven tot griep achtig. Denk dat we anderhalve week later waren voor het weer normaal was.
    Ook minder eten, maar hij was nogal stevig, dus genoeg reserve..

Wel die twijfel, aan de ene kant is het niet heel slecht (geen hoge koorts, wel iets eten, wel iets drinken). Maar toch ook weinig naar mijn zin. Ik heb het toch aangekeken omdat hij tussendoor goed speelde, en elke dag vooruit ging..

Deel Deze Pagina