Hoi, Morgen heb ik een afspraak in het ziekenhuis in Veghel omdat onze zoon een redressiehelm nodig heeft. Hij wordt aangemeten bij Livit, heeft iemand ervaringen met dit bedrijf... ik woon in Den Bosch en bij het jeroenboschziekenhuis krijgen de kindjes een helm die aan de bovenkant open is. Nu is het zo dat mijn ziektekostenverzekering alleen redressiehelmen vergoed als zij een contract hebben met het bedrijf dat de hulpmiddelen maakt. In mijn geval kwam ik niet in aanmerking voor het helmpje in het jeroenboschziekenhuis. Ik ben allang blij dat ik het helmpje wel vergoed krijg via Livit maar ben nu dus benieuwd naar ervaringen met Livit... Hebben zij ook helmpjes die aan de bovenkant open zijn??
Hoi Mijn zoontje had ook een helm van Livit. Wat ik begreep verschilt het model per regio. Waarom weet ik ook niet. Ik woon in Maastricht dus was bij Livit maastricht. Deze helm was dicht aan de bovenkant met bakkebaardjes bij de oren maar geen riempje onder de kin. Er zaten we allemaal gaatjes in de helm voor ventilatie. De helmpjes uit de regio den bosch kunnen er weer anders uit zien. Waarom bel je niet even naar livit om te informeren?
Een helmpje wat open is aan de bovenkant, ligt ook aan waar de afplatting zit, dit maakt een groot verschil. Onze dochter had ook een helmpje van Livit Veghel/den bosch, gewoon helemaal dicht (wel luchtgaatjes erin), oren vrij en geen kinbandje.
Mijn zoontje heeft hem van Livit Veghel, zitten gaatjes in de helm, geen grote opening! Niks mis mee, gaat goed!
Hier ook helmpje van Livit Veghel/Den Bosch. Helemaal dicht met gaatjes en geen kin bandje. Deze helm heb ik tot nu toe daar alleen gezien. Hij heeft hem nu sinds eind maart en gaat super. 2 september hebben we de eindmeting bij de fysio. Dus in augustus de laatste keer naar Livit. Wij hebben bij Livit altijd dezelfde persoon gehad. Marloes, een Belgische vrouw. Die zul je morgen denk ook hebben met het aanmeten. Wij hebben de begeleiding en controles altijd positief ervaren. Er is nog een topic over de redressiehelm. Hier worden ervaringen gedeeld. Succes morgen!
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er echt iets aan. Ik ben heel benieuwd morgen en wanneer het helmpje natuurlijk af is. Ik had graag zo n helmpje gehad met boven een grote opening omdat die er iets minder warm uitziet. Onze zoon heeft het namelijk altijd warm maar goed als jullie tevreden zijn is dat wel positief. Ben benieuwd morgen
Succes! Mijn zoontje heeft sinds vorige week een helmpje Niet van livit Bovenkant is gelukkig wel open en geen kinbandje Tip geven ze om sokjes uit te doen ivm warmte
Mijn zoontje heeft m opgehad in De heetste periode aan het jaar maar het is me reuze meegevallen. Qua kleding kun je een hoop compenseren. Gewoon koeler kleden en idd sokjes uit. Het lichaam gaat er aan wennen om de warmte op andere manieren kwijt te raken dus hij gaat zweten met zijn lichaam. In het begin is het heel erg wennen maar wij maakten er echt een vrolijk momentje van als dr helm op en af moest en het hoorde gewoon bij de dag voor hem. Veel talkpoeder erin gebruikt trouwens, dat helpt ook