Hoi Allemaal, misschien dat jullie nog tips hebben. Mijn dochtertje van 7 maanden is al een tijdje behoorlijk verkouden. Heeft inmiddels al ventolin van de huisarts en zoutoplossing. Je voelt regelmatig het hele lijfje reutelen. Verder is ze wel erg gezellig. Lacht en kletst en is absoluut niet hangerig. Eet en drinkt over het algemeen goed en groeit ook prima. Huisarts kan er dus verder niet zoveel mee. Alleen nu sinds een paar dagen zit het slijm best vast. Ze hoest dus heel veel om te proberen het slijm weg te krijgen. Alleen daarna slikt ze het door... gevolg dat ze dus als ze gedronken heeft al een paaar keer behoorlijk gespuugd heeft. Ik heb van de apotheek bisolvon speciaal voor kinderen meegekregen. Maar vroeg me af of misschien iemand anders nog goede tips heeft om het slijm weg te krijgen zodat ze niet zo hoeft te spugen... Ik hoor het graag.
eten en drinken met tussen poses geven zodat ze het even kan laten zakken. sneu is het he. hier gaat bij een flinke hoestbui de fles pap er ook vaak uit. daarna drnkt ze wel makkelijk weer een nieuwe fles leeg. hoe geef jij de bisolvon. mijn meiden vinden het niet lekker. vermengen kan niet toch? heb een idee dat een ui naast je bed het slijm wel dunner maakt
paar druppeltjes zoutoplossing in neusje voor het drinken dan met drinken slikken ze het slijm door en het is weg. wij hebben kant en klare zoutoplossing van Otrivin voor baby's gebruikt... doe het nu soms nog is even naar, maar snel verholpen
ow lees dat je al zoutoplossing hebt en ventolin (mijn meisje ook) hier helpt het om minder melk producten te geven, maar dat heeft jou meisje nog wel nodig, vraag het anders eens aan vk hier
Ik heb gisteren toch nog maar weer een keer de huisarts gebeld en mocht weer langskomen (voel me zo'n zeur af en toe, maar ja daar is hij huisarts voor ). Hij heeft Zoë nu ook flixotide voorgeschreven naast de ventolin. Is een middel dat ontstekingsremmend is. Duurt wel een weekje voor het werkt. Verder wil Zoë weinig drinken... behalve bambix melkpap appel... Dus krijgt ze dat maar 2x per dag en tussendoor wat thee en brood (dat wil ze wel weer eten). Snap er ook niets van af en toe hihi. Zo zie je maar weer dat ze echt een eigen willetje hebben. Mocht haar ook paracetamol geven ivm de verkoudheid. Maar voor als nog hebben we gezellig iedere nacht dat we weer wakker schieten als die arme meid weer flink ligt te hoesten. Vind het zo naar voor haar
ja is zeker sneu. Zoë neemt de bisolvon gewoon zo... het is zo weinig dat voor ze het door heeft het al binnen is. Maar was gister nog ff bij de huisarts en hij zei dat al die hoestdrankjes en slijmoplossende middeltjes niet echt werken. Ben er dus maar mee gestopt (had ook net echt het idee dat het werkte).