Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe je kunt merken aan je baby dat hij een sprongetje maakt.. mn kleintje is 5 weken en sinds 2 dagen kan hij niet meer zo goed in slaap komen.. hij is ook zomaar wakker terwijl ie normaal als een blok slaapt en niet wakker te krijgen is.. Ook begint ie soms in een keer te schreeuwen in zn slaap. zou hij dan dromen? Kan dit allemaal met zo´n sprongetje te maken hebben? En waar kunnen ze nog meer last van krijgen? Liefs,
pff het verschilt zo veel per baby maar wat je zegt over minder slapen dat hoort er helemaal bij. een baby die een sprongetje heeft kan heel hangerig, huilerig zijn. de hele dag alleen ma bij jou en niets anders is goed. bv kindjes willen veel vaker eten en fv kindjes eten minder. de ene baby kan heel rustig zijn en de andere heel veel huilen zonder oorzaak. een baby raakt van slag met een sprong omdat voor hem alles opeens anders word. hij/zij ziet de wereld opeens heel anders en moet daar mee om leren gaan er zijn wel meer topics over.. ff zoeken via zoekfunctie op de site aan de linker kant in het menu. scces en de 5 weken sprong is nog te doen. die erna zijn en waren hier een hel!
Meer willen drinken, meer bij jou willen zijn, slechter slapen, meer huilen, slechter drinken (ondanks dat ze dan vaker komen). Bij de latere sprongetjes verlatingsangst, 's nachts weer komen, minder geklets... dat soort dingen. Kijk eens op www.oeiikgroei.nl
Hier merken we het vooral door haar "geklooi" met haar flesjes (ander woord kan ik er niet voor verzinnen ). Ze wil dan ineens niet meer verder drinken, gaat met haar tongetje zitten spelen met de speen en soms begint ze ineens heel hard te brullen. We hebben ontdekt dat het helpt als we haar neerleggen, op de bank, of op het voedingskussen, of zelfs op het speelkleed op de grond. Ze is dan echt de wereld aan het ontdekken, er zijn blijkbaar zooooooooooooveel dingen interessanter dan drinken als de ergste honger gestild is.... Verder zoekt ze tijdens een sprongetje meer contact. In het boek staat dat ze het liefst de hele dag bij mama willen zijn, maar hier wil ze gelukkig ook wel naar papa . En ze gooit inderdaad ineens haar slaapritme om. Hier hebben we de 19 weken sprong net achter de rug. Tenminste, ze drinkt sinds een paar dagen meestal lekker door. Gelukkig heeft ze tot nu toe nog nooit extreem last van een sprongetje gehad. Toch kan ik het intussen wel duidelijk zien als ze er middenin zit. Vooral aan haar drinkgedrag dus. En dan pak ik het boek erbij en ja hoor: het is weer zover! Echt grappig dat dat klopt!