ruim 3 uur huilen ´s nachts..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lara11, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik wil even wat geruststelling... :cry: Niet dat ik het iemand gun maar zijn er hier meer mama´s met een kindje dat ´s nachts soms wel 3 uur kan huilen? Onze dochter is bijna 19 maanden en heeft echt van die nachten. niet heel vaak, maar afgelopen tijd wel een stuk of 3 keer. We sluiten alles uit, ze krijgt een flesje, dentinox, aai over de bol (paar keer!), overstuur overstuur, dan even eruit, soms zelfs even mee naar beneden... laten huilen... we vinden het ontzettend zielig en tegelijkertijd worden we er GEK van!
    Vannacht was het weer zover, ze leek echt pijn in haar tandjes te hebben dus het begon met dentinox, maar het eindigde met een uitgeput stel en een oververmoeid kind dat ruim 3 uur later pas in slaap viel... (en toen mocht mama naar de nachtvoeding van de baby... goh, wat voel ik me fris en fruitig!)

Ik ben benieuwd of iemand dit herkent en of het ook bij de leeftijd hoort.

Amber (die niet wil klagen maar toch redelijk op haar tandvlees zit)

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Moeilijk zeg..... heb je het idee dat ze pijn heeft? of is ze overstuur van een droom oid?

Is het misschien ook de verandering van de afgelopen tijd? Ze heeft net een broertje gekregen.

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik denk een combinatie, appeltje. Ze had wel even pijn (ik herken haar pijnhuiltje) , ze kauwde ook heel hard op haar speentje, dus dat leek een doorkomende tand of kies. Maar later wilde ze gewoonweg niet alleen zijn. Als een van ons bij haar was, werd ze vrolijk en wilde ze spelen! Geen centje pijn dan. Maar goed, dat kan dus niet. Ik heb het vermoeden dat ze er in bleef hangen, ze kon er gewoon met geen mogelijkheid meer uit komen, ze moest echt van vermoeidheid in slaap vallen. Normaal slaapt ze prima, 12 uur achterelkaar.
    De komst van haar broertje heeft zeker indruk gemaakt, we hebben dat zeker aan haar gemerkt. Ze begint te wennen gelukkig.

nou, we wachten het af. Maar ik merk wel dat ik gespannen raak. Net ging ze weer even huilen en dan ben ik echt bang voor weer zo´n rotnacht..
    we zullen zien.

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Oh wat herkenbaar :( Alleen is mijn zoon 11 maand. Maandenlang sliep hij super en ineens is het mis. Nu al ruim 6 wkn. Pfff vraag me af waar de doorslaapnachten zijn gebleven. Ook wij sluiten hier iedere keer alles uit. De ene keer in we hem vlug sussen met een speentje en de andere keer zitten we dik 2 uur met hem beneden.

Veel sterkte en hopelijk is het gauw over ;)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm ik heb daarom maar op de bank geslapen met anne laatst

wil dr niet snachts laten krijsen als papa de volgende weer moet gaan werken... en ze zat ook gewoon letterlijk aan me vast
    als ik bewoog.. dan greep ze me z hard vast dat het bijna pijn deed
    en ze viel wel in slaap... maar alleen op schoot
    op een gegeven moment zat ze zlefs in plaats van op mn duim.. op mn tepel te sabbelen
    en ze krijgt toch al een jaar geen borstvoeding meer zegmaar

dus toen zijn we maar op de bank gaan liggen... anne op mn buik en toen kon ze eindelijk genoeg ontspannen om me los te laten dus heb ik dr naast me neergelegd (brede bank gelukkig)
    en zo hebben we zelfs nog eventjes geslapen.

dus nee je bent niet de enige :)
    het lijkt wel alsof ze nachtmerries heeft of iets dergelijks
    het gebeurd vrij vaak
    maar gelukkig tot nu toe mar 1x zoals hierboven :)
    meestal slaapt ze vrij snel weer.

6. Female

Female Niet meer actief

Als ze zich zo rot voelt, waarom pak je haar dan niet een keertje bij je in bed? Zou dat niet beter gaan?
    Onze kids slapen in principe nooit bij ons maar als ze zich rot voelen of ziek zijn, dan wel...
    Sterkte, kan me voorstellen dat je behoorlijk gesloopt bent na zo'n nacht!

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee deed dit ook toen Lars net geboren was... Mijn man pakte een matras en heeft een paar keer bij haar op de kamer geslapen, omdat we met de nachtvoedingen zaten wilden we haar niet in ons bed... Iedereen zei waar begin je aan! Na een week was het over en had ze blijkbaar het vertrouwen om weer alleen te durven slapen. Misschien is het ook wel aandacht vragen omdat de baby dit ook krijgt 's nachts als hij huilt... Bij Esmee was het ook zo als we bij haar kwamen was ze stil en zo gauw we de trap af liepen begon het weer! Gewoon doen wat je gevoel zegt, je kunt met zo'n klein babytje alle uurtjes slaap gebruiken!

8. Saskia78

Hier ook weer bal vannacht

"gelukkig pas" om half 5 dus we zijn beneden maar rustig wakker gaan worden onder een dekentje op de bank :)

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hey amber, meis ja dat valt dan echt wel even tegen he!
    Kan me voorstellen dat dit even goed tegenvalt, je kleine meid moet wennen denk ik aan de nieuwe situatie, maar zit ook in de periode van dromen, angsten, ontwikkelingen, maar drie uur huilen achter elkaar is wel mega veel, ik kan je geen advies geven want je weet ik zit met hetzelfde probleem van een kleine meid die slecht slaapt momenteel, nou ja momenteel al een aantal maanden inmiddels.

Hier weer een mega slechte nacht achter de rug, half 11 - 2 uur - 4 uur (poepluier) - 5 uur en twintig over zes!
    man man man niet normaal hoor, terwijl ze de nacht ervoor 1 x kwam om vier uur, zo zie je maar je weet van te voren niet wat er gebeurt.
    Overdag is ze echt weer het zonnetje hoor, vrolijk en lief maar s'nachts!

Ik wens je heel veel sterkte en probeer tussendoor een beetje bij te slapen, je hebt je rust wel nodig!

Ik merk ook dat ik gespannen raak voor de nacht, maar jetteman zegt steeds datik dit vooral niet moet doen omdat ze dat merkt, ja ja lekker makkelijk gezegd, hij wordt haast niet wakker s'nachts!

succes meis!

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hoi Female,

ook dat hebben we gedaan. Proberen niet te praten of oogcontact te maken, maar madam gaat gerust met haar vinger in mijn neus en oog liggen prikken om mijn aandacht te trekken... Ze wil wakker zijn, ze wil contact..alleen niet zo goed getimed!

Bedankt voor jullie reacties. Vannacht weer anderhalf uur bezig geweest. Nouja, het is iig geen 3 uur. Ik was nooit een voorstander van ´laten huilen´, maar nu begrijp ik goed dat sommige mensen niet anders kunnen. Wij laten haar nu ook langer huilen dan normaal, anders geeft ze zich echt niet meer over aan de slaap. Elke interventie zorgt voor een verergering van het huilen en dan beginnen we weer van voor af aan...
    Dus mama verstand op nul en even doorbijten en meestal valt ze ook wel in slaap.

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Jette, jij ook sterkte!

12. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hey amber, meis hoe is het nu?

moeilijk he dat moedergevoel uitschakelen, wij laten dominique nu ook wat vaker huilen, ik geef haar de speen en kijk dan wat ze doet, omdat ik het gevoel had dat het krijgen van drinken s'nachts echt een gewoonte wordt.
    Maar elke minut lijkt dan wel een uur, ik neem mij altijd voor zo'n 5 tot 10 minuten te wachten, maar ik vindt dat echt een drama hoor, jetteman niet die doet zijn ogen dicht en slaapt :( maar goed het zal het "lijntje" wel zijn die je met je kindje hebt.
    Moet wel zeggen dat het hier wel wat helpt, ze krijgt nu nog maar 1x in de nacht wat te drinken, en ze wordt nu vroeger op de avond wakker, dat is wel prettig want dan liggen wij nog niet op bed dan krijgt ze haar speen en valt ook dan weer in slaap.

Meis sterkte!

jette

13. Saskia78

ik kan het ook niet zo goed hoor
    bne dan altijd blij als ze weer stil is :)

gister naar hotel new york geweest.. stikdruk
    dus anne had het prima naar haar zin

maar zelf maar vroeg naar bed gegaan.. want dan weet je dat het snachts bal is
    en kon ik dr voorheen nog wel terugleggen in bed... ze krampt zich nu gewoon helemaal vast aan mij
    je krijgt dr amper losgewrikt.. en ze blijft gillen als je dr in bed legt.
    dus vannacht vanaf half 3 maar op de bank gelegen/gezeten
    in bed wil ze nog steeds niet namelijk.

maarja.. echt lekker slapen doe je dan niet.. want ze is een onwijze draaikont
    wakker worden was wel fijn daarentegen... want buiten dat je eerste conclusie is dat je TOCH geslapen hebt... ligt er een vrolijk lachend ukje naast je
    (niet dat ik niet vrolijk word van een vrolijke vent naast me.. maar die is nooit zo vrolijk sochtendsvroeg *grin* of hij is te vroeg vrolijk.. en dan ben ik het niet... lastig die ochtendhummetjes)

Deel Deze Pagina