We wonen in bij mijn broertje en zijn vriendin. Zijn vriendin ligt vandaag erg ziek op bed. Ze is waarschijnlijk aangestoken door een collega die dus de Mexicaanse griep bleek te hebben Oke, nu schijt ik dus 7 kleuren want ik heb hier in huis een baby van 3 maanden oud! En ik ben dus bang dat ze al besmet is geraakt want besmetting gebeurt vaak al wanneer de zieke persoon nog geen verschijnselen heeft. Mijn kindje heeft geen griepverschijnselen, maar ben zoooo bang dat het gaat komen. En ik heb begrepen dat kindjes onder de 2 jaar tot de risicogroep behoren. Wat moet ik nu doen?! Maandag meteen de HA bellen??? Denk er serieus aan om mijn tas in te pakken en voorlopig bij mijn moeder te logeren ofzo!
ohh dat lijkt me ook eng! Ik zou sowieso ergens anders gaan slapen en de kleine in de gaten houden. Bij de eerste de beste verschijnselen gelijk naar de HA...
je bent overigens besmettelijk VANAF het moment van de eerste verschijnselen...(als je ook daadwerkelijk ziek bent) Goes alles ventileren! Succes
Ik hou mijn dochtertje sowieso bijna de hele dag in de slaapkamer.. Dat deed ik altijd al, dus ik hoop dat dit scheelt. Maar de vriendin van mijn broertje heeft gister nog contact gehad met mijn dochtertje. Niet lichamelijk contact, maar ze kwam wel dichtbij haar...en tegen haar praten enzo.. Pffff wat een ellende, zeg! Nou ik hou haar in de slaapkamer en ga goed ventileren Misschien logeer ik wel de komende dagen bij mijn ma. Maar ik ben bang dat ik haar dan eventueel ook besmet (ik ben niet ziek, maar misschien ben ik al besmet...who knows)..
als je wel besmet bent dan gewoon goed in de gaten houden, het hoeft niet altijd zo ernstig te zijn. Je zou voor de zekerheid idd ergens anders kunnen verblijven. Het is wel naar, maar ja je kan niet altijd wegblijven. Mn zoontje van bijna 2,5 heeft nu hoge koorts met hoesten, dus het zou de mexicaanse griep kunnen zijn, maar ik kan moeilijk mn andere zoontje van 4 maanden bij hem weghouden. Ik kan hoogstens proberen dat ie geen kusjes of zo geeft...
misschien stom, maar ik ging mooi naar mijn moeder toe als ik jou was. Als dat gewoon kan en het is geen probleem. Ben zelf 2 weken geleden ziek geweest en mijn moeder heeft ons mannetje dik een week verzorgd!!! Gewoon doen wat je gevoel ingeeft. Als je bij je moeder bent ben je waarschijnlijk ook rustiger en dat voelt je kleine ook wel... succes groetjes rensje
owh wat schrik je daarvan zeg. Ik zou daar gelijk weggaan als ik jou was. Als ik dit allemaal zo lees, dan is de griep echt dichterbij.
@Assi; wellicht komen jullie in aanmerking voor het medicijn; Tamiflu. Neem even contact op met de huisartsenpost! Sterkte!
En hoe is het nu met je kindje Assi? ben erg benieuwd omdat mijn moeder ook de mexicaanse griep heeft nu... en erg close is geweest met mijn zoontje. Ik hou dus ook mijn hart vast op dit moment... Ik heb wel de HA gebeld en zodra mijn zoontje verschijnselen krijgt moet ik bellen met ze. Ik zelf heb nog niks, alleen begin ik enorm te hoesten op dit moment... hopelijk zet het niet door dus.
Tja moeilijk, zoontje van mijn collega die op dezelfde dag geboren is als Juliën heeft het nu ook en ligt ermee in het ziekenhuis. Mijn collega (man) heeft hem zelf aangestoken. Gisteren was op het nieuws dat iedereen, elke nederlander het nu een keer krijgt. Huisartsen beschouwen nu ook alle griepgevallen standaard als de mexicaanse griep en er wordt niet meer getest. Het zal ook wel in de lucht hangen. Maar als het jou geruststeld zou ik naar je moeder gaan. En de temp in de gaten houden van je kleintje. Juliën is al vanaf zijn geboorte verkouden en sinds een week echt strontverkouden. Temp is nog goed gelukkig...