Weten jullie wanneer de sprongetjes in de ontwikkeling plaatsvinden? Ik weet dat het met 6 en 8 weken voorkomt, maar dan?
het zijn er 10 in de eerste 20 maanden en gaan gepaard met de 3 H's huilerigheid, hangerigheid en humeurigheid. maar dat was niet je vraag. week: 5,8,12,17,26,44,53,61,5 en week 72,5 groetjes susanne
idd, maar heb me net zelf op gegeven voor de sprongetjes wekker.... op www.oeiikgroei.nl dan krijg je automatisch bericht wanneer er een sprongetje nadert. zo weet je het altijd en kun je rustig voor bereiden...hi hi hi week5-8-12-19-26-37-46-55-64-75 groetjes susanne
zag ze ergens anders in het boek staan... en de weken zijn anders..........? ik wacht wel op een alarmpje van de site
Het hangt ook een beetje af of je kindje voor of na de uitgerekend geboortedatum geboren is. bijv: Moira is een week later geboren dan uitgerekend. Bij de sprong van week 5 - had zij in week 4 - bij haar komt de sprong een week eerder. Als je kindje een week eerder geboren is dan de uitgerekend datum, dan komt de sprongetje een weekje later. Success bij het uitvogelen wanneer je kindje een sprongetje heeft, en ook sterkte voor de HHH periode! Sommige kindjes hebben er erg last van (zoals Moira) en sommige kindjes helemaal geen last.
Bedankt! Ik heb me ook gelijk aangemeld voor de sprongenwekker. Maar wanneer krijg je dan bericht? In de week dat de sprong plaatsvind? Ben erg benieuwd! vind het wel heel erg interessant om te weten wanneer zich zo een periode aandient. vind zowiezo dat die kleintjes zich razendsnel ontwikkelen.
In het eerste levensjaar maakt je kindje zo'n 10 sprongetjes mee: 1ste sprongetje heeft ie rond 5 weken (ruim 1 maand) 2 de sprongetje rond 8 weken (bijna 2 maanden) 3de sprongetje rond 12 weken (bijna 3 maanden) 4de sprongetje rond 19 weken (rond 4 1/2 maanden) 5de sprongetje rond 26 weken (6 maanden) 6de sprongetje rond 37 weken (8 1/2 maanden) 7de sprongetje rond 46 weken (11 maanden) 8ste sprongetje rond 55 weken (13 maanden) 9de sprongetje rond 64 weken (bijna 15 maanden) 10de sprongetje rond 75 weken (ruim 17 maanden) Hou wel rekening met het moment dat je kindje geboren is, is het hij een week te vroeg of een week te laat geboren, dan moet je die erbij tellen of eraf trekken.
uhh dames de srongenwekker werkt niet altijd goed hoor en ja je moet uitgaan van de uitgerekende geboorte datum
Ehm, mijn dochter is 8 weken te vroeg geboren (zondag a.s. 6 weken oud) en heeft deze week echt wel een sprongetje gehad denk ik.... (als ik alleen al denk aan die H's die jullie noemen....) haha, dus eigenlijk is er ook nog een sprongetje in -2de week? Maar wel grappig om te weten dat het er 10 zijn....nog 9 te gaan dus! En dat in twee jaar tijd....
Het klopt niet altijd dat uitgaan van de uitgerekende datum, want Inge is 2 weken en 2 dagen te vroeg geboren en heeft de sprongetjes toch altijd in de weken van het boek, soms zelfs iets eerder. Maar er staat ook in dat het een week eerder of later kan. En als ze veel eerder geboren zijn gaat het geloof ik ook niet helemaal op. ACh ja je merkt het vanzelf bij je kindje.
maar het boek oei ik groei is echt een aanrader joh! ik heb best veel boeken, maar dit vind ik toch echt de leukste..staan zoveel herkenbare dingen in en ook leuke oefiningen / spelletjes om met je baby te doen rond een bepaalde leeftijd...als ik het lees kom ik iedere keer zoveel herkenbaars tegen..echt superleuk!