Uitstapjes Gardameer

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door EdN, 12 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Wat zijn nu echt de aanraders voor leuke uitstapjes met (kleine) kinderen rond het Gardameer? Ik heb me flink verdiept in wat er allemaal te doen is, maar ervaringen van anderen vind ik toch altijd nog het meest zeggen. Dus aan de ervaringsdeskundigen: wat vind jij dat we niet mogen overslaan?

Ik denk dat ze het ook erg leuk zullen vinden om watervallen van dichtbij te zien. Wat is leukste bestemming hiervoor met een kleuter en een peuter, de watervallen van Molina of Varone? Is een van beiden begaanbaar met een buggy, of te lopen voor een peuter?

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    Molina!! Super vet. Maar niet te doen met buggy. Peuter twijfel ik.

We zijn naar verona geweest. Gewoon even doorheen. Mooie stad wel.
    We zijn ook naar venetie geweest. Echt leuk!!! Met de boot heen (park and boat) en daar lekker eondslenteren en pizza eten natuurlijk:)

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hier ook Verona en Venetië met de boot, zijn ook op een berg geweest was ook super leuk!! Met een lift naar boven en boven kon je lekker rondlopen en genieten van het uitzicht.

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Kanelbaan malsecine ook tof

5. NECAnGeL1

NECAnGeL1 Actief lid

Ben er 3 jaar geleden geweest en rond om het meer is van alles te doen. Zit ook een waterpark maar weet niet vanaf hoe oud dat is.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Molina is leuk, maar ook stijl en glibberig en een eind lopen vanaf de parkeerplaats. onze peuter zat toen in een rugdrager.
    De dierentuin in bussolengo heeft een dino -deel , dat wil je niet missen 😉
    Verder de monte baldo op met de kabelbaan vanuit Malcesine, klein stukje wandelen naar de eerste hut en daar wat eten en rondkijken, sneeuw voelen en weer naar beneden... het kasteel in Malcesine is ook mooi voor kinderen.
    Verder natuurlijk gewoon het zwembad op de camping en iedere dag een ander dorpje met een marktje en een ijsje!

7. marionneke1984

marionneke1984 Actief lid

5 jul 2009
    212
    6
    18
    Vrouw
    Sirimone. Super mooi plaatjes.
    Gardaland is leuk!
    Kabelbaan naar de sneeuw/ Molta barlo of zoiets.
    Verona
    Genoeg te doen!
    lekker rond gardameer rijden en stoppen in plaatjes. kom je altijd weer verrassingen tegen.

veel plezier!

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Haha, dat had ik inderdaad ook al te vinden. Is die dierentuin wel een beetje de moeite waard? Hij gaat wel erg blij worden als we m verrassen met buitenlandse dino's (vorig jaar hebben we een waanzinnig leuk dinopark in Spanje gevonden) :D

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Leuke tips tot zover! De monte baldo gaan we zeker doen, en Sirmione ook. Gardaland en de dierentuin zijn misschien ook leuk voor de afwisseling.

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    De dierentuin is echt wel de moeite waard vonden wij. Er is een mooi nieuw Afrika -deel waar de nijlpaarden een heel groot gebied hebben en lekker kunnen zwemmen, ik vond dat wel bijzonder om te zien.
    Het dino deel is een beetje vergelijkbaar met Amersfoort denk ik.

Helemaal off-topic maar we waren vorige week in het dinosauruspark in Ernzen (Duitsland , Eifel) en dat was echt superleuk! Als je nog een midweekje weg wilt dit jaar is de Eifel een goede dino-bestemming! In Saarbrücken zit ook een heel vet dino -museum Praehistorium genaamd, echt dino heaven voor de liefhebber 😊😊

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Leuk, bedankt voor de tips, ik noteer ze gelijk even! Beetje uit de richting, maar mocht je ooit in de buurt van Benidorm zijn, daar zit een prachtig park, boven op een berg, echt een aanrader, komen eigenlijk alleen maar Spanjaarden.

12. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Verona is inderdaad erg mooi en de dierentuin is ook super!
    Er zit een soort van Sealife bij gardaland maar die vonden wij tegenvallen. Ook mocht je je buggy niet meenemen dus liepen wij toen met een klein meisje op de arm.

13. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij zijn enkele jaren geleden daar geweest, toen nog zonder kinderen

Gardaland is wel leuk!
    We zijn ook telkens 1 dag naar Venetië, Verona en Milaan geweest met de trein.. Milaan vond ik eigenlijk een afknapper! De andere 2 steden waren wel héél mooi!
    La grande mele is een groot shoppingcentrum, ook wel tof maar is niet zo heel groot

Deel Deze Pagina