familie vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sem frummel, 29 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Mijn schoonouders zijn lieve mensen en heb ook niks tegen ze
    nu willen ze een lang weekend met hun 2 kinderen en aanhang weg.
    Ik heb hier helemaal geen behoefte aan en ook geen zin in.
    Ik heb altijd gevoel dat ze hun andere kind beter vinden hij heeft groter huis lease auto enZ.
    als we met zijn allen samen zijn gaat t daar dus ook vaak over of over hun vakanties
    mijn man vind dat we mee moeten een weekend verstand op nul zijn wij er ook ff uit
    wat zouden jullie doen
    heb al voorgesteld dat mijn man alleen mee gaat maar wil hij ook niet

2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Hebben ze al een datum gepland? Anders zou je kunnen zeggen dat je dan niet kunt?

Verder is zo'n weekendje weg misschien juist wel een kans om erachter te komen of je gevoel wel klopt. Misschien praten ze tegen hun andere kind wel steeds over jullie? En het is idd wel lekker een weekendje eruit. Zorg ervoor dat je tijdens dat weekend ook wat leuke dingen met je man samen kan doen, zonder de rest?

3. littleway

littleway Actief lid

16 okt 2014
    120
    1
    18
    NULL
    NULL
    Tja, je hebt niks tegen ze en ze zijn aardig. Je kunt het toch een keer proberen? Misschien aangeven dat je een eigen huisje/hotelkamer wilt zodat jullie samen ook kunnen terugtrekken?

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Lang weekend moet toch wel te doen zijn?

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik zou ook gewoon gaan :) de oudste zus van mijn man is ook alles voor zijn ouders. Maar daar zou ik niet een weekendje weg voor af blazen 😉 Lekker genieten en wie weet valt het allemaal wel mee!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Misschien woord het wel gezellig.

Even de zin verzetten en maak er wat van met zijn broer schoonzus zij kunnen er toch niks aan doen soms leer je elkaar dan ook iets beter kennen en misschien iets beter begrijpen.

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Snap je helemaal. Ik heb ook niks tegen mijn schoonouders, maar idee een heel weekend met hun in 1 huisje zitten, lijk me ook niet echt het toppunt van een gezellig weekendje.
    Zou eerst eens vragen of jullie in 1 huisje zitten. Dan pas beslissen of je het zou doen.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zag er eigenlijk ook best wel tegenop verleden jaar, gewoon omdat mijn partner en ik heel erg op onszelf zijn 's avonds en niet de meest gezelligste mensen en dacht dat het 'too much' zou zijn... Maar het was eigenlijk hartstikke gezellig. Het viel me echt mee naderhand.

Maar ik snap wel dat je er tegenaan zit te hikken. Dat zou ik waarschijnlijk ook wel weer hebben, haha. Gewoon er maar doorheen bijten is volgens mij het beste!

9. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Eigen huisje kamer is geen optie ze willen echt in 1 huisje
    t is niet zo close familie zien elkaar alleen met de verplichte dagen en dat vind ik wel genoeg om nu dan inderdaad een heel weekend met elkaar in zo huisje te gaan en verplicht gezellige dingen te doen zie ik inderdaad echt niet zitten
    nou ja mss moet ik me er wel over heen zetten
    en ze hebben ook nog geen datum

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als mijn man het belangrijk vindt, dan ga ik mee. Net zo goed als ik van hem verwacht dat hij af en toe 'voor mij' meegaat naar dingen.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Laat je niet kennen joh, gewoon meegaan. En geef je schoonouders een kans om hen beter te leren kennen, misschien reageren jullie (te) overgevoelig en blijkt tijdens het weekend dat ze het allemaal zo slecht nog niet bedoelen. Het leven is te kort om moeilijk te doen over onbenullige dingen, take the high road. 😊

Veel plezier! 😀

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je hebt geen hekel aan ze en je man wil gaan. Soms moet je dingen doen waar je geen zin in hebt. Wellicht kun je voorstellen in een huisje apart te gaan zodat je je ook wat kan terugtrekken als het nodig is.

13. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb verschrikkelijke schoonouders, maar wij zijn wel een weekendje met ze weg geweest (samen met mijn schoonzus en haar gezin). Wel heb ik geëist dat wij in aparte huisjes zouden zitten, maar zo was het toch best gezellig.

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.244
    11.824
    113
    Gewoon doen joh. Zou wel vragen om echt een groot huis op een park en in een omgeving waar genoeg te doen is. En van te voren samen bespreken wat verwachtingen en wensen zijn bijv. met samen dingen ondernemen, samen eten, geld besteden etc.

15. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Dat is precies t punt
    Hun zoeken een locatie omdat hun t graag willen
    En ze vinden t erg gezellig alles samen te doen. Accomodatie wordt Door hun betaald en uit eten ook
    Ik hou daar gewoon niet zo van een wij hebben dit jaar andere plannen met ons geld willen onze droomreis gaan maken maar t voelt niet goed om alles te laten betalen
    Nou ja ik zal er nog eens over nadenken

16. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Ik denk dat de relatie er niet bepaald beter op wordt door niet mee te gaan. Zeker als je man wel wilt zou ik dit voor hem doen.

Ik kan me wel voorstellen dat je je eigen huisje wilt, maar om die dan te laten betalen zou ik ook wat moeite mee hebben. Ik zou hier denk ik dan eerder zelf voor willen opdraaien of genoegen nemen met een groter huis voor allemaal.

17. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    T is niet zo dat hij perse wilt hij vind wel best en omdat zijn ouders dat willen heeft hij geen moeite met aanpassen en dat hun alles betalen maar dat is ook probleem ik zou eigen huisje willen maar nu geen geld aan uitgeven omdat wij andere plannen hebben en met zijn allen op elkaar ben ik niet geschikt voor. Mss moet ik tussen weg en ipv tot maandag gaan wij zondag middag naar huis kunnen sowieso pad vrijdag avond na werk heen dus dat moet te doen zijn

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je zegt zelf dat je schoonouders lieve mensen zijn en het is maar twee volle dagen dus waar hebben we het dan over?!:( Dan willen de beste mensen nog alles betalen ook. Ik zou mij echt super schuldig voelen naar mijn schoonouders toe maar ook mijn man als ik opzettelijk dwars zou gaan liggen of bvb eerder naar huis zou gaan. Ga er gewoon heen, doe gewon mee en maak er iets leuks van. Laat ze gewoon betalen als ze willen en stuur ze daarna een gigantische bos bloemen als bedankje. Kan jullie droomreisje ook gewoon doorgaan.

Gelukkig leven je schoonouders nog dus wees blij dat je deze herinneringen met hen kan maken. Al is het maar voor je man. Soms in het leven moet je gewoon dingen doen waar je zelf geen zin in hebt, hoort erbij.....;)

19. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier ben ik het helemaal mee eens. Wat is nou één weekendje (3 nachten). Als je schoonouders zelf aanbieden alles te betalen, hoef je je toch niet bezwaard te voelen.

Maar goed, er is nog geen datum geprikt en je maakt jezelf nu al ontzettend druk hierover. Dan gaat dit weekendje weg natuurlijk een enorm ding worden. Misschien kun je het voor nu beter even laten rusten..

20. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Je kan je toch altijd even terugtrekken op je kamer met een boekje. Gewoon meegaan en proberen leuke dingen te doen.

Deel Deze Pagina