Hallo, Wij willen dit jaar in juni met de auto een week naar kroatie gaan. Daar zitten we in een 6 persoonstent. Mijn vriend en ik gaan eigenlijk altijd naar kroatie en afgelopen zomer zijn we al niet weg geweest omdat ik het niet trok ivm zwangerschap. En willen we dit jaar wel gaan? Is dit goed te doen met zo'n kleintje? We gaan wel ergens overnachten want anders is het te lang rijden. En zijn er nog dingen waar ik op moet letten of mee moet nemen. Thanks
Hoi Roos, Ik lees even mee want wij gaan in juni ook op vakantie met de auto. Dan is ons zoontje 7 maanden. Ik zorg gewoon dat we om de drie uur een half uur stoppen zodat hij even uit de maxicosi/autostoeltje is. Wij gaan naar Spanje en gaan daar in een tent. Maar hij slaapt gewoon in het weekendbedje. Dus daar maak ik me geen zorgen over. Ben alleen benieuwd hoe de rit gaat verlopen.
Wij zijn deze zomer in Spanje geweest, Charlotte was toen 6 maanden. We hadden appartement met airco en hebben 2 van de 3 weken een hittegolf gehad van tegen de 40 graden. Ik denk dat het zonder airco toch minder leuk was geweest, zeker 's nachts. Ben zelf ook een paar jaar geleden in kroatië geweest en toen was het 40-47 (ja echt, 46,9 in de schaduw) graden, moet er niet aan denken dat ik dan met een baby in een tent moest zitten dus.... ik zou het niet doen, ik zou kiezen voor een app/hotel/huisje met airco. Autoreis was trouwens heel goed te doen.
Hmmm, tot nu toe ben ik altijd in het hoogseizoen geweest, maar nooit warmen als 30 graden eigenlijk haha
Wij zijn ook in het hoogseizoen geweest, steeds juli/augustus. Ik wil niet betweterig zijn, maar spreek uit ervaring, ik zou het echt niet doen. Het is maar net of je het treft of niet. Je zweet gewoon zo'n tent uit en kunt nergens heen waar het wat koeler is.
Ik snap dat het met een hittegolf echt niet fijn is met zo een kleintje. Maar aan de andere kant, er worden ook baby's in Spanje en Kroatie geboren en die moeten het ook met de hitte doen. Als het echt te heet wordt dan verzin ik ter plaatse wel iets. (In de schaduw, alleen een rompertje aan etcetera) Wel fijn dat de rit prima ging. Daar maak ik me het meeste zorgen over eigenlijk.
Wij gaan ook in juni maar dan lekker naar Italie in een stacaravan. Ja het kan warm worden maar er zijn inderdaad genoeg dingen op te verzinnen. Ik neem haar entingsboekje mee voor het geval dat en voldoende voeding want ik heb geen idee wat ik daar kan krijgen.
Ja, tuurlijk worden daar ook kleintjes geboren, zij had er ook weinig last van. Het is eerder dat wanneer het 's nachts zo warm is, je slecht slaapt en je bent toch redelijk veel bezig met zo'n ukkie overdag. Charlotte heeft er echt geen last van gehad, was nog het bangst dat ze ziek zou worden of zo maar had potjes fruit en groenten van hier meegenomen en in de auto hebben we afwisselend veel bij haar achterin gezeten, liedjes gezongen, kiekeboe spelen, steeds ander speeltje enz. Dan schiet het niet alleen voor haar op, wij vonden ook dat we er snel waren haha.
wij hebben het 2 jaar terug gedaan met een baby op vakantie in een tent in italie en dit jaar den we het weer.. en dan natuurlijk nog een peuter van 2 we hebben 2 jaar terug een eigen tent meegenomen en dit jaar huren we een tent.. onderweg lekker vaak stoppen wanneer het nodig is.. slapen ze tja dan lekker door karren en huilen ze dan stop je ergens... en slapen overdag was wat minder door het warme weer.. heb ook wel eens het beetje buiten in de schaduw gezet..
Wij zijn met ons manneke naar zuid-duitsland geweest toen hij 8 mnd was. Wij hadden caravan bij ons, en de rit heeft zo'n 12 uur geduurd. Wij hebben gewoon wat extra stops gehouden, en verder ging het prima. Idd doorrijden als kleine slaapt, en wil t ff niet dan ook toegeven en stoppen. Fijne vakantie!
Wij zijn afgelopen zomer (in september) met onze toen 6 maanden oude dochter naar Spanje gereden. Wij zijn 's avonds vertrokken en ze is meteen in slaap gevallen. Ze werd pas de volgende ochtend wakker, toen waren we al bijna in Spanje. We zijn toen een uurtje of anderhalf gestopt en weer verder gereden. Moesten toen nog een uurtje of 2-3 rijden. Ging perfect dus! Onze dochter kan trouwens erg goed tegen de warmte. Alhoewel het in Spanje 'maar' 25-30 graden was. Ze deed het prima hoor!
Wij zijn vorig jaar met onze dochter die toen 7 maand was, naar Marokko gereden. Drie warme dagen in de auto zonder airco, 6 weken in Marokko in een vakantiehuis zónder airco, en buitentemperatuur gemiddeld 35 graden. Ik moet zeggen, ze is alles goed doorgekomen! Maar ik zou het niet zo snel wéér doen. Vooral de terugreis, vond ik voor haar erg vervelend. Het was best warm, we hebben er door noodweer onderweg, 4 dagen over gedaan. En op een gegeven moment was ze het gewoon zat, en huilde ze lange tijd achter elkaar. De auto zat behoorlijk vol, dus ik kon ook niet naast haar gaan zitten. Het eten/drinken ging redelijk, maar ze wilde op een gegeven moment na een stop niet meer terug in de maxi cosi, dus dat werd steeds een soort strijd, heel zielig. We gaan nu in maart dan is ze 15 mnd, met het vliegtuig. Lijkt me toch een stuk relaxter!
Wij zijn met onze kleine naar Frankrijk gereden toen hij 3 maanden was. We hadden een maxi cosi mee en een reiswieg speciaal voor in de auto zodat hij lekker kon slapen en wij konden doorrijden. Ik moet zeggen ik zag er als een berg tegenop maar het is mij 1000% meegevallen!! We hadden veel eigen spulletjes meegenomen knuffelbeer enzo en onderweg zijn we lekker een paar keer met hem gaan wandelen.
Wij gaan altijd naar Zweden, de andere kant op, maar zeker net zo ver. Onze ervaring is datje het beste 's nachts kunt rijden en als het even kan in 1x. We hebben 1x een terugreis in 2 dagen gedaan, maar dat was echt een drama. Jelle was toen al wel wat ouder, 14 maanden, maar ondanks al het vermaak wat we bij ons hadden vond hij de tweede dag na een uur al niet meer leuk. En dan duurt een ritje naar huis erg lang! 's Nachts heb je geen last van files en minder medeweggebruikers dus kun je over het algemeen beter doorrijden. Wij rijden meestal zo tussen 23.00 en 24.00 weg en zijn dan 12 uur later op de plaats van bestemming. Stoppen doen we alleen om te tanken, de eerste echte stop maken we pas de volgende ochtend om een uur of 8/9. Of 1 van de kinderen moet eerder wakker worden en echt niet meer willen slapen, maar tot nu toe gaat het zo eigenlijk het beste. Ik weet dat zolang in de Cosi niet goed is, maar zo lang ze slapen zijn ze stil en merken ze (en wij) er niks van. En voor de 4x per jaar (2x op vakantie, heen en terug) kan zolang in de cosi geen kwaad. We hebben het wel eens geprobeerd, om eerder te stoppen en Jelle (was toen nog alleen) wakker te maken zodat hij even uit de Cosi kon, maar daarna wilde hij niet meer slapen en werd het een groot drama. Dat doen we dus niet meer.
Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken. Maar onze dochter wil ook niet slapen in de auto overdag. Ik zou bij het vertrekken s'avonds weggaan...zodat ze de hele nacht kan slapen in de auto. Dus voor jullie s'nachts rijden...is het ook lekker rustig op de weg. En als het ochtend is dan hebben jullie het grootste stuk al afgelegt.
Wij zijn in juli vorig zomer naar Italië gereden. Was echt goed te doen, ondanks dat ik soms echt medelijden had met dat manneke dat ie zo lang in die autostoel moest zitten.... Tygo was toen 11 maand. Neem genoeg mee voor onderweg, dekentje om even buiten de auto op de grond te spelen/ zitten. Een handdoek eventueel voor in de stoel, mocht het onderwel of daar waar je ben heel warm zijn, dan neemt dat het zweet van je kindje goed op. Voor aan je stoel zo'n organiser, waar je speeltjes in kan doen, koekjes, drinken, zodat je het bij de hand hebt en niet ergens voor in een tas moet graaien tussen al je andere eigen zooi om het te vinden. Schermpjes voor de ramen niet te vergeten.... En trek hem iets gemakkelijks aan, zou ik zeggen. Ik heb toen een joggingpakje gekocht, zit lekker en het jasje kan uit, zodra je op een warmere plaatst een pitstop maakt... En ik heb ook allemaal potjes meegenomen voor die jongen, omdat ik ook niet wist wat ze hadden en wat wij zouden eten, dat was erg handig!!!
Wij zijn toen eerst op wintersport (tjegie) geweest ze was toen een half jaar. en de reis ging prima. we reden snachts. had een handoek voor het raam dus het was echt donker en ze heeft de hele nacht geslapen. daarna zijn we zo met 10 maanden naar Italie geweest ook snachts gereden. en weer wat voor het raam en dat ging prma. had haar een lekker een joging pak aan gedaan met daar onder een topje zodat toen het warmer werd ze der vestje uit kon. had wat nieuw speelgoed mee en genoeg eten en drinken voor in de auto. soepstenges zijn erg lekker en handig.
O ja en ik heb een draat gemaakt van een elastiek stof. (van de markt) en daar aan zit haar knuffel vast. en de ander kant aan de hoofd steun van de stoel voor haar. zo kan je deze makelijk op vissen voor als ze hem weg gooit