Aangezien Sprookjeswonderland hier vaak wordt aangeraden, ben ik benieuwd naar ervaringen en tips. Zoon is 21 maanden en we moeten zondag in omgeving Alkmaar zijn. We overwegen om zaterdag tijdens middagslaapje naar Sprookjeswonderland te rijden en dan vanaf 14 uur in het park te zijn. Is van 14 tot 18 uur lang genoeg om alles te zien of te krap? En is het druk op zaterdagen of valt het mee? En is het ook al echt leuk voor zoon? Of is hij te jong? Iemand nog leuke tips voor een verblijf in de buurt van Alkmaar (ruime straal van half uur er om heen mag)? Of andere leuke uitjes op zaterdagmiddag in Noord Holland? Naar het strand zien we niet zitten omdat we dan alleen achter zoon aan rennen en weinig kunnen zitten of er moet een leuke strandtent met kinderspeelplek/tuin zijn. Ideeen zijn welkom Dank je.
Ik zou persoonlijk voor zo'n relatief korte tijd niet naar sprookjeswonderland gaan. Het is dan en net vakantie hier, het wordt als het goed is knap weer en dan voor zo kort: nee dat zou ik niet doen. Jullie zouden als het strand geen optie is ook het duin kunnen overwegen? Bijv. bij Schoorl klimduin of bij Bergen. Het is echt net wat je wilt haha. Zo heb je ook nog recreatieplassen met zand: Geestmerambacht of strand van Luna. In en rond Alkmaar zelf heb je ook aardig wat grotere speeltuinen.
onlangs ben ik ook naar sprookjeswonderland geweest, het was erg leuk, ben er geweest met een kindje van 3, die vond het super, er is een speeltuin, een sprookjesbos, leuke andere attracties, erg geschikt voor kindjes van ca. 1.5-5 jaar. 4 uur is ook echt meer dan genoeg tijd, het is niet onwijs groot. Wij waren op een vrijdag, en het was eigenlijk best rustig. ik weet niet hoe dat is op een zaterdag.
4 uurtjes is tijd zat, wij zijn er meestal korter denk ik. Op een gegeven moment wordt je zoontje toch verzadigd en idd het park is niet groot. Je hebt ook wel wat shows maar die zou ik dan overslaan.
Dank jullie wel. We zijn nog even aan het puzzelen hoe en of we het gaan doen. Misschien dat we er toch op zondagochtend heen gaan. Al trekt de vlindertuin ons ook wel weer aan of toch het strand.... keuzes maken is lastig
Wij waren er gisteren: het was mooi weer, een zondag en het parkeerterrein was behoorlijk vol. Maar daar hebben we in het park niks van gemerkt, de mensen waren blijkbaar goed verdeeld over het park. Wij komen er heel graag, vorig jaar hadden we een abonnement. Er zijn oldtimers, paardjes (moet wel een ouder mee) bootjes (vanaf 2 jaar), kabouterdorp, sprookjesbos, soort kinderboerderij. Maar die van ons vermaakt zich het meest in de speeltuin. Prijzen zijn heel netjes: frisdrank 1,30, friet 1,50, bakje aardbeien (als het seizoen is) 1,50. Wij waren er van 12 tot half 4 en dat was lang zat. Er kwamen zelfs nog mensen binnen toen wij weg gingen!
schoonmoeder heeft de oudste wel eens meegenomen voor een ochtendje/middagje. ze heeft altijd plezier gehad dus een middagje lijkt me lang genoeg hoor
er zit anders als alternatief ook een heel leuk zwembad in Alkmaar; de hoornse vaart. Heel leuk speelbad en een peuterbad! Heerlijk verwarmd water! Perfect
Toen wij er waren merkte je dat het in de ochtend drukker was dan s middags. Het is idd klein dus 14:00- 18:00uur is prima.
Wij zijn afgelopen zaterdagmiddag geweest van 12:00 tot 15:30 uur. Onze zoon van ruim 2 vond het fantastisch. Qua drukte vond ik het heel erg goed te doen. Onwijs leuke middag gehad.
In Tuitjenhorn heb je ook nog Holle Bolle Boom met een binnenzwembad, binnen- en buitenspeeltuin en je zou ook nog naar Van Blanckendaell Park kunnen gaan. Dat is een dierenpark en speeltuin.
En anders evt klimduin Schoorl,maar dan moet t wel mooi weer zijn. maar ik denk ook dat je aan een middagje wel tijd genoeg hebt hoor.
De knoop is doorgehakt, vrienden gaan mee en dan gaan we er op zondag heen en dan blijven we tot we alles gezien hebben zaterdag gaan we naar het strand of kinderboerderij of iets dergelijks afhankelijk van het weer.