Ok, mijn man heeft naar jaren zeuren mij zover gekregen om te kamperen. Hij heeft een gigantische tent gekocht en een plekje geboekt op een duincamping. Maar ik heb geen flauw benul wat je allemaal meeneemt. We gaan 6 dagen en onze dochters zijn 4 en 7. Wie heeft voor deze anti-kampeerder tips?
Wat ik nu bij me heb; slaapzak, kussen, extra warme kleding, toiletspullen, handdoEken, eten/drinken wat buiten de koelkast kan, spul voor handwas, serviesgoed, knijpers, zaklampen en wat ik zelf mis is een waterkoker. Oja, klapstoelen zijn ook handig. En vuilniszakken en paraplu's!
tent matras pomp hoeslaken, lakens en kussens mini wegwerp BBQ met kolen eten voor 2 dagen bestek (2 borden, 2 kommetjes, 2 vorken, messen en lepels) 2 stoeltjes 1 tafeltje luchtmatras tennispalletjes fleece voor 's avonds kledij en dat zal het zo wel wat zijn
Wij gaan dus 2 nachten kamperen om nadien door te rijden naar Zuid Frankrijk dus niet gek veel maar wel zo wat de basisdingen denk ik
Je kan zo'n complete lijst downloaden op meerdere sites, volgens mij zelfs van de anwb. Dan kan je zelf aanvinken wat nuttig/nodig/handig is. Wij kamperen al wat jaartjes en hebben ook al voor een klein vermogen handige spullen verzamelt. Is niet handig om dit alkemaal aan te schaffen voor 7 dagen... Wij zitten nu in Frankrijk en na deze week gebben we er nog 4a5 te gaan in Europa
Nou ik vind het wel een karig lijstje Eventueel extra grondzeil Koelkastje Ik zou de stoelen en bestek enzo aanpassen naar 4 personen Slaapzakken doen wij altijd ipv dekens Luchtbedden Pomp Kookstel Gasfles Pannen Aansteker Handdoeken Badlakens Rubber hamer Eventueel extra haringen Verlengsnoer/haspel Wasmiddel Waslijn (meer voor als je langer blijft) Tafel Stoelen Afwasborstel Afwasmiddel Spelletjes Zwemkleding Vuilniszakken Schaar Ehbo set Dit is het wel zo'n beetje denk ik, zal vast nog wel iets vergeten zijn
Voor s nachts een plasemmertje met deksel (of portapotti maar is zo groot)....Niks zo erg wanneer je 's nachts moet plassen (of een van je kinderen) en je een halve km door het donker moet in pyama op zoek naar het toilet......
Wij hebben een potje in de tent staan. Wij hoeven 's nachts eigenlijk nooit te plassen en anders vind ik het wel wat hebben zo 's nachts naar de wc
Wij hebben nooit een emmer of potje meegenomen om te plassen. Vind het idd wel wat hebben om s nachts over de camping te lopen haha
Nou, ik moet altijd 's nachts en anders wel 's morgens vroeg. en nee, dan wil ik niet in mijn pyama moeten rennen in het donker. Liever een emmer, plassen en hup mijn bed weer in. Nu hebben wij gewoon een porta potti in de caravan, dat scheelt