Dochter wilt dolgraag spruiten eten. Zelf hou ik er niet echt van,dus maak het ook nooit Hoe kan ik dit lekker klaar maken?
stamppot!! gewoon spruitjes koken, en aardappels net als met andere stamppotten, even 2 uiten in stukjes snijden en fruiten in de koekepan, dan alles door elkaar stampen, ik gooi er dan altijd wat aromat (smaakversterker) erdoorheen, heerlijk!
Voor mijn man ( vind ze zelf echt vreselijk ) doe ik ze soms 10 minuutjes koken en dan roerbakken met kipfilet, prei, spekjes, champignons en kerrie poeder. Hij vindt dat heerlijk. Ik doe er altijd nog wat gebakken aardappeltjes bij.
wij doen met koken van de spruitjes altijd een klontje suiker erbij koken ik krijg altijd anders last van maagzuur en oprispingen en met een schepje/klontje suiker niet.
Gekarameliseerde spruitjes, zo heeft mn nan ze het liefst beetje kersteten wel. Spruitjes in wok met olie en knoflook, als ze mooi groen zijn beetje water en schep suiker toevoegen. Water laten verdampen, als nog niet gaar nog beetje water. Rozijntjes en amandelschaafsel erbij.
In een tagine (stoofpot) mmm met aardappelen, wortels, drumsticks, tomaat, ui, sperzieboontjes! En lekker kruiden.
Even koken, roerbakken een scheut ketjap en geroosterde sesamzaadjes mmm.. of met spekjes inderdaad. Of met een kaas saus, roux maken, melk toevoegen steeds een beetje tot het dik genoeg is, beetje mosterd, paar druppels worchester sauce, peper, zout, nootmuskaat en geraspte kaas en dan nog even gratineren in de oven.
Lekkere recepten allemaal! Wij doen vaak een ovenschotel met shoarma en aardappelschijfjes, ook erg lekker! Deze: Ovenschotel shoarma-spruitjes-aardappelschijfjes - Een recept van Linda Haelermans - Albert Heijn
Ik kook ze, giet het water af, leg er een plak kaas overheen. En dan eet ik zo een pan op . Vind het superlekker. Snap niet dat er zoveel mensen zijn die het vies vinden haha. Welke winkel verkoopt er nu trouwens spruiten? Ik zie ze nergens liggen nu.
Ik krijg het echt niet binnen. Mijn partner eet ze rauw voor tv, of stooft ze effe in een pannetje aan.
Albert heijn nog maar is bijna einde seizoen, vandaar. Ik maak het zoals mijn oma maar toch eet ik ze het liefst van haar. Gekookt en afmaken met nootmuskaat en roomboter. Draadjesvlees en gekookt aardappel erbij.