Mijn dochter krijgt sinds kort groente en fruit. Ben begonnen met groente, dat ging goed. Maar sinds ze er fruit bij krijgt vindt ze haar groente niet meer lekker. Alleen bruine bonen en wortel (met appel) uit een potje wil ze nog. Bij de rest houdt ze haar lippen stijf op elkaar na een paar hapjes die ze er weer uit mummelt. Vers vindt ze ook maar niks. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Gewoon blijven proberen, tijdelijk stoppen met fruit tot de groente weer goed gaat?
hoihoi lastig he? Gelukkig is het nog bijvoeding en is alles wat erin gaat meegenomen Ons meisje heeft zo'n 3 maanden vrijwel geen groentes gegeten, net als bij jou wel bruine bonen en wortels (vers of potje) Fruit ging er wel in en steeds beter ook. En ineens sinds afgelopen weekend eet ze heel goed groentes! Snap er nix van, vrijdag was het nog met moeite 3-4 hapjes en zaterdag ging er een half 6 maanden potje in, zondag een hele lading verse wortels met aardappen en maandag bijna een heel 6 maanden potje Wat ik hiermee wil zeggen: Blijf hoop houden en blijf het aanbieden, komt vanzelf goed! Je kindje is nog zo klein en moet er gewoon nog aan wennen! suc6 ermee
ik zou proberen te mengen, dus half half. appel en aardappel is bijvoorbeeld heel lekker. of appel met wortel. peer met spinazie zoete aardappel is ook ideaal, lekker zoet. en dan stiekem steeds meer groente erin doen... en wat emmalotte al zegt, grote kans dat ze het wel weer gaat eten...
Dat komt vanzelf weer goed hoor! Ik geef hier alleen nog een fruithapje 's middags. Het is puur om te oefenen eigenlijk . Ze eet het fruithapje meestal voor de helft op en soms wilt ze helemaal niets. Ook goed