hallo allemaal de titel zegt het al wat vinden jullie van jongen moeders ik ben zelf jong moeder 22 jaar wij hebben 2 kinderen ons zoontje is in de zwangerschap van 37 wekenoverleden, dit was dan ook onze eerste zwangerschap hierna besloten wij om toch weer zwanger te raken en het werd een meisje,alles is god zijn dank goed gegaan, johwenna is nu 5maandjes en wij zijn supertrots als ik ga wandelen met johwenna, dan zie je mensen al gauw kijken en oordelen. ik ben 22,vroeger was ditheel normaal om met deze leeftijd een kindje te krijgen of te hebben waarom denken sommigen mensen dat jongen moeders het slechter zouden doen? wij hebben een eengezinswoning met 5 slaapkamers echt alles netjes voor elkaar, een groten woning en niks te klagen waarom heeft iedereen altijd zon slecht beeld niet iedereen doet het slecht en jaa, er zijn misschienjonge moeders die niet zelf standig wonen of alleen of 14of 15 zijn maar (VOORBEELD) als een meisje van 15 hier neer zou zetten ik was zwanger ik heb arbortus,gepleegt dan is het ook niet goed, ik bedoel te zeggen eigelijk,waarom mensen altijd zo snel oordelen je weet niet hoe die persoon leeft, je kan niet oordelen overiemand die je niet kent WAT VINDEN JULLIE NOU EIGELIJK xx jeannet
ach, Ik moet je eerlijk zeggen,. Ik ben zo verliefd op mijn gezinnetje dat ik die blikken nog geen eens zie..
in principe niks mis mee. Ik kan me de gedachte wel voorstellen hoor, dat mensen je wat moeilijk bekijken. Vaak vullen ze zelf al in dat je zielig bent, geen kansen in het leven hebt gehad en ga zo maar door. Of dat inderdaad zo is en of jij er tevreden mee kunt zijn is natuurlijk geheel jouw keuze.
Ik vind ook dat er niets mis mee is. Ik ben zelf 20 en wil al langer dan een jaar een kind dus laat iedereen denken wat ze willen. Jij weet toch dat je er gelukkig mee bent jij hebt er toch bewust voor gekozen dus laat verder iedereen denken hoe ze willen
Ik vind leeftijd geen issue alhoewel, als een meisje van 15 jaar bewust een kindje krijgt vind ik dat minder acceptabel, maargoed, dat is mijn PERSOONLIJKE mening. Niet dat ik vind dat je huisje boompje beestje moet hebben hoor, maar het is wel meegenomen. Als ik zeg dat leeftijd geen issue is, bedoel ik meer dat het niet uitmaakt of je nou 18, 22, 25, 30, 40 jaar bent, er zijn zowel goede als minder goede mama's en dat is niet leeftijdgebonden. Ik wil hier niemand mee aanvallen trouwens. Liefs, Fem
Haha, gelukkig maar , en laat die mensen op straat lekker kijken, hoe vervelend het ook is. Ik had zelf ook wel jonger moeder willen worden, maar helaas, ik kwam mijn huidige man pas tegen toen ik 25 was, en nu ben ik dus 29 eer ons eerste kindje wordt geboren....
Ben zelf een jonge mama, vind er dus niets mis mee haha. Al vind ik wel dat er een verschil zit tussen jonge moeders van 14-17 jaar dan moeders van 18 tot 25 jaar...
leeftijd zegt niks vind ik er zijn altijd moeders die niet goed zouden kunnen zorgen voor hun kindje,of ze nu 18 of 35 zijn. en zo zijn er dus ook genoeg moeders die het prima doen! wat voor leeftijd dan ook
Tja, je snijdt wel weer een scherp onderwerp aan ... ben benieuwd naar het verloop van de reacties. Maar je vraagt om eerlijke meningen. Ik ben van mening dat als je een kind een stabiele basis kan bieden, leeftijd er niet toe doet.
tja wat vindt ik van jonge moeders? van sommige vindt ik dat ze nog "te jong" zijn om kinderen te hebben, maar dat is meer omdat ze gewoon soms nog te "kinderlijk" zijn... maar daar staat weer tegenover dat er ook genoeg "oudere" moeders zijn bij wie ik denk pfff jij had ze ook beter achterwege kunnen laten... denk dat het gewoon per persoon verschilt, de 1e "vrouw" is vroegrijp en de ander daarentegen ziet de verantwoordelijkheden die er bij komen kijken nog niet zo goed en kijken er nog "te leuk en te makkelijk" tegen aan..... maar dat heb je in elke leeftijdsklasse.... ik zie trouwens liever een "te jonge moeder" dan een "te oude moeder" ....
@mounia precies dat vind ik nou ook er zijn ook mensen van bijvoorbeeld 30 die niet kunnen zorgen voor hun kindje, daar heb je heleamaal gelijk in =D> @ mamawannebe een scherp onderwerp ja indd... ik wou nu toch is graag weten hoe jullie hier tegen aan kijken @ beccaatje precies zo denken de mensen meteen jammer is dat toch ? je kan niet in iemand kijken hoe die is of leeft
Dat moet je niet op leeftijd baseren, maar op de wijze waarop ze met hun kinderen omgaan. En ik ben het wel eens met Rachel. Ik ben zelf 31 en zit in de MMM. Ze vermoeden dat ik in de overgang ben. Dan steekt het wel eens als er een meisje jonger dan 18 achter de kinderwagen met voorbij loopt. Dat is in mijn situatie logisch, maar vervelend vind ik het wel , ik kan haar niet veroordelen om mijn situatie. Daarnaast ken ik haar achtergrond niet.