Hoi, Wij geven onze zoon van 4 maanden al een paar weken groente en fruit hapjes. Dit uiteraard in overleg met het CB. Hij krijgt lust nu al verschillende soorten groenten. Maar vraag me af of hij ook al spruitjes mag hebben? En vanaf wanneer mogen ze spinazie, andijvie, prei hebben? Groetjes
http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... chema.html hier staat alles in! Is wel vanaf 6 maand, maar voor jou dus vanaf 4 maand! Ik zie dat ze spruiten al mogen hebben! Andijvie en spinazie met mate (zie *) prei nog niet! Pas bij 1,5 jaar!
mwah, die lijst van Borstvoeding.com is wel erg voorzichtig. Maar prei inderdaad wel later, na 9mnd-1jaar.. Andijvie/spinazie max 1 keer per week, en niet opnieuw opwarmen.. Spruitjes kunnen krampjes veroorzaken bij sommige baby's. Maar als dat gebeurd, dan moet je het gewoon niet nog eens geven
Lees nu op de pagina van borstvoeding dat nectarine pas vanaf 9 maanden mag. Heb ergens eerder gehoord dat alle fruitsoorten mogen vanaf 4/6 maanden. Jason heeft vanmorgen een fruithapje met nectarine op en hij vond het heerlijk. Kan het dan geen kwaad?
Ik heb Nils niet alle fruit gegeven vanaf het begin. Wij gaven banaan, mango, peer, appel en perzik. Andere fruitsoorten nog niet. Mandarijn heb ik deze week voor het eerst gegeven. En recent ook druiven. Sinaasappel heeft hij nog niet eerder gegeten. Nectarine ook nog niet. Hier verschillen de meningen volgens mij ook wel over, de ene zegt dat het wel kan en de ander weer niet. Ik vond in het bein die vijf fruitsoorten ook wel genoeg om mee te beginnen. Groetjes Victoria