Hoi, Ik ben nu 14 wk zanger en ik heb een koemelkeiwit- en koemelksuiker (lacose) allergie. Beide allergieen heb ik reeds sind erg jonge leeftijd maar zijn pas op mijn 12e ondekt. Bij ontdekking werd mij meteen verteld dat als ik kinderen kreeg ik deze nooit borstvoeding zou mogen geven. Mijn allergie was van dermate afmeting dat ik zelf van tandpasta ziek kon worden. Inmiddels met behulp van homeopathie kan ik weer wat meer verdragen en af en toe zelf een ijsje of een chocolaatje eten. Intussen is er de laatse 18 jaar weer veel veranderd en zijn er erg dubbele verhalen over dit onderwerp. De meeste informatie die ik tevens kan vinden is van moeders die alleen een koemelkeiwitallergie hebben. Kan ik ergens informatie vinden over mijn mogelijkheden met mijn lactose allergie, of kunt u mijn een advies geven?
Hallo Excuses voor het late antwoord. Door een aaneenschakeling van nare familieomstandigheden ben ik geruime tijd niet aan het forum toe gekomen. Het beantwoorden van je vraag was geen onwil maar onmacht. Als ik je verhaal goed begrijp heb je zelf last van lactose intolerantie. Dat houdt in dat jij niet tegen lactose kan (een voornaam bestanddeel van moedermelk). Het is niet gezegd dat je kindje die intolerantie ook heeft. Ik heb snel wat info gevonden over dit onderwerp op: http://www.bellybelly.com.au/articles/b ... eding-baby Ik ga er nog verder over zoeken en als ik meer vind laat ik het weten. Ik zou zelf gewoon starten met BV geven. Dan heb je in elk geval geen koemelkeiwitten die je aan je kindje doorgeeft. De kans dat een kindje als baby al lactose intolerant is is heel klein omdat in de natuur moedermelk de enige voedingsbron is. Dat is lactose..... Ik kom er dus nog op terug. Ilse
Ilse, bedankt voor je antwoord. Ik ben ook geboren met mijn laktose allergie wat tot gevolg had dat ik in de eerste 2 jaar van mijn leven maar 2 pond ben aangekomen. (van 10 naar 12 pond) Nadat dus ook vast gesteld werd dat ik deze alergie had werd mij reeds verteld dat de kans dat mijn kinderen het zouden hebben mogelijk 70 tot 75% zou zijn. Gezien dit hoge percentage ben ik erg bang om mijn kind een slechte start te geven in het leven.