Lichte koemelkallergie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Chantico, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Onze jongen heeft volgens mij wat last van de koemelk die ik drink. Het is niet heel erg, dus het heeft lang geduurd voor het bij me opkwam. Hij heeft drie weken groene poep gehad die maar niet overging door hem meer vette 'achtermelk' te proberen te laten drinken.

Toen kwam de mogelijkheid van koemelkallergie in beeld. Sinds woensdagmiddag drink ik nu geen melk meer en eet ik geen zuiveltoetje meer. Meteen vanaf woensdagnacht geen gegrom meer en z'n luiers werden ook weer geler (vanochtend de eerste weer echt mooi gele luier!). Een klein rood plekje dat altijd al op één van zijn oogleden zat lijkt ook weg.

Hoera, maar ook balen: wat moet ik nou met deze kennis? Ik doe verder geen moeite met het mijden van andere producten waar koemelk in zit (brood, koekjes, puree, kaas door eten, etc) en dit lijkt ook wel voldoende minder koemelk te zijn voor hem om zich fijner te voelen. Dan is het toch geen hele heftige allergie? Kan hij hier overheen groeien? En hoe lang duurt dat ongeveer?

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    dat ligt er aan hoelang het duurt.mijn oudste heeft het 4 jaar gehad d emiddelste is 2 en heeft t nog steeds en ook mn jongste dochter heeft kma zij krijgt bv en ik moet echt alle mogelijke dingen waar km in zit vermijden.

Maa het ligt helemaal aan je kindje hoor het kan best dat het met 1 jaar over is

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heel vaak is het al voldoende om alle zichtbare koemelk weg te laten uit wat je eet en drinkt. Mocht je kind nog klachten houden dan kun je altijd nog etiketten gaan lezen.
    Vaak groeien ze er rond een jaar wel overheen, let straks met de bijvoeding even goed op.

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb de huisarts ook even de situatie voorgelegd en die zei ook dat ik best de melk en yoghurt enzo even kon laten staan (en op m'n vitamine D letten), maar vooral niet strikt elimineren. Zijn klachten duidden niet op een allergie maar eerder op dat zijn darmen nog wat moeten wennen aan. Dus beter om hem wel koemelk te laten binnenkrijgen om zijn darmen te prikkelen de benodigde enzymen te maken. En inderdaad opletten straks met het gaan bijvoeden.

Dank voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina