Vannacht had onze man koorts. Hij rochelt en hoest, verder grijpt hij naar zijn oortje. Verder is hij vrolijk, huilt niet meer dan anders en lijkt er niet zoveel aan de hand. Ik belde een vriendin die zei, anders ga je even met hem naar de huisartsenpost. Dat vind ik zelf nog niet nodig. Maar daardoor ging ik wel nadenken. Wanneer ga je wel naar de huisartsenpost, huisarts en wanneer kijk je het nog even aan? Verder heb ik nog een vraag: Wanneer geven jullie je kindje een zetpil? Laatst las ik hier een verhaal over koortsstuipen, daar ben ik nu een beetje bang voor geworden.
Een zetpil geef je vanaf 38.5 ° koorts. Indien je mannetje overdag ook hoge koorts heeft en aan zijn oortje pruts enzo dan zou ik naar de dokter gaan hoor. Dan is iets aant broeden en mss heeft ie oorontsteking en grote verkoudheid. Hier is mijn regel altijd: in de ochtend nog hoge koorts dan naar de dokter want dat klopt niet. tenzij je wit streepje op het tandvlees ziet of grote bobbel op het tandvlees dan zal het van de tandjes zijn en dan is een dokterbezoek niet nodig. Perdolan mag dan wel. Gr.
Hij heeft wel een bobbel op zijn tandvlees, maar dan meer waar de hoektand zal gaan zitten. maar dat verklaard het knorren en hoesten niet.
Ik zou gewoon even gaan joh! Voor hetzelfde geld heeft hij een oorontsteking te pakken. De arts kan dit in no-time even nakijken. Veel beterschap met je kleine mannetje! Hopelijk voelt hij zich snel weer beter!
Inderdaad je moeder-instinct volgen. Mijn kleintje is bijna nooit ziek. Tot een paar weken geleden, hoge koorts. Nou is dat niet zo erg maar op een gegeven moment begon hij erg te kreunen en toen vertrouwde ik het niet meer. Ben toen om 1.00 uur s`nachts naar de huisartsenpost geweest. Hij had oorontsteking. Veel konden we niet doen maar je ongerustheid is wat geminderd. Als hij nu weer koorts zou hebben zou ik het eerst weer even aankijken totdat ik denk He dit is mijn kind niet.
als je het niet vertrouwd en denkt dat hij oorpijn ofzo heeft ff langs de ha gewoon je instinct volgen en doen wat je denkt te moeten doen
Ik bel de HA wanneer Lynn zich echt ziek gedraagd. Zolang ze eet, speelt en alert is, maak ik me niet heel veel zorgen. En wanneer de koorts boven de 40 uitkomt, of wanneer ze langer dan 3 dagen koorts heeft, bel ik ook. Je ziet zelf wel als mama wanneer je kindje zich niet meer normaal gedraagd. Koorts zelf kan geen kwaad....het is een natuurlijk middel van het lichaam om de ziektekiemen te verdringen. Een zetpil geef ik wanneer ze pijn heeft. Of wanneer de koorts boven de 39 uitkomt. Er schuilt een risico van koortstuipen, daarom moet je het na een aantal uur herhalen (zodat die temp niet opeens omhoog schiet) Verder luchtig kleden of een lauw badje. Beterschap!
Zetpil tegen de koorts (ben van Vlaanderen) Volg je moedergevoel. Aan het oortje prutsen kan zeker op een ooronsteking wijzen. Mss ook op tandjes. Ga maar es langs dan ben je zeker gr
Hier ook heel erg bang voor koortstuipen. Damian had net 39.2 maar hij is verder niet verveelnd en heb niet het idee dat hij ergens last van heeft. Ligt nu op bed maar we houden het in de gaten.
een zetpil geef ik eigenlijk niet zo gauw...Koorts heeft een reden denk ik maar.. Als je dat onderdrukt, kan het lichaam zijn werk niet goed doen om ëen visrus te bestrijden..Maar goed zo denk ik erover... Wat betreft de HA post...Ik ga er alleen heen als ik het echt niet vetrouw..ookal zijn de symptonen alleen maar hoesten en koorst ofzo, maar mijn gevoel vertrouwd het niet, dan ga ik richting de HA of in het weekend naar de HA post.
Je kunt altijd bellen om te overleggen (met huisartsenpost of huisarts).Dan kunnen zij bepalen of het nodig is dat je langskomt. En anders kunnen ze je vertellen wat je het beste kan doen of wanneer je wel langs moet komen.
Inderdaad wat de meesten al schrijven, je moeder instinct volgen. gedraagt je kindje zich ziek of heeft hij symptomen of gedrag wat je niet kunt verklaren dan gewoon bellen. ik heb van de week de HAP alleen gebeld voor advies dat mag altijd! Kijk en als je het verhaal uitlegd dan geven ze je advies of ze zeggen dat je beter langs kunt komen. Dano greep ook naar zijn oortje van de week en had 38,9 koorts. normaal heeft hij 36,5. Bij de huisarts inderdaad oorontsteking geconstateerd, overigens is het niet zo dat je met paracetamol de koorts doet verdwijnen hoor. want Dano kreeg die dag om de 4 uur een zetpil op advies van de dokter en had tijdens de paracetamol dus alsnog 40 graden koorts dus de koorts deed zijn werk wel. ik heb toen trouwens gebeld naar de HAP voor advies. volg je instinct die zegt je vaak alles. vertrouw je het niet altijd bellen, je betaald niet voor de grap je verzekering hoor
daarbij.. heeft koorts in een lichaam een functie dus dat stelselmatig onderdrukken met paracetamol is eignelijk helemaal niet goed wij gaan hier naar de huisarts als anne echt zichzelf niet meer is en zichzelf in de weg zt meestal en dan nog.. is er niet altijd wat aan de hand en laatste keer na een kleine week 40 graden koorts maar gewoon gebeld huisarts heeft hier telefonisch spreekuur kun je bellen.. krijg je de huisarts zelf aan de lijn en dan kun je daar je verhaal kwijt.. vind ik zelf eigenlijk zo mogelijk NOG fijner dan even langs
@murmel: hier duid het in ieder geval tt nu toe nog nooit op een oorontsteking zelfs niet als er veel gehuil en gedram bij te pas komt kindjes trekken ook vaak aan hun oor als ze tandjes krijgen maar ook bijv. als hun neus verstopt zit of als ze erg verkouden zijn typisch teken van een oorontsteking is volgens onze huisarts als ze er liggend mee rlast van heeft dan zittend en er komt dan ook bijna latijd rommel uit het oor
Misschien is het toch een tandje. Zijn poep stonk ook anders dan anders. Verder heeft hij geen koorts meer, dus het ergste leed is geleden, denk ik. Hij grijpt nog wel aan een kant naar zijn oortje, maar daar verdenk ik ook dat er een tandje komt.