HoiHoi, Wij hebben een dochter van 10 weken. Deze meid vertikt het vanaf dag 1 om overdag goed te slapen. Sinds een week zijn we aan het inbakeren. Van de 2,5 uur dat ze in bed ligt slaapt ze soms maar een half uur. De rest van de tijd ligt ze te jammeren of te krijsen. We hebben alles geprobeerd. Inbakeren is ons laatste middel wat we kunnen toepassen. Maar er zijn van die momenten dat ik het niet meer zie zitten. Ze huilt en jammert maar. Dan wil ik haar er na een uur uithalen, maar ik weet dat het patroon niet doorbroken wordt als ik niet doorzet. Zucht...het is zo moeilijk. Hebben jullie hier ervaring mee? ik had gehoopt dat het al een beetje vooruit zou gaan. Een speen mikt ze er steeds uit, ze is dol op onze pink, maar goed... dat gaat niet. Ik zie dat ze moe is, ze gaapt, draait met haar oogjes, jengelt... en ze vertikt het gewoon om te slapen... Help!
Het is heel moeilijk om te zeggen hoelang je je meisje moet laten huilen. Maar ik herken het wel wat je schrijft! Zoë sliep ook weinig overdag en wij zijn ook begonnen met inbakeren en regelmaat (naar het boek van Ria Blom). De eerste dagen moet je even doorzetten, wij hebben Zoë ook wel laten huilen als we zeker wisten dat er niks aan de hand was (geen vieze luier, geen honger, geen boertje dat dwars zit). Je kan ook af en toe even heen gaan voor een speen of een kus, soms moest dat hier wel 5x per uur! Maar er zijn ook momenten geweest dat ze zo overstuur was dat we haar er weer uit hebben gehaald. Dus ja, moeilijk te zeggen, luister naar je eigen mama-gevoel. Zoë slaapt (ingebakerd) nu goed overdag (en 's nachts maar dat was al goed), alleen 's avond is het nog drama. Maar dat zal wel een fase zijn waar we doorheen moeten, denk ik...
Hier precies hetzelfde gehad hoor. Op een gegeven moment is het op. Je hebt alles gedaan en niets is goed. Ik weet niet welke speen je gebruikt maar probeer anders eens een andere speen. En wat ik deed is de speen in de roosvisee dopen en dan geven. Reken maar dat ze hem dan lekker lang inhouden. En dat deed ik steeds. Als hij er dan weer uitfloepte hup weer naar de kamer opnieuw de speen in de roosvisee. Aai over de bol een kusje en weer weg. Soms duurde dat wel een uur. En het was ook hier huilen tussendoor hoor. De aanhouder wint dacht ik dan. Want ik weet dat je heel moe bent. Dan viel hij uiteindelijk in slaap. Ik bakerde mijn zoontje ook in trouwens.
bij ons heeft t ook lang geduurd voordat het inbakeren echt hielp. Ik denk wel 5 weken. Maar mijn zoon sliep wel binnen 30 min, maar deed alsnog hazeslaapjes of werd na 45 min weer wakker (doodmoe). t gaat nu pas echt de goede kant op. we zijn wel naar andere dingen gaan kijken, want de meeste kindjes reageren gewoon goed op t inbakeren (binnen 1 dag). Je kan Ria Blom zelf ook bellen voor advies. Zij zal ook zeggen dat je naar andere dingen moet gaan kijken. Hoe gaat t voeden? Hoe is de ontlasting? Krampjes en doe je er wat aan? Misschein verborgen reflux? Osteopaat bezoeken?
hai kletskous, dank je voor je reactie. pff zijn al een week bezig. ze huilt soms 2 uur lang achter elkaar. heel frustrerend. Ze heeft nu de spenen van bibi, dirfrax pakt ze niet. Dus moet even kijken of ik een andere kan proberen inderdaad. is een goede tip. hoe lang heeft het bij jou geduurd?
hai Petra, bedankt voor je reactie. Alle dingen die je opnoemt hebben we geprobeerd. vrij snel na de geboorte. Ze heeft vanaf dag 13 maagzuurremmers. Zodra we dan bij haar zijn is ze meestal ook meteen stil. Het is zo frustrerend. Doet me wel goed om te horen dat jullie 5 weken bezig waren. Dan eb ik er nog 4 te gaan. Ook zij doet hazenslaapjes van een half uur ongeveer. Maar ze moet gewoon leren om langer te slapen. Het kan toch niet zo zijn dat zo n klein meisje, zo weinig slaap nodig heeft?! Anders lopen we de hele dat met haar te zeulen, dat is onmogelijk!
Je kan proberen of de avent speen of anders de mam speen. Tip: koop het bij de etos. Ik heb begrepen en zelf ervaren dat je het daar terug kan brengen. Gebruikt of ongebruikt. hihihihi. Mijn zoontje huilde ook heel vaak en soms ook heel lang. En af en toe ook wel eens krijsen. Maar er was niets aan de hand. Jij als moeder kan ook wel herkennen welke huil er wel of niet ernstig is. Bij mij duurde het ook wel een paar weken hoor eerdat hij het echt doorhad. De ene dag ging het heel goed en de andere dag weer niet. Maar als het te gortig werd haalde ik hem er wel uit hoor. Hier komt wel bij dat mijn zoontje een reflux heeft en kiss heeft. Dus het zou sneller kunnen gaan bij jouw kindje. Maar probeer maar eens de speen in de siroop te dopen en dan te geven.
Het kan trouwens wel dat ze minder wil slapen. Mijn zoontje is ook niet echt een grote slaper overdag. Leg haar anders in de box of op de grond op een speelkleed en gaat er lekker bijzitten en meespelen.
Wij zijn zojuist ook begonnen en Sam slaapt nu al een tijdje. Ik ben meteen een stuk rustiger zelf ook. Maar wat ik me nu afvraag... Sam sliep 's nachts altijd al heel goed, maar zou hij nu vannacht gaan spoken? @All, succes met jullie huilkindjes... Het is hartverscheurend als je je lieve pukkie zo hoort huilen hè? Liefs, Josien
hier ook een mama met een eigenwijze dochter hahaze slaapt savonds en snachts heerlijk!!!gelukkig natuurlijk maar overdags zou t ook best lekker zijn maar ze heeft idd ook hazeslaapjes of mikt de speen eruit en ze ligt in de pacco en dan is ze wakker maar driftig en wil ze dr armpjes helemaal los wurmen...ik kijk t nog een week na en dan ga ik naar de ha gewoon om verborgen reflux(ze heeft al voeding voor spugende baby's)evt kiss of iets anders uit te sluiten.....ik moet straks gaan werken en ze gaat dan naar een gastouder en t geeft me wel een fijn gevoel als ze daar een beetje lief is en lekker slaapt haha!!!!nou k lees mee mss komt de ideale tip nog wel voorbij succes dames (wel fijn om te weten dat je niet de enige bent)
Hoi Hoi, Hier was het hetzelfde probleem als ik hem op bed legde was het huilen. Toen zijn we ook gaan inbakeren wat totaal niet hielp. Hij huilde zich helemaal overstuur! Ieder kind is natuurlijk anders maar bij Tim was het echt zo dat hij gewoon niet zoveel slaap nodig heeft. Hij slaapt nu overdag ook maar 2 x een half uurtje. Daarentegen slaapt hij wel van 18.00 tot 7.00 uur. Bij ons heeft het dus wel geholpen om hem gewoon aandacht te geven hij heeft veel last van krampjes gehad en kreeg waarschijnlijk te weinig eten....dus bij een volgende gaan we het heel anders doen. Ik heb me veelste veel aan alle regeltjes en adviesen van het CB gehouden. Volg je gevoel...maar weet dat babytjes alleen kunnen huilen om je iets duidelijk te maken. en tot 3 maanden kan je ze niet verwennen....Wat bij ons ook hielp om hem te laten slapen was hem meezeulen in een draagzak. Met 4 maanden was het bij ons helemaal over! Succes, Groetjes Lysanne
Wij hebben dit precies hetzelfde gehad met Merel. Die sliep ook niet overdag. Cb erbij en die adviseerde inbakeren en dan een half uur laten huilen. Dat hebben we 1 keer gedaan en ik heb er nog steeds spijt van. Wat voelde dat verschrikkelijk. Wij hebben het toen zo gedaan dat als ze niet wilde slapen ze uit bed ging en bij ons sliep, in de kinderwagen, de box of in de wipstoel of gewoon niet slapen. Het alleen in bed laten huilen is dus 1 keer een half uur geweest en daarna nooit meer. Bij ons dragen, wiegen, zingen enz. Net zolang tot ze moe genoeg was, of rustig genoeg om zelf te gaan slapen. Het heeft even wat energie gekost, maar laten huilen was gewoon niet te doen en ik vond het ook totaal niet nodig, ging absoluut tegen mijn gevoel in.Na een een jaar ging het een stik beter en sinds ze 1,5 is, is slapen absoluut geen probleem meer, altijd en overal..... Is het zo dat je je kleine 2,5 uur in bed laat liggen huilen? Of is dat 2,5 uur op een dag dat ze in bed ligt? Want als ze 2,5 uur aan 1 stuk in bed ligt en daarvan een half uur slaapt en de rest huilt, vind ik dat ontzettend zielig........ De ene baby heeft meer slaap nodig dan de ander en als het nu nog niet goed gaat, alleen in bed slapen heeft de kleine ws. nog heel erg nabijheid van ouders nodig voor het gevoel van veiligheid. Enne het is geen kwestie van een patroon dat doorbroken moet worden hoor, niet bij die leeftijd!!!!! Het is een behoefte, een levensbehoefte, liefde en aanwezigheid van een ouder..... Heb je verder alles uitgesloten? kma, reflux enz?
hai kletskous, wat is kiss? we gaan dus gewoon doorzetten... heb even dit steuntje nodig. ze huilt gewoon omdat ze bij ons wit zijn. dat weet ik bijna zeker. als ik haar hoor krijsen en het gaat echt bijna een half uur door dan haal ik haar er even uit. als ze over een uur mag eten, geef ik haar de fles alvast, anders leg ik haar terug. tis echt doorbijten joh. dat gehuil kan je echt gek maken haha
hai lysanne, wauw. ja dat kan inderdaad ook nog. huilde hij dan overdag veel. dat heeft ons dochtertje namelijk wel. ze huilt echt veel als je haar in de box legt. je bent dus met haar aan het zeulen en dat is best wel zwaar. officieel moet ik alweer aan het werk, dus he is echt niet haalbaar. ik kan niet normaal even douchen zonder dat ze begint te huilen, soms krijsen...
hai merel, ze heeft medicijnen tegen maagzuur. wij doen dit eigenlijk echt als laatste redmiddel. het is ook echt heel verschrikkelijk. ze ligt dus echt 2,5 uur in bed. maar het is niet te doen om haar bij ons te dragen. ik kan niet normaal naar de wc, want ze vermaakt zich totaal niet. tis zo lastig. we geven het nog even de tijd...zucht
moet je maar even gaan googelen voor kiss-syndroom. Eigenlijk mag je wat mijn zoontje heeft geen kiss noemen omdat het van voorbij gaande aard is. Hij had zeg maar een voorkeurshouding en erg prikkelbaar in zijn schedeltje en nekje. Maar sinds oefeningen en de fysio gaat het super hier.
allemaal zo herkenbaar hier zelfs al zo erg dat ik savonds douche en de kleren klaar leg zodat ik binnen ene mum van tijd omgekleed ben en alle aandacht aan de kleine kan schenken anders loop ik om 12u nog in mn pyjama omdat mevr niet slaapt haha!!!
Hoi Hoi, Ik droeg hem altijd in de slaapzak totdat hij sliep en dan legde ik hem heel voorzichtig in de box of reiswieg. Hij huilde echt hele dagen!!!! Werd er helemaal gek van....toen kwamen een keer collega's langs die ik zijn kamer ging laten zien. Toen liep ik naar beneden en moest de deur open doen waardoor ik hem op een bepaalde manier beet hield met zijn hoofdje in mijn elleboog en buikje tegen mijn buik/borst aan en m'n hand bij zn billetjes en hij viel met 2 tellen in slaap. Toen bedacht ik me dat het dezelfde houding was als in een draagzak dus toen heb ik zo'n lodgerdraagzak gekocht best prijzig maar heeft echt heel goed geholpen ik ging dan meestal zitten en wiegde hem heen en weer terwijl ik zat en als hij dan sliep dan legde ik mijn arm op een kussen en kon ik zo lekker met hem zitten of ik legde hem neer en dan sliep hij meestal ook wel even door. (beetje uitgebreid verhaal maar hoop dat je er iets mee kan) Houdt wel in je achterhoofd dat het voorbij gaat ook al is dat nu moeilijk te geloven....probeer je daar aan vast te houden probeer van alles uit zodat je het gevoel hebt dat je er iets aan probeert te doen dat maakt jou ook weer wat positiever als het werkt waardoor je kindje misschien ook wat rustiger word. Groetjes Lysanne
haha jah dat is wel zo maar we hebben ook nog een lieve hond die dr uit moet en de boodschapjes....maar soms is t idd lekker!!!maar k bedoel maar dat je met zo'n wakkere baby overdags zo slecht aan je eigen dingetjes toekom??!! maar ik moet wel zeggen als je dan weer een glimlach krijgt maakt t alles weer goed!!